Er zijn 213 resultaten gevonden
- do 05 mei 2011, 11:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
- Reacties: 101
- Weergaves: 7614
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Ik denk dat het wel te fineren is...niet simpel maar zeker te doen. Allereerst de kast zonder facetrand aan de zijkant maken. De voorzijde mbv. een vacuumtafel fineren of met een negatieve mal vast "clampen". Vervolgens de facetrand maken, en daarna een fineerstrip op de facetrand plakken....
- do 05 mei 2011, 10:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
- Reacties: 101
- Weergaves: 7614
Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Suggestie voor Woofer/tweeter oplossing voor MK2?
http://www.xavian.cz/image.php?path=xn/ ... o_full.jpg
http://www.xavian.cz/image.php?path=xn/ ... o_full.jpg
- vr 15 apr 2011, 13:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Tripath amp of Hypex UcD - Budgetair besproken
- Reacties: 217
- Weergaves: 3231
Re: Tripath amp of Hypex UcD - Budgetair besproken
hebben we nu werkelijk niks geleerd...niet lullen maar bouwen mannen! enfin, my 2 cents. De meerprijs voor een UCD gebaseerde versterker in vergelijking met alternatieven is enkel en alleen de module zelf. De UCD werkt ook met een paar aan elkaar geknoopte elco's, een brugcel en een trafo. De hypex ...
- wo 23 mar 2011, 20:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bassreflexpijp in een bocht?
- Reacties: 52
- Weergaves: 1469
Re: Bassreflexpijp in een bocht?
Er zijn twee factoren die denk ik een rol spelen:
1) massa van de luchtkolom
2) snelheid c.q. frictie
De massa van de luchtkolom dicteert de afstemming, de snelheid is beinvloedbaar door de poortdiameter en of bochten.
1) massa van de luchtkolom
2) snelheid c.q. frictie
De massa van de luchtkolom dicteert de afstemming, de snelheid is beinvloedbaar door de poortdiameter en of bochten.
- do 24 feb 2011, 21:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
- Reacties: 10
- Weergaves: 464
Re: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
Heren,
Bedankt voor de waardevolle info. Het is mij duidelijk.
Henkjan, is wat jou betreft 5L de optimale inhoud voor een gesloten toepassing?
Gr,
Bukem
Bedankt voor de waardevolle info. Het is mij duidelijk.
Henkjan, is wat jou betreft 5L de optimale inhoud voor een gesloten toepassing?
Gr,
Bukem
- do 24 feb 2011, 12:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
- Reacties: 10
- Weergaves: 464
Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
Ik heb nog een 8" Tangband liggen en nog een oude kenwood car amp dus ik dacht 1+1=2
Echter, als ik de boel met winisd simuleer, waar moet ik dan op letten ivm cabin gain?
Heeft iemand een suggestie vwb de afstemming?
Gr,
Bukem
Echter, als ik de boel met winisd simuleer, waar moet ik dan op letten ivm cabin gain?
Heeft iemand een suggestie vwb de afstemming?
Gr,
Bukem
- do 20 jan 2011, 12:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Resistively Damped Operation, iemand dit al geprobeerd?
- Reacties: 11
- Weergaves: 366
Re: Resistively Damped Operation, iemand dit al geprobeerd?
Bij de Sonus Faber Extrema wordt deze truc ook toegepast, alleen dempt men hier niet de aangedreven conus maar een tweede driver die als passieve radiator fungeert.
Zie: http://www.stereophile.com/standloudspe ... index.html
Gegroet,
Bukem
Zie: http://www.stereophile.com/standloudspe ... index.html
Gegroet,
Bukem
- za 12 jun 2010, 9:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Seas idunn: Prototype klaar!
- Reacties: 49
- Weergaves: 2292
- do 11 mar 2010, 18:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bescheiden HT sub met TB w8-740 in TL of BR behuizing.
- Reacties: 66
- Weergaves: 2761
Re: Bescheiden HT sub met TB w8-740 in TL of BR behuizing.
Wat zijn voor een BR oplossing nu de beste parameters? (24L & 30Hz poortafstemming?) Ik heb trouwens een W8-740P en niet de C versie, al zie ik wel niet direct wat daar nu de verschillen tussen zijn. Is een CB met Q=0.5 een serieus te nemen optie?
