Martijn M schreef:jantje-secuur schreef:(...) maar die is wel breder dan 25 cm.
En de driver-combi oogt nogal vreemd, vind ik.
De Audax speaker zou wel heel mooi kunnen zijn, maar de drivers zijn tegenwoordig wel heel duur.
De Visaton Conga lijkt mij heel mooi:
http://www.visaton.com/en/bauvorschlaeg ... index.html
Dit model staat voorgeprogrammeerd in boxsim. Het is meettechnisch gezien de mooiste Visaton box die ik ben ken. Ik durf hem aan te raden zonder hem gehoord te hebben. Hoe het laag in je kamer uitpakt, blijft zoals met alle speakers een verrassing.
Hoe zijn de afmetingen en constructie van je kamer? Hoe zou de opstelling er uit moeten gaan zien?
voor mij is de 1000e als 16jarige een bak geld.
Zelfbouw vind ik superleuk (heb 1.5 jaar terug een set Visaton Alto II gebouwd voor profielwerkstuk), maar ik wil natuurlijk voor het geld wel een goede EN mooie speaker hebben.
Ik wil een beetje afstappen van het 'standaard' speakermodel (rechthoekig) en een clone maken van bijv. sonus faber, avalon, von schweikert enz. Nu weet ik dat er genoeg bestaande modellen zijn als de soup van tony gee, maar deze gaan helaas boven de begroting.
De Thesis van Edo vind ik zelf echt super, maar hoe klinkt deze in verhouding tot wat ik nu heb?
en ik zit een beetje te overwegen:
voor 1000e zelfbouwen, of rustig afwachten en hopen dat er een mooie setje van sonus faber, avalon of von schweikert opduikt voor rond dat geld.
Over mijn kamer, ik heb wel fotos met me oude sets.
Hier met een set B&W Matrix 3 en een set Tannoy 638, stond zo vol dat ik nog amper naar me bed kon komen.
Daarom wil ik dat de breedte niet groter wordt dan 25cm.
de deur zat daar zegmaar 25-30cm naast de B&Ws en kon nog net open.....
me kamer is 2x 3.5m ongeveer