Er zijn 478 resultaten gevonden

door GeertM2
do 21 apr 2022, 18:46
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Westra Breedbanders en 1" Soft Dome tweeters
Reacties: 0
Weergaves: 302

Westra Breedbanders en 1" Soft Dome tweeters

Dag oude vrienden, Ik was aan het opruimen, en daarom aangeboden: 32 stuks parts express 279-118 1" Soft Dome Neodymium Tweeter Element 6 Ohm 2 euro per stuk 24 stuks Westra Breedbander XF-100-364 1 euro per stuk. Leuke set voor een line array (dat was ik er ooit van plan mee). Liefst alles in ...
door GeertM2
wo 20 aug 2014, 16:50
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: draadloze resolutie
Reacties: 20
Weergaves: 767

Re: draadloze resolutie

Ik had ook zo'n probleem, ik heb de Chromecast dongle voor gekocht. http://www.google.nl/chromecast Er zitten wel wat beperkingen aan, maar je kan perfect content van het internet of van je pc streamen of tabbladen uit je browser op t.v weergeven. Je kunt ook je hele desktop sharen, maar dat is niet...
door GeertM2
do 10 jul 2014, 21:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Reacties: 91
Weergaves: 4630

Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit

Ja dat werkt prima, kastvolume maakt voor je wisselfilter niet uit.
door GeertM2
do 10 jul 2014, 16:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Reacties: 91
Weergaves: 4630

Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit

Ik heb 15 jaar geleden ook een setje Altolines gebouwd, en vond het hoog (ook) erg slecht. Persoonlijk zou ik geen moeite in het filter steken, daar valt weinig eer te behalen. Dat komt omdat de DT94 geen fijne tweeter is. Sterker nog, het is een vervelende tweeter. Ik heb ze later omgebouwd met een...
door GeertM2
wo 30 apr 2014, 11:24
Forum: Solderen, etc
Onderwerp: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)
Reacties: 41
Weergaves: 8705

Re: Gebroken gietaluminium (Lijmen??)

Ik heb zo'n setje gekocht:

Heb het nog niet gebruikt omdat de gelegenheid zich nog niet voor gedaan heeft, maar lijkt op het filmpje wel aardig te werken. :-k
door GeertM2
ma 28 jan 2013, 17:34
Forum: Sets en Overige Zelfbouw Showcases
Onderwerp: K701 Replacement headband
Reacties: 3
Weergaves: 1923

Re: K701 Replacement headband

Nice!
Maar prikken die geweerknopen nu niet in je schedel?
door GeertM2
di 11 dec 2012, 17:21
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Reacties: 5
Weergaves: 404

Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?

En? Al kunnen proberen??? :D
door GeertM2
ma 23 apr 2012, 23:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2-weg BR met AL130 en NEO3PDR
Reacties: 185
Weergaves: 6874

Re: 2-weg BR met AL130 en NEO3PDR

Is niet erg hoor. Ik heb nog even naar het topic van GeertM2 zitten kijken, hier was dat: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=116218#p116218 Ik heb dat ook nog gesimuleerd, ter verificatie dat mijn laagdoorlaatfilter niet nodeloos complex is (3de orde). Dit tweede orde elektrisch filt...
door GeertM2
zo 15 apr 2012, 23:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MOB3W upgrade met C-Quenze midwoofer
Reacties: 301
Weergaves: 12133

Re: MOB3W upgrade met C-Quenze midwoofer

hannesie schreef:
Het ziet er uit alsof het altijd al zo bedoeld was. :lol:
Inderdaad. Ik vind de grotere mid de esthetische verhoudingen ten goede komen. Die AL130 zag er altijd wat klein uit, mede ook omdat je de korf rand niet ziet in de MOB3W.
door GeertM2
wo 05 jan 2011, 13:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Digital volume control met 2 Hong Kong bordjes
Reacties: 43
Weergaves: 2298

Re: Digital volume control met 2 Hong Kong bordjes

ben benieuwd! :rock:
door GeertM2
di 21 dec 2010, 23:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.
Reacties: 27
Weergaves: 1827

Re: Zelfbouwluidsprekers. Is dit mogelijk.

Ja, dit is mogelijk maar alleen als je alles goed doet. Omdat je een beginner bent zal dit niet lukken. Ga dus eens lekker luisteren bij de zelfbouwzaken en bepaal of je iets hoort dat voor dat geld beter klinkt dan je B&W. Wij kunnen voor jou niet bepalen wat beter is. Ga zelf luisteren en kij...
door GeertM2
di 14 dec 2010, 1:25
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
Reacties: 32
Weergaves: 2496

Re: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.

Sjaudio schreef:
cd's, dvd's bijvoorbeeld? Heb nog een mooie subwoofer-kabel met Y splitter die ook niet goedkoop was, noem maar op...
Je weet wel zeker dat die het doen? :twisted: :wink:
door GeertM2
di 14 dec 2010, 1:09
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.
Reacties: 32
Weergaves: 2496

Re: Voel me (onterrecht in mijn ogen) aangevallen.

Zulk gezeik om een paar tientjes was mij de eer te na geweest.
En waarom zou iemand een ban vragen als je gewoon weg kan blijven?

