[vraag] surround versterker decoder
Moderator: Beheerdersteam
- matthijs1988
- Berichten: 115
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 23:53
- Locatie: Heteren
[vraag] surround versterker decoder
Hallo allen,
Het lijkt me leuk om een surround versterker te bouwen (voor en eind), en hierbij het een en ander te programmeren om de bron te selecteren en te visualiseren op een display.
Nou vond ik deze decoder.
http://www.diytrade.com/china/4/product ... A32VF.html
Na een heleboel inquiries is het me nog niet gelukt dit perikel te bestellen. jammer, want deze is bij uitstek geschikt voor wat ik wil.
Vandaar de volgende vraag:
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik een dergelijke surround decoder kan vinden?
Het lijkt me leuk om een surround versterker te bouwen (voor en eind), en hierbij het een en ander te programmeren om de bron te selecteren en te visualiseren op een display.
Nou vond ik deze decoder.
http://www.diytrade.com/china/4/product ... A32VF.html
Na een heleboel inquiries is het me nog niet gelukt dit perikel te bestellen. jammer, want deze is bij uitstek geschikt voor wat ik wil.
Vandaar de volgende vraag:
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik een dergelijke surround decoder kan vinden?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [vraag] surround versterker decoder
Helaas vind je die haast nergens. Dat komt omdat er voor de fabrikant licentiekosten aan verbonden zijn.
De DIY-module die je toont is de 3e die ik zie, dit was de 2e, en de 1e was eveneens onbestelbaar. Ik heb er echt jaren naar gezocht, maar kwam verder alleen maar kant en klare exemplaren in een behuizing tegen, waar ik er uiteindelijk maar een van kocht. Die lijken nog enigzins te lonen om zonder licentie te produceren. Althans, dat vermoed ik. De prijzen liggen dan ook hoger dan van een los printje.
De DIY-module die je toont is de 3e die ik zie, dit was de 2e, en de 1e was eveneens onbestelbaar. Ik heb er echt jaren naar gezocht, maar kwam verder alleen maar kant en klare exemplaren in een behuizing tegen, waar ik er uiteindelijk maar een van kocht. Die lijken nog enigzins te lonen om zonder licentie te produceren. Althans, dat vermoed ik. De prijzen liggen dan ook hoger dan van een los printje.
Re: [vraag] surround versterker decoder
Zo'n decoder heb je niet nodig! Als je een BluRay speler gebruikt met analoge uitgangen dan heb je alleen nog versterking nodig.
Bovendien maakt die kit gebruik van een nogal middelmatige decoder. Bij Oppo vind je veel mooiere.
John
Bovendien maakt die kit gebruik van een nogal middelmatige decoder. Bij Oppo vind je veel mooiere.
John
- matthijs1988
- Berichten: 115
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 23:53
- Locatie: Heteren
Re: [vraag] surround versterker decoder
@ Marp,
Jammer is dat... Kun je uitleggen wat je bedoelt met licentiekosten?
@koifarm
Bedankt, dat ga ik even doorspitten.
@johnrtd2
Ik maak alleen nog gebruik van media op solid state, dus voor mij is BluRay niet van toepassing..
Verder lijkt het me gewoon leuk om zoiets zelf te bouwen, zelfbouwaudio hè;)
Kun je trouwens toelichten wat de kriteria zijn voor een goede decoder?
Jammer is dat... Kun je uitleggen wat je bedoelt met licentiekosten?
@koifarm
Bedankt, dat ga ik even doorspitten.
@johnrtd2
Ik maak alleen nog gebruik van media op solid state, dus voor mij is BluRay niet van toepassing..
Verder lijkt het me gewoon leuk om zoiets zelf te bouwen, zelfbouwaudio hè;)
Kun je trouwens toelichten wat de kriteria zijn voor een goede decoder?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [vraag] surround versterker decoder
Dolby geeft het gebruik van zijn AC3-codec niet vrij. Wie hardware of software wil maken die gebruik van die codec maakt dient daarvoor eerst een licentie aan te schaffen. Om die reden verkopen chipfabrikanten ook enkel decoderchips aan wie zo'n licentie kan overleggen.matthijs1988 schreef:@ Marp,
Jammer is dat... Kun je uitleggen wat je bedoelt met licentiekosten?
- matthijs1988
- Berichten: 115
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 23:53
- Locatie: Heteren
Re: [vraag] surround versterker decoder
Oké, klinkt wel aannemelijk inderdaad.
Toch heb ik intussen persoonlijk contact met de service van het bedrijf die deze PCB's maakt.
Het probleem schijnt enkel nog te zijn dat ik een western union account of Fed-ex, Wat ik dus helaas niet heb.
Misschien is er een commercieel actief persoon die mij en misschien anderen kan helpen? ik ben bereid hiervoor extra te betalen.
hetzelfde bedrijf heeft tevens HDMI audio decoders, dus misschien ook interessant voor andere mensen die het leuk vinden om een receiver te maken.
Toch heb ik intussen persoonlijk contact met de service van het bedrijf die deze PCB's maakt.
Het probleem schijnt enkel nog te zijn dat ik een western union account of Fed-ex, Wat ik dus helaas niet heb.
Misschien is er een commercieel actief persoon die mij en misschien anderen kan helpen? ik ben bereid hiervoor extra te betalen.
hetzelfde bedrijf heeft tevens HDMI audio decoders, dus misschien ook interessant voor andere mensen die het leuk vinden om een receiver te maken.
Re: [vraag] surround versterker decoder
Ik zou oppassen met het western union gebeuren. Indien je niet met paypal kan betalen zou ik het niet doen.. Paypal geeft je tenminste nog wat zekerheid..
Re: [vraag] surround versterker decoder
Wat denk je van een goede surround geluidskaart?
Dan kun je vervolgens je "zelfbouw" kwijt in een meerkanaals volumeregeling (PGA2311?) met een Arduino'tje ofzo. Dat is leuk prutsen.
http://www.guru3d.com/article/auzen-xme ... rd-review/
3 PGA2311's
Arduino voor de aansturing (lekker intuïtief programmeren)
Dan kun je vervolgens je "zelfbouw" kwijt in een meerkanaals volumeregeling (PGA2311?) met een Arduino'tje ofzo. Dat is leuk prutsen.
http://www.guru3d.com/article/auzen-xme ... rd-review/
3 PGA2311's
Arduino voor de aansturing (lekker intuïtief programmeren)
