Hoi allen,
Afgelopen heb ik weekend de vervelende verrassing gehad mijn DCX zo dood als een pier aan te treffen. Hij doet helemaal niks meer. Van binnen zie ik op het oog niks vreemds, ik zal de uitgang van de voeding eens doormeten, maar dan houdt het voor mij op. Nu weet ik dat die dingen niet zo heel betrouwbaar zijn. Weet iemand toevallig wat de meest voorkomende faal-oorzaak bij deze apparaten is (zekering heb ik natuurlijk al gechecked)?
Mocht hij niet gefixt kunnen worden, moet er een vervanging komen.
Eisen:
- digitaal in, analoog in optie
- 2-in, 4-of-meer uit
- moet HD audio (24/96) aankunnen
- gebalanceerd uit
De opties zijn:
- proberen een tweedehands DCX op de kop te tikken en zo doorspelen
- een andere x-over:
- http://www.minidsp.com/products/minidsp ... sp-4x10-hd:
Voordeel: kant-en-klaar, digitale ingangen, HD audio, volumeregeling (kan mijn zelfgeklooide volumeregeling eruit)
Nadeel: geen bronkeuze dus geen volwaardige preamp (is de DCX trouwens ook niet), duur (ivt DCX), wel gebalanceerd maar alleen terminals, geen XLR
- Hypex high-end DSP:
Voordeel: op papier goei spul
Nadeel: Is er nog niet, nog duurder dan minidsp, ervaringen via-via met de alfa-serie zijn niet denderend (qua interface en SW)
- Hypex 2*as2.100:
Voordeel: compact
Nadeel: werkt intern op 48kHz, heb nu al 4kanalen 180HG+HxR dus zou er op papier op achteruit gaan en verlies draaien op mijn huidige spul
- ?
Jullie input is welkom...
GR ROdy
DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Ik heb zelf nog een werkende DCX in onderdelen liggen (voeding en main bord).
Daarbij zit een zes kanaals volume regeling (voor achter de DA converters). Deze is heel simpel met een potmeter te bedienen.
Als je interesse hebt kan je die overnemen.
Daarbij zit een zes kanaals volume regeling (voor achter de DA converters). Deze is heel simpel met een potmeter te bedienen.
Als je interesse hebt kan je die overnemen.
Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Bedankt voor het aanbod. Ik zet even mijn opties op een rij, dan laat ik je weten hoe of wat. Heb je specs van de volumeregeling en evt een prijsindicatie (mag via PM)?Soundexcel schreef:Ik heb zelf nog een werkende DCX in onderdelen liggen (voeding en main bord).
Daarbij zit een zes kanaals volume regeling (voor achter de DA converters). Deze is heel simpel met een potmeter te bedienen.
Als je interesse hebt kan je die overnemen.
Bedankt.
GR ROdy
Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Nou, het is de Minidsp 4x10HD geworden. Ik heb hem besteld bij Henkjan en hij zou eind van de week op de mat moeten liggen.....
Gr Rody
Gr Rody
Re: DCX kapot: fixen of vervangen (en door wat)?
Half uur geleden opgehaald bij UPS. Wordt van het weekend/volgende week voordat ik er aan toe kom, alle avonden volgeboektGeertM2 schreef:En? Al kunnen proberen???
Maar hij staat wel mooi in de kast
Gr rOdy