Afbeelding
"pakt ook de popcorn erbij"
door GeertM2
do 23 sep 2010, 20:26
Forum: Persberichten
Onderwerp: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Reacties: 402
Weergaves: 20856

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Ziet er goed uit!
Mailtje gestuurd... 8)
door GeertM2
wo 22 sep 2010, 22:47
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: ChilL Baffle
Reacties: 5
Weergaves: 1171

Re: ChilL Baffle

Als ik me niet vergis komen de initiële baffle afmetingen van Thorsten Loesch. Dit is inmiddels de 3e of 4e versie van de baffle voor deze unit. Dit lijk nu een mooi compromis tussen baffle grootte (diepgang), esthetiek en openheid. Omdat de L baffle aan 1 kant open is heb je toch veel minder last v...
door GeertM2
wo 22 sep 2010, 0:22
Forum: Versterkers
Onderwerp: GIGA project
Reacties: 238
Weergaves: 13605

Re: GIGA project

uitbreiding van deze dus.... zie http://nl.farnell.com/wafers nsf wafers is dat een 12 stappen volume regelaar? Lijkt je dat genoeg? Ik heb ook een 12 stappen volume regeling gehad, maar ik vond het toch wel te groffe stappen. Je kunt de stappen natuurlijk kleiner maken, maar dan heb je soms weer e...
door GeertM2
wo 22 sep 2010, 0:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: ChilL Baffle
Reacties: 5
Weergaves: 1171

ChilL Baffle

Vannavond de meest simpele speaker gebouwd (met en voor een vriend) die je je maar kan voorstellen. Het concept is net zo simpel als geniaal. :twisted: Men neme een zeer nette breedbander met hoge Q: een supravox 215 S Bicone (Qts=0.8, speeld dus uitsteken in een open baffle). Geen goedkope unit, ma...
door GeertM2
do 17 jun 2010, 13:12
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Hoe berken mutiplex afwerken
Reacties: 22
Weergaves: 19106

Re: Hoe berken mutiplex afwerken

Ik werk berken multiplex meestal af met hardwax olie, zaols b.v. dit subje. Vrij duur spul, gehaald bij de parket zaak, maar het hout kleurt er mooi van op, maar behoud zijn structuur, voelt nog als hout zeg maar, en is toch bestandig tegen vuil en vocht.
door GeertM2
vr 28 mei 2010, 11:54
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA luisterdag 2010, de workshops
Reacties: 94
Weergaves: 3642

Re: ZBA luisterdag 2010, de workshops

Bart, waarom zet je het filmpje niet op youtube?
Veel makkelijker en je bereikt er een groter publiek mee.
En als je uit de onkosten wilt, kun je mensen vragen om te doneren als de info nuttig vinden, zie je wel vaker. Volgens mij werkt dat wel.
door GeertM2
di 25 mei 2010, 18:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Inkel MA-600 PA versterker
Reacties: 58
Weergaves: 7276

Re: De Inkel MA-600 PA versterker

ray5150 schreef:
Hij is nog niet onderspanning geweest, ik weet dus niet wat ik kan verwachten. vooralsnog ben ik niet van plan om hem te gaan slopen of verkopen.
Laatste keer dat ik heb gechecked, werkte het ene kanaal, en op het andere stond DC.
door GeertM2
di 25 mei 2010, 18:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: De Inkel MA-600 PA versterker
Reacties: 58
Weergaves: 7276

Re: De Inkel MA-600 PA versterker

Hey, die komt me bekend voor! :lol:
Goed bezig Ray, je laat er geen gras over groeien!
door GeertM2
do 15 apr 2010, 17:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: W5-1611 in (kleine) TL?
Reacties: 78
Weergaves: 5553

Re: W5-1611 in (kleine) TL?

Ik vind juist de het hoog en de spreiding ervan een erg sterke kan van de W5. Ken weinig breedbanders die dat beter doen.
Als dat al niet voor je werk, mits je dr driver goed toepast, is idd het breedbander gebeuren misschien niet aan jouw besteed.
door GeertM2
di 13 apr 2010, 0:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Unbaffled Dipole
Reacties: 288
Weergaves: 9814

Re: Unbaffled Dipole

]eep, doe nou ff rustig. O:)
door GeertM2
za 10 apr 2010, 0:00
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: hoe kan je vinyl's drukken/branden ofzo
Reacties: 15
Weergaves: 1425

Re: hoe kan je vinyl's drukken/branden ofzo

Rody schreef:
Dan moet je eens kijken hoe CD's gemaakt worden, nog veel interessanter:
http://www.collegehumor.com/video:1821160

GR rOdy
Hahahaha, hij is geweldig! :lol:
Duurde ff voordat ik hem doorhad! :mrgreen:
door GeertM2
do 08 apr 2010, 22:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Line Array met de Westra XF-100-364 breedbander
Reacties: 53
Weergaves: 6923

Re: Line Array met de Westra XF-100-364 breedbander

Hier ook. Het idee voor een line array is er, het wachten is tot er weer tijd vrij komt voor een nieuw project.