Er zijn 213 resultaten gevonden

door Bukem
do 05 mei 2011, 11:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Reacties: 101
Weergaves: 7614

Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo

Ik denk dat het wel te fineren is...niet simpel maar zeker te doen. Allereerst de kast zonder facetrand aan de zijkant maken. De voorzijde mbv. een vacuumtafel fineren of met een negatieve mal vast "clampen". Vervolgens de facetrand maken, en daarna een fineerstrip op de facetrand plakken....
door Bukem
do 05 mei 2011, 10:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble Homemade Hifi L' Orfeo
Reacties: 101
Weergaves: 7614

Re: Humble Homemade Hifi L' Orfeo

Suggestie voor Woofer/tweeter oplossing voor MK2?

http://www.xavian.cz/image.php?path=xn/ ... o_full.jpg
door Bukem
vr 15 apr 2011, 13:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tripath amp of Hypex UcD - Budgetair besproken
Reacties: 217
Weergaves: 3231

Re: Tripath amp of Hypex UcD - Budgetair besproken

hebben we nu werkelijk niks geleerd...niet lullen maar bouwen mannen! enfin, my 2 cents. De meerprijs voor een UCD gebaseerde versterker in vergelijking met alternatieven is enkel en alleen de module zelf. De UCD werkt ook met een paar aan elkaar geknoopte elco's, een brugcel en een trafo. De hypex ...
door Bukem
wo 23 mar 2011, 20:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bassreflexpijp in een bocht?
Reacties: 52
Weergaves: 1469

Re: Bassreflexpijp in een bocht?

Er zijn twee factoren die denk ik een rol spelen:

1) massa van de luchtkolom
2) snelheid c.q. frictie

De massa van de luchtkolom dicteert de afstemming, de snelheid is beinvloedbaar door de poortdiameter en of bochten.
door Bukem
do 24 feb 2011, 21:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
Reacties: 10
Weergaves: 464

Re: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain

Heren,

Bedankt voor de waardevolle info. Het is mij duidelijk.
Henkjan, is wat jou betreft 5L de optimale inhoud voor een gesloten toepassing?

Gr,

Bukem
door Bukem
do 24 feb 2011, 12:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tangband W8-740P afstemming - cabin gain
Reacties: 10
Weergaves: 464

Tangband W8-740P afstemming - cabin gain

Ik heb nog een 8" Tangband liggen en nog een oude kenwood car amp dus ik dacht 1+1=2

Echter, als ik de boel met winisd simuleer, waar moet ik dan op letten ivm cabin gain?
Heeft iemand een suggestie vwb de afstemming?

Gr,

Bukem
door Bukem
do 20 jan 2011, 12:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Resistively Damped Operation, iemand dit al geprobeerd?
Reacties: 11
Weergaves: 366

Re: Resistively Damped Operation, iemand dit al geprobeerd?

Bij de Sonus Faber Extrema wordt deze truc ook toegepast, alleen dempt men hier niet de aangedreven conus maar een tweede driver die als passieve radiator fungeert.

Zie: http://www.stereophile.com/standloudspe ... index.html

Gegroet,

Bukem
door Bukem
za 12 jun 2010, 9:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Seas idunn: Prototype klaar!
Reacties: 49
Weergaves: 2292

Re: Seas idunn: Prototype klaar!

images-1.jpeg
images-1.jpeg (2.74 KiB) 1142 keer bekeken
images.jpeg
images.jpeg (2.42 KiB) 1142 keer bekeken
door Bukem
do 11 mar 2010, 18:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bescheiden HT sub met TB w8-740 in TL of BR behuizing.
Reacties: 66
Weergaves: 2761

Re: Bescheiden HT sub met TB w8-740 in TL of BR behuizing.

Wat zijn voor een BR oplossing nu de beste parameters? (24L & 30Hz poortafstemming?) Ik heb trouwens een W8-740P en niet de C versie, al zie ik wel niet direct wat daar nu de verschillen tussen zijn. Is een CB met Q=0.5 een serieus te nemen optie?

Gr,

Bukem
door Bukem
zo 20 dec 2009, 17:28
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Welke budget tuner..
Reacties: 14
Weergaves: 954

Re: Welke budget tuner..

Die Nad ziet er ook smakelijk uit, heb je die zelf?

Gr,

Bukem
door Bukem
vr 18 dec 2009, 18:52
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Welke budget tuner..
Reacties: 14
Weergaves: 954

Re: Welke budget tuner..

Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd. Toch zal je dat verbazen, het aanbod vind ik toch behoorlijk te noemen. Ken jij een merk dat vroeger nog tuners maakte en nu niet meer? Sony heb ik persoonlijk een trauma aan overgehouden. Van kinds ...
door Bukem
vr 18 dec 2009, 15:25
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Welke budget tuner..
Reacties: 14
Weergaves: 954

Re: Welke budget tuner..

