Zo'n decoder heb je niet nodig! Als je een BluRay speler gebruikt met analoge uitgangen dan heb je alleen nog versterking nodig.
Bovendien maakt die kit gebruik van een nogal middelmatige decoder. Bij Oppo vind je veel mooiere.
John
Er zijn 53 resultaten gevonden
- ma 13 feb 2012, 15:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: [vraag] surround versterker decoder
- Reacties: 8
- Weergaves: 372
- ma 30 jan 2012, 13:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ESL met...... dipole/gesloten of rondstraler
- Reacties: 9
- Weergaves: 337
Re: ESL met...... dipole/gesloten of rondstraler
Bij een bas dipool worden de twee basunits (met de magneten naar elkaar toe) aan de voor- en achterkant van de behuizing geplaatst. De tweede unit wordt dan in tegenfase aangesloten.
John
John
- do 29 dec 2011, 14:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: PL 508 amp
- Reacties: 41
- Weergaves: 3525
Re: PL 508 amp
Boeiend om te zien dat je een buizenversterker gaat maken met negatieve hoogspanning. Dat kan nog spannend worden.
John
John
- wo 28 dec 2011, 17:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
- Reacties: 18
- Weergaves: 2201
Re: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
Best boeiend die audio boven 20 Hz!
John
John
- di 27 dec 2011, 14:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
- Reacties: 18
- Weergaves: 2201
Re: Weerstanden. Maakt het nog wat uit?
Een "geperste" koolweerstand is opgebouwd uit een staafje kool. Daarmee heb je dan een extreem lage inductie. In de jaren '60 en '70 werden de "gewikkelde" koolweerstanden populair. Die zijn met grotere precisie te maken (afwijking 10 of 5%) en door de konstruktie op lange termij...
- di 27 dec 2011, 12:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zelfbouw hybride klasse a fet versterker, wie heeft ervaring
- Reacties: 13
- Weergaves: 1260
Re: Zelfbouw hybride klasse a fet versterker, wie heeft erva
De A-50 is een veelgebouwd en betrouwbaar ontwerp. Je kunt een complete beschrijving bestellen bij: http://www.hawkaudio.be/downloads.htm
John
John
- wo 12 okt 2011, 15:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eenvoudig SE project (2 x ECL82)
- Reacties: 62
- Weergaves: 2636
Re: Eenvoudig SE project
Ik lees nogal eens met jullie buizen liefhebbers mee, maar ik zie zelden of nooit een versterker met de 6C33C . :idea: Is die zo moeilijk, of zit ik er dan naast, ooit heel vroeger wel eens het idee gehad iets dergelijks met die dingen te doen. Maar na jullie omzwervingen in buizenland op het forum...
- wo 12 okt 2011, 15:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tabaq in rioolpijp...
- Reacties: 14
- Weergaves: 766
Re: Tabaq in rioolpijp...
Gebruik NOOIT rioolpijp! Als je dat doet krijg je inderdaad hetzelfde effect als bij de meeste houten kisten: extra resonantie, of beter extreme resonantie. Dat heeft dan te maken met de (ongedempte) massa die in beweging komt.
John
John
- zo 18 sep 2011, 16:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding?(Opgelost)
- Reacties: 11
- Weergaves: 283
Re: Voeding?
Op die link zie ik geen versterkers! Wél een soort antieke radio.
Ik vraag me wel af wat je met deze vraag bedoelt op een zelfbouwforum?
John
Ik vraag me wel af wat je met deze vraag bedoelt op een zelfbouwforum?
John
- za 17 sep 2011, 0:31
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: balanced or not
- Reacties: 10
- Weergaves: 359
Re: balanced or not
Inderdaad een merkwaardige schakeling. Maar als je die tegenkoppeling er uit haalt (en wat meer lokale tegenkoppeling toepast) heb je al een gebalanceerde ingang. Maar waarom zou je dat doen? Je krijgt er alleen maar wat meer (hogere) harmonische vervorming mee! Die printplaten zien er imho "ma...
- ma 12 sep 2011, 15:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Music Angel XDSE (KT88) bruikbare basis voor 2 monoblokken?
- Reacties: 39
- Weergaves: 2197
Re: Music Angel XDSE (KT88) bruikbare basis voor 2 monoblokk
C-R-C is de simpelste oplossing en onderdrukt bovendien de silicium eigenschappen van de gelijkrichters.
John
John
- do 25 aug 2011, 15:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De bouw van mijn HF10 Monoblokken (toch ruis erin)
- Reacties: 148
- Weergaves: 3616
Re: De bouw van mijn HF10 Monoblokken
Wat doen al die kathode ontkoppelelco's in de schakeling? En waarom een ECC83? daarmee wordt je bandbreedte duidelijk beperkt!
