Er zijn 53 resultaten gevonden

door johnrtd2
ma 13 feb 2012, 15:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: [vraag] surround versterker decoder
Reacties: 8
Weergaves: 372

Re: [vraag] surround versterker decoder

Zo'n decoder heb je niet nodig! Als je een BluRay speler gebruikt met analoge uitgangen dan heb je alleen nog versterking nodig.
Bovendien maakt die kit gebruik van een nogal middelmatige decoder. Bij Oppo vind je veel mooiere.
John
door johnrtd2
ma 30 jan 2012, 13:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ESL met...... dipole/gesloten of rondstraler
Reacties: 9
Weergaves: 337

Re: ESL met...... dipole/gesloten of rondstraler

Bij een bas dipool worden de twee basunits (met de magneten naar elkaar toe) aan de voor- en achterkant van de behuizing geplaatst. De tweede unit wordt dan in tegenfase aangesloten.

John
door johnrtd2
do 29 dec 2011, 14:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: PL 508 amp
Reacties: 41
Weergaves: 3525

Re: PL 508 amp

Boeiend om te zien dat je een buizenversterker gaat maken met negatieve hoogspanning. Dat kan nog spannend worden.

John
door johnrtd2
wo 28 dec 2011, 17:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
Reacties: 18
Weergaves: 2201

Re: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?

Best boeiend die audio boven 20 Hz!

John
door johnrtd2
di 27 dec 2011, 14:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
Reacties: 18
Weergaves: 2201

Re: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?

Een "geperste" koolweerstand is opgebouwd uit een staafje kool. Daarmee heb je dan een extreem lage inductie. In de jaren '60 en '70 werden de "gewikkelde" koolweerstanden populair. Die zijn met grotere precisie te maken (afwijking 10 of 5%) en door de konstruktie op lange termij...
door johnrtd2
di 27 dec 2011, 12:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Zelfbouw hybride klasse a fet versterker, wie heeft ervaring
Reacties: 13
Weergaves: 1260

Re: Zelfbouw hybride klasse a fet versterker, wie heeft erva

De A-50 is een veelgebouwd en betrouwbaar ontwerp. Je kunt een complete beschrijving bestellen bij: http://www.hawkaudio.be/downloads.htm

John
door johnrtd2
wo 12 okt 2011, 15:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eenvoudig SE project (2 x ECL82)
Reacties: 62
Weergaves: 2636

Re: Eenvoudig SE project

Ik lees nogal eens met jullie buizen liefhebbers mee, maar ik zie zelden of nooit een versterker met de 6C33C . :idea: Is die zo moeilijk, of zit ik er dan naast, ooit heel vroeger wel eens het idee gehad iets dergelijks met die dingen te doen. Maar na jullie omzwervingen in buizenland op het forum...
door johnrtd2
wo 12 okt 2011, 15:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tabaq in rioolpijp...
Reacties: 14
Weergaves: 766

Re: Tabaq in rioolpijp...

Gebruik NOOIT rioolpijp! Als je dat doet krijg je inderdaad hetzelfde effect als bij de meeste houten kisten: extra resonantie, of beter extreme resonantie. Dat heeft dan te maken met de (ongedempte) massa die in beweging komt.

John
door johnrtd2
zo 18 sep 2011, 16:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voeding?(Opgelost)
Reacties: 11
Weergaves: 283

Re: Voeding?

Op die link zie ik geen versterkers! Wél een soort antieke radio.
Ik vraag me wel af wat je met deze vraag bedoelt op een zelfbouwforum?

John
door johnrtd2
za 17 sep 2011, 0:31
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: balanced or not
Reacties: 10
Weergaves: 359

Re: balanced or not

Inderdaad een merkwaardige schakeling. Maar als je die tegenkoppeling er uit haalt (en wat meer lokale tegenkoppeling toepast) heb je al een gebalanceerde ingang. Maar waarom zou je dat doen? Je krijgt er alleen maar wat meer (hogere) harmonische vervorming mee! Die printplaten zien er imho "ma...
door johnrtd2
ma 12 sep 2011, 15:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Music Angel XDSE (KT88) bruikbare basis voor 2 monoblokken?
Reacties: 39
Weergaves: 2197

Re: Music Angel XDSE (KT88) bruikbare basis voor 2 monoblokk

C-R-C is de simpelste oplossing en onderdrukt bovendien de silicium eigenschappen van de gelijkrichters.
John
door johnrtd2
do 25 aug 2011, 15:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
Reacties: 148
Weergaves: 3616

Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken

Wat doen al die kathode ontkoppelelco's in de schakeling? En waarom een ECC83? daarmee wordt je bandbreedte duidelijk beperkt!