Gr,
Bukem
Gr,
Bukem
- zo 20 dec 2009, 17:28
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Welke budget tuner..
- Reacties: 14
- Weergaves: 954
Re: Welke budget tuner..
Die Nad ziet er ook smakelijk uit, heb je die zelf?
Gr,
Bukem
Gr,
Bukem
- vr 18 dec 2009, 18:52
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Welke budget tuner..
- Reacties: 14
- Weergaves: 954
Re: Welke budget tuner..
Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd. Toch zal je dat verbazen, het aanbod vind ik toch behoorlijk te noemen. Ken jij een merk dat vroeger nog tuners maakte en nu niet meer? Sony heb ik persoonlijk een trauma aan overgehouden. Van kinds ...
- vr 18 dec 2009, 15:25
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Welke budget tuner..
- Reacties: 14
- Weergaves: 954
Re: Welke budget tuner..
Thanks voor de link...ik zoek echter toch iets moderners.
- vr 18 dec 2009, 14:16
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Welke budget tuner..
- Reacties: 14
- Weergaves: 954
Welke budget tuner..
Beste Allemaal, Ik ben op zoek naar een betaalbare tuner met een goede geluidskwaliteit maar met een sober en degelijk voorkomen. Deze exemplaren hebben momenteel mijn aandacht: http://www.stassen.nl/specificaties/versterkers-en-receivers/tuner/pioneer-f-f3j http://www.hifissimo.com/store/html/image...
- ma 07 dec 2009, 20:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400 Green Frog
- Reacties: 557
- Weergaves: 26806
Re: UCD400 Green Frog
Toch een testje waard?Bukem schreef:Test:
Haal een rol fijnmazig gaas, maak een kubus, zet je versterker met een speaker er in en luisteren maar...ik ben benieuwd.
Gr,
Bukem
- do 26 nov 2009, 19:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400 Green Frog
- Reacties: 557
- Weergaves: 26806
Re: UCD400 Green Frog
Ruist 'ie als je de ingang aan de massa hangt?
- do 26 nov 2009, 19:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400 Green Frog
- Reacties: 557
- Weergaves: 26806
Re: UCD400 Green Frog
Test:
Haal een rol fijnmazig gaas, maak een kubus, zet je versterker met een speaker er in en luisteren maar...ik ben benieuwd.
Gr,
Bukem
Haal een rol fijnmazig gaas, maak een kubus, zet je versterker met een speaker er in en luisteren maar...ik ben benieuwd.
Gr,
Bukem
- do 26 nov 2009, 11:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400 Green Frog
- Reacties: 557
- Weergaves: 26806
Re: UCD400 Green Frog
Je kan ook je hele hut inpakken in kippegaas 
- vr 14 aug 2009, 18:30
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: aluminium buigen
- Reacties: 33
- Weergaves: 3909
- vr 14 aug 2009, 16:11
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: aluminium buigen
- Reacties: 33
- Weergaves: 3909
Geinspireerd door Plinius zeker? Als het aluminium gebogen wordt zal je zien dat de hoek niet netjes vlak blijft. De hele bovenkant zal dan nagefreesd c.q. geslepen moeten worden. In essentie lijkt het een vrij simpele operatie maar het goed uitvoeren vergt toch wel wat specialistische apparatuur. D...
- wo 15 jul 2009, 8:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400 Green Frog
- Reacties: 557
- Weergaves: 26806
- do 25 jun 2009, 21:27
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Bryston 4B SST-2
- Reacties: 11
- Weergaves: 1297
- ma 22 jun 2009, 8:19
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Wadia 170i transport, welke iPod?
- Reacties: 77
- Weergaves: 6316
- zo 21 jun 2009, 14:03
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Wadia 170i transport, welke iPod?
- Reacties: 77
- Weergaves: 6316
- di 16 jun 2009, 7:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dayton RS150 Mini Monitor
- Reacties: 57
- Weergaves: 6132
- ma 15 jun 2009, 14:00
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Meetmic laten calibreren
- Reacties: 62
- Weergaves: 9880