John
John
- vr 12 aug 2011, 14:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker op basis van Radford STA-25
- Reacties: 14
- Weergaves: 1220
Re: Buizenversterker op basis van Radford STA-25
Ik zou dat zeker niet nabouwen. Mijn ervaring met Radford is niet erg positief (instabiel en gaat afhankelijk van de soort belasting makkelijk genereren). Die penthodes zie je so-wie-so niet in modernere schakelingen en die fasedraaier met enerzijds een penthode en aan de andere kant een triode is a...
- vr 29 jul 2011, 14:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
- Reacties: 254
- Weergaves: 9905
Re: Mijn eerste buizenversterker de HF10 !! EL84 PP
Een Engels bedrijf levert een DACT stappenregelaar met aangebouwde motor die op afstand bedienbaar is.
John
John
- vr 29 jul 2011, 14:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Audio & Techniek P11
- Reacties: 7
- Weergaves: 2126
Re: Audio & Techniek P11
De P-11 is inmiddels (sinds 1996) opgevolgd door de P-12 en recent door de P-12-2. Inderdaad hebben we een voorliefde voor de ECC88 en nu de opvolger de 6922. Die buisjes zijn oorspronkelijk voor hoogfrequent bedoeld en hebben daarom kleine inwendige capaciteiten. De 6922 is nog wat steviger uitgevo...
- zo 19 jun 2011, 15:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: buizen voorversterker met phono
- Reacties: 109
- Weergaves: 4159
Re: buizen voorversterker met phono
Een phono voorversterker voor MM en MC. Als losse print leverbaar.
De schakeling is bromvrij en de ruisafstand is omstreeks 85 dB. De buizen zijn de 6N1P en 6922.
John
- do 12 mei 2011, 10:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
Merkwaardig dat die versterker pas een paar maanden werkt! Het is een ontwerp van meer dan twintig jaar geleden. En Johan kijk eens op: http://www.audio.nl/news/tips.htm figuur 3 De manier van inschakelen is als volgt: - alles wordt tegelijkertijd ingeschakeld, dus gloeidraad, hoogspanning en laagsp...
- wo 11 mei 2011, 10:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
Begrijp ik goed dat je hoogspanning apart inschakelt? Dat was niet de bedoeling. In je schema mis ik nog wel een paar weerstanden voor de gelijkrichter. Je kunt ook C14 kleiner maken, bijvoorbeeld 0,1 µF. Dan werkt de servo wat sneller. Overigens is die inschakel-sweep van de luidsprekers nauwelijks...
- zo 17 apr 2011, 17:37
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Prologic surround??
- Reacties: 22
- Weergaves: 933
Re: Prologic surround??
Je kunt ook een BluRay speler gebruiken met ingebouwde decoder en analoge uitgangen.
John
John
- wo 30 mar 2011, 17:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn Gainclone in aanbouw
- Reacties: 229
- Weergaves: 7400
Re: Mijn Gainclone in aanbouw
De versterking wordt ruwweg bepaald door: Rf/R1.
Als je Rf zo laat, dus 22 kOhm, en R1 verhoogt naar 1,1 kOhm dan heb je omstreeks 20x versterking.
John
Als je Rf zo laat, dus 22 kOhm, en R1 verhoogt naar 1,1 kOhm dan heb je omstreeks 20x versterking.
John
- zo 27 mar 2011, 12:11
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: pre-pre nodig
- Reacties: 42
- Weergaves: 1673
Re: pre-pre nodig
Gewoon een trafootje inbouwen denk ik.
John
John
- zo 20 mar 2011, 11:42
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
- Reacties: 209
- Weergaves: 7894
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Ja doe dat maarhannesie schreef:Dan is het mogelijk de verschillen? te beluisteren.![]()
John
- za 19 mar 2011, 12:20
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
- Reacties: 209
- Weergaves: 7894
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Ik heb kabels bij me
John
John
- vr 18 mar 2011, 11:59
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
- Reacties: 209
- Weergaves: 7894
Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic
Je kunt ze op mijn set aansluiten (D-123)vinnie411 schreef:Bij deze ook een oproep voor mensen die het wel leuk lijkt om een set breedbanders te horen op hun set.
John
- wo 16 mar 2011, 11:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn Gainclone in aanbouw
- Reacties: 229
- Weergaves: 7400
Re: Mijn Gainclone in aanbouw
Condensatoren over de diodes hebben als taak om het afschakelgedrag van de diodes wat te temmen, anders verloopt dit nogal abrupt waardoor er harmonischen tot in de ettelijke MHz gegenereerd worden, hoe sneller de diode hoe meer harmonischen. Die "ettelijke MHz" is wel wat bescheiden uitg...