John
door johnrtd2
vr 12 aug 2011, 14:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizenversterker op basis van Radford STA-25
Reacties: 14
Weergaves: 1220

Re: Buizenversterker op basis van Radford STA-25

Ik zou dat zeker niet nabouwen. Mijn ervaring met Radford is niet erg positief (instabiel en gaat afhankelijk van de soort belasting makkelijk genereren). Die penthodes zie je so-wie-so niet in modernere schakelingen en die fasedraaier met enerzijds een penthode en aan de andere kant een triode is a...
door johnrtd2
vr 29 jul 2011, 14:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Reacties: 254
Weergaves: 9905

Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP

Een Engels bedrijf levert een DACT stappenregelaar met aangebouwde motor die op afstand bedienbaar is.

John
door johnrtd2
vr 29 jul 2011, 14:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Audio & Techniek P11
Reacties: 7
Weergaves: 2126

Re: Audio & Techniek P11

De P-11 is inmiddels (sinds 1996) opgevolgd door de P-12 en recent door de P-12-2. Inderdaad hebben we een voorliefde voor de ECC88 en nu de opvolger de 6922. Die buisjes zijn oorspronkelijk voor hoogfrequent bedoeld en hebben daarom kleine inwendige capaciteiten. De 6922 is nog wat steviger uitgevo...
door johnrtd2
zo 19 jun 2011, 15:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: buizen voorversterker met phono
Reacties: 109
Weergaves: 4159

Re: buizen voorversterker met phono

Een phono voorversterker voor MM en MC. Als losse print leverbaar.
schakeling voorversterker
schakeling voorversterker
voeding P-13
voeding P-13
De schakeling is bromvrij en de ruisafstand is omstreeks 85 dB. De buizen zijn de 6N1P en 6922.
afbeelding printplaat +/- 30 x 25 cm
afbeelding printplaat +/- 30 x 25 cm
John
door johnrtd2
do 12 mei 2011, 10:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Merkwaardig dat die versterker pas een paar maanden werkt! Het is een ontwerp van meer dan twintig jaar geleden. En Johan kijk eens op: http://www.audio.nl/news/tips.htm figuur 3 De manier van inschakelen is als volgt: - alles wordt tegelijkertijd ingeschakeld, dus gloeidraad, hoogspanning en laagsp...
door johnrtd2
wo 11 mei 2011, 10:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Begrijp ik goed dat je hoogspanning apart inschakelt? Dat was niet de bedoeling. In je schema mis ik nog wel een paar weerstanden voor de gelijkrichter. Je kunt ook C14 kleiner maken, bijvoorbeeld 0,1 µF. Dan werkt de servo wat sneller. Overigens is die inschakel-sweep van de luidsprekers nauwelijks...
door johnrtd2
zo 17 apr 2011, 17:37
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Prologic surround??
Reacties: 22
Weergaves: 933

Re: Prologic surround??

Je kunt ook een BluRay speler gebruiken met ingebouwde decoder en analoge uitgangen.

John
door johnrtd2
wo 30 mar 2011, 17:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn Gainclone in aanbouw
Reacties: 229
Weergaves: 7400

Re: Mijn Gainclone in aanbouw

De versterking wordt ruwweg bepaald door: Rf/R1.
Als je Rf zo laat, dus 22 kOhm, en R1 verhoogt naar 1,1 kOhm dan heb je omstreeks 20x versterking.

John
door johnrtd2
zo 27 mar 2011, 12:11
Forum: Bronnen
Onderwerp: pre-pre nodig
Reacties: 42
Weergaves: 1673

Re: pre-pre nodig

Gewoon een trafootje inbouwen denk ik.

John
door johnrtd2
zo 20 mar 2011, 11:42
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Reacties: 209
Weergaves: 7894

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

hannesie schreef:
Dan is het mogelijk de verschillen? te beluisteren. :lol: :mrgreen:
Ja doe dat maar

John
door johnrtd2
za 19 mar 2011, 12:20
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Reacties: 209
Weergaves: 7894

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Ik heb kabels bij me

John
door johnrtd2
vr 18 mar 2011, 11:59
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Reacties: 209
Weergaves: 7894

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

vinnie411 schreef:
Bij deze ook een oproep voor mensen die het wel leuk lijkt om een set breedbanders te horen op hun set.
Je kunt ze op mijn set aansluiten (D-123)
John
door johnrtd2
wo 16 mar 2011, 11:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: Mijn Gainclone in aanbouw
Reacties: 229
Weergaves: 7400

Re: Mijn Gainclone in aanbouw

Condensatoren over de diodes hebben als taak om het afschakelgedrag van de diodes wat te temmen, anders verloopt dit nogal abrupt waardoor er harmonischen tot in de ettelijke MHz gegenereerd worden, hoe sneller de diode hoe meer harmonischen. Die "ettelijke MHz" is wel wat bescheiden uitg...