Er zijn 478 resultaten gevonden
- do 21 apr 2022, 18:46
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Westra Breedbanders en 1" Soft Dome tweeters
- Reacties: 0
- Weergaves: 302
Westra Breedbanders en 1" Soft Dome tweeters
Dag oude vrienden, Ik was aan het opruimen, en daarom aangeboden: 32 stuks parts express 279-118 1" Soft Dome Neodymium Tweeter Element 6 Ohm 2 euro per stuk 24 stuks Westra Breedbander XF-100-364 1 euro per stuk. Leuke set voor een line array (dat was ik er ooit van plan mee). Liefst alles in ...
- wo 20 aug 2014, 16:50
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: draadloze resolutie
- Reacties: 20
- Weergaves: 767
Re: draadloze resolutie
Ik had ook zo'n probleem, ik heb de Chromecast dongle voor gekocht. http://www.google.nl/chromecast Er zitten wel wat beperkingen aan, maar je kan perfect content van het internet of van je pc streamen of tabbladen uit je browser op t.v weergeven. Je kunt ook je hele desktop sharen, maar dat is niet...
- do 10 jul 2014, 21:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
- Reacties: 91
- Weergaves: 4630
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ja dat werkt prima, kastvolume maakt voor je wisselfilter niet uit.
- do 10 jul 2014, 16:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
- Reacties: 91
- Weergaves: 4630
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Ik heb 15 jaar geleden ook een setje Altolines gebouwd, en vond het hoog (ook) erg slecht. Persoonlijk zou ik geen moeite in het filter steken, daar valt weinig eer te behalen. Dat komt omdat de DT94 geen fijne tweeter is. Sterker nog, het is een vervelende tweeter. Ik heb ze later omgebouwd met een...
- wo 30 apr 2014, 11:24
- Forum: Solderen, etc
- Onderwerp: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
- Reacties: 41
- Weergaves: 8705
Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Ik heb zo'n setje gekocht:
Heb het nog niet gebruikt omdat de gelegenheid zich nog niet voor gedaan heeft, maar lijkt op het filmpje wel aardig te werken.
Heb het nog niet gebruikt omdat de gelegenheid zich nog niet voor gedaan heeft, maar lijkt op het filmpje wel aardig te werken.
- ma 28 jan 2013, 17:34
- Forum: Sets en Overige Zelfbouw Showcases
- Onderwerp: K701 Replacement headband
- Reacties: 3
- Weergaves: 1923
Re: K701 Replacement headband
Nice!
Maar prikken die geweerknopen nu niet in je schedel?
Maar prikken die geweerknopen nu niet in je schedel?
- di 11 dec 2012, 17:21
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
- Reacties: 5
- Weergaves: 404
Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
En? Al kunnen proberen??? 
- ma 23 apr 2012, 23:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 2-weg BR met AL130 en NEO3PDR
- Reacties: 185
- Weergaves: 6874
Re: 2-weg BR met AL130 en NEO3PDR
Is niet erg hoor. Ik heb nog even naar het topic van GeertM2 zitten kijken, hier was dat: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=116218#p116218 Ik heb dat ook nog gesimuleerd, ter verificatie dat mijn laagdoorlaatfilter niet nodeloos complex is (3de orde). Dit tweede orde elektrisch filt...
- zo 15 apr 2012, 23:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MOB3W upgrade met C-Quenze midwoofer
- Reacties: 301
- Weergaves: 12133
Re: MOB3W upgrade met C-Quenze midwoofer
Inderdaad. Ik vind de grotere mid de esthetische verhoudingen ten goede komen. Die AL130 zag er altijd wat klein uit, mede ook omdat je de korf rand niet ziet in de MOB3W.hannesie schreef:Het ziet er uit alsof het altijd al zo bedoeld was.![]()
- wo 05 jan 2011, 13:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Digital volume control met 2 Hong Kong bordjes
- Reacties: 43
- Weergaves: 2298
Re: Digital volume control met 2 Hong Kong bordjes
ben benieuwd! 
- di 21 dec 2010, 23:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.
- Reacties: 27
- Weergaves: 1827
Re: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.
Ja, dit is mogelijk maar alleen als je alles goed doet. Omdat je een beginner bent zal dit niet lukken. Ga dus eens lekker luisteren bij de zelfbouwzaken en bepaal of je iets hoort dat voor dat geld beter klinkt dan je B&W. Wij kunnen voor jou niet bepalen wat beter is. Ga zelf luisteren en kij...
- di 14 dec 2010, 1:25
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
- Reacties: 32
- Weergaves: 2496
Re: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
Je weet wel zeker dat die het doen?Sjaudio schreef:cd's, dvd's bijvoorbeeld? Heb nog een mooie subwoofer-kabel met Y splitter die ook niet goedkoop was, noem maar op...
- di 14 dec 2010, 1:09
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
- Reacties: 32
- Weergaves: 2496
Re: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
Zulk gezeik om een paar tientjes was mij de eer te na geweest.
En waarom zou iemand een ban vragen als je gewoon weg kan blijven?

"pakt ook de popcorn erbij"
En waarom zou iemand een ban vragen als je gewoon weg kan blijven?

"pakt ook de popcorn erbij"
- do 23 sep 2010, 20:26
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
- Reacties: 402
- Weergaves: 20856
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ziet er goed uit!
Mailtje gestuurd...
Mailtje gestuurd...
- wo 22 sep 2010, 22:47
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: ChilL Baffle
- Reacties: 5
- Weergaves: 1171
Re: ChilL Baffle
Als ik me niet vergis komen de initiële baffle afmetingen van Thorsten Loesch. Dit is inmiddels de 3e of 4e versie van de baffle voor deze unit. Dit lijk nu een mooi compromis tussen baffle grootte (diepgang), esthetiek en openheid. Omdat de L baffle aan 1 kant open is heb je toch veel minder last v...
- wo 22 sep 2010, 0:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: GIGA project
- Reacties: 238
- Weergaves: 13605
Re: GIGA project
uitbreiding van deze dus.... zie http://nl.farnell.com/wafers nsf wafers is dat een 12 stappen volume regelaar? Lijkt je dat genoeg? Ik heb ook een 12 stappen volume regeling gehad, maar ik vond het toch wel te groffe stappen. Je kunt de stappen natuurlijk kleiner maken, maar dan heb je soms weer e...
- wo 22 sep 2010, 0:11
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: ChilL Baffle
- Reacties: 5
- Weergaves: 1171
ChilL Baffle
Vannavond de meest simpele speaker gebouwd (met en voor een vriend) die je je maar kan voorstellen. Het concept is net zo simpel als geniaal. :twisted: Men neme een zeer nette breedbander met hoge Q: een supravox 215 S Bicone (Qts=0.8, speeld dus uitsteken in een open baffle). Geen goedkope unit, ma...
- do 17 jun 2010, 13:12
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Hoe berken mutiplex afwerken
- Reacties: 22
- Weergaves: 19106
Re: Hoe berken mutiplex afwerken
Ik werk berken multiplex meestal af met hardwax olie, zaols b.v. dit subje. Vrij duur spul, gehaald bij de parket zaak, maar het hout kleurt er mooi van op, maar behoud zijn structuur, voelt nog als hout zeg maar, en is toch bestandig tegen vuil en vocht.
- vr 28 mei 2010, 11:54
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA luisterdag 2010, de workshops
- Reacties: 94
- Weergaves: 3642
Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops
Bart, waarom zet je het filmpje niet op youtube?
Veel makkelijker en je bereikt er een groter publiek mee.
En als je uit de onkosten wilt, kun je mensen vragen om te doneren als de info nuttig vinden, zie je wel vaker. Volgens mij werkt dat wel.
Veel makkelijker en je bereikt er een groter publiek mee.
En als je uit de onkosten wilt, kun je mensen vragen om te doneren als de info nuttig vinden, zie je wel vaker. Volgens mij werkt dat wel.
- di 25 mei 2010, 18:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Inkel MA-600 PA versterker
- Reacties: 58
- Weergaves: 7276
Re: De Inkel MA-600 PA versterker
Laatste keer dat ik heb gechecked, werkte het ene kanaal, en op het andere stond DC.ray5150 schreef:Hij is nog niet onderspanning geweest, ik weet dus niet wat ik kan verwachten. vooralsnog ben ik niet van plan om hem te gaan slopen of verkopen.
- di 25 mei 2010, 18:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Inkel MA-600 PA versterker
- Reacties: 58
- Weergaves: 7276
Re: De Inkel MA-600 PA versterker
Hey, die komt me bekend voor!
Goed bezig Ray, je laat er geen gras over groeien!
Goed bezig Ray, je laat er geen gras over groeien!
- do 15 apr 2010, 17:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: W5-1611 in (kleine) TL?
- Reacties: 78
- Weergaves: 5553
Re: W5-1611 in (kleine) TL?
Ik vind juist de het hoog en de spreiding ervan een erg sterke kan van de W5. Ken weinig breedbanders die dat beter doen.
Als dat al niet voor je werk, mits je dr driver goed toepast, is idd het breedbander gebeuren misschien niet aan jouw besteed.
Als dat al niet voor je werk, mits je dr driver goed toepast, is idd het breedbander gebeuren misschien niet aan jouw besteed.
- di 13 apr 2010, 0:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Unbaffled Dipole
- Reacties: 288
- Weergaves: 9814
Re: Unbaffled Dipole
]eep, doe nou ff rustig. 
- za 10 apr 2010, 0:00
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: hoe kan je vinyl's drukken/branden ofzo
- Reacties: 15
- Weergaves: 1425
Re: hoe kan je vinyl's drukken/branden ofzo
Hahahaha, hij is geweldig!Rody schreef:Dan moet je eens kijken hoe CD's gemaakt worden, nog veel interessanter:
http://www.collegehumor.com/video:1821160
GR rOdy
Duurde ff voordat ik hem doorhad!
- do 08 apr 2010, 22:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Line Array met de Westra XF-100-364 breedbander
- Reacties: 53
- Weergaves: 6923
Re: Line Array met de Westra XF-100-364 breedbander
Hier ook. Het idee voor een line array is er, het wachten is tot er weer tijd vrij komt voor een nieuw project.