Thanks voor de link...ik zoek echter toch iets moderners.
door Bukem
vr 18 dec 2009, 14:16
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Welke budget tuner..
Reacties: 14
Weergaves: 954

Welke budget tuner..

Beste Allemaal, Ik ben op zoek naar een betaalbare tuner met een goede geluidskwaliteit maar met een sober en degelijk voorkomen. Deze exemplaren hebben momenteel mijn aandacht: http://www.stassen.nl/specificaties/versterkers-en-receivers/tuner/pioneer-f-f3j http://www.hifissimo.com/store/html/image...
door Bukem
ma 07 dec 2009, 20:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400 Green Frog
Reacties: 557
Weergaves: 26806

Re: UCD400 Green Frog

Bukem schreef:
Test:

Haal een rol fijnmazig gaas, maak een kubus, zet je versterker met een speaker er in en luisteren maar...ik ben benieuwd.

Gr,

Bukem
Toch een testje waard?
door Bukem
do 26 nov 2009, 19:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400 Green Frog
Reacties: 557
Weergaves: 26806

Re: UCD400 Green Frog

Ruist 'ie als je de ingang aan de massa hangt?
door Bukem
do 26 nov 2009, 19:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400 Green Frog
Reacties: 557
Weergaves: 26806

Re: UCD400 Green Frog

Test:

Haal een rol fijnmazig gaas, maak een kubus, zet je versterker met een speaker er in en luisteren maar...ik ben benieuwd.

Gr,

Bukem
door Bukem
do 26 nov 2009, 11:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400 Green Frog
Reacties: 557
Weergaves: 26806

Re: UCD400 Green Frog

Je kan ook je hele hut inpakken in kippegaas :mrgreen:
door Bukem
vr 14 aug 2009, 18:30
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: aluminium buigen
Reacties: 33
Weergaves: 3909

[quote="ralph"](papagaaimodus aan) Volgens DIN 6935 moet deze buigradius gewoon haalbaar zijn (papagaai modus uit) Papagaai modus aan...? Niemand heeft gezegd dat de buigradius niet haalbaar is. Voor wat betreft de hoek navlakken, slijpen. Neem een stukje alu van 1mm dik, plooi dat in een ...
door Bukem
vr 14 aug 2009, 16:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: aluminium buigen
Reacties: 33
Weergaves: 3909

Geinspireerd door Plinius zeker? Als het aluminium gebogen wordt zal je zien dat de hoek niet netjes vlak blijft. De hele bovenkant zal dan nagefreesd c.q. geslepen moeten worden. In essentie lijkt het een vrij simpele operatie maar het goed uitvoeren vergt toch wel wat specialistische apparatuur. D...
door Bukem
wo 15 jul 2009, 8:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400 Green Frog
Reacties: 557
Weergaves: 26806

Hallo Co,

Dat is nog eens noestige huisvlijt ! Ziet er goed uit.

Gr,

Bukem
door Bukem
do 25 jun 2009, 21:27
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Bryston 4B SST-2
Reacties: 11
Weergaves: 1297

Heeft die trafo 2x115v primaries?
door Bukem
ma 22 jun 2009, 8:19
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Wadia 170i transport, welke iPod?
Reacties: 77
Weergaves: 6316

Beste Ed,

Is het geen optie om in AIFF te rippen (Apple alternatief voor WAV) of in Apple Lossless AAC? Zelf heb ik alles in Apple Lossles geript en dat bevalt uitstekend.

Gr,

Bukem
door Bukem
zo 21 jun 2009, 14:03
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Wadia 170i transport, welke iPod?
Reacties: 77
Weergaves: 6316

Mijn vrouw heeft een account zonder credit card maar wel met een itunes gift card code. Volgens mij moet het lukken om een account aan te maken zonder CC.

Rechts klikken op de song en info kiezen. Copy paste afbeelding bij album artwork.

Gr,

Bukem
door Bukem
di 16 jun 2009, 7:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dayton RS150 Mini Monitor
Reacties: 57
Weergaves: 6132

Hoi,

Ik moet inderdaad wat tijd vrij maken om wat metingen te kunnen gaan doen, eventueel buiten. Zodra dat gebeurd is zal ik dit topic weer updaten.

Bedankt voor jouw advies.

Gr,

Bukem
door Bukem
ma 15 jun 2009, 14:00
Forum: Meten....
Onderwerp: Meetmic laten calibreren
Reacties: 62
Weergaves: 9880

Ik heb onlangs bij IBF Akustik mijn tevens onlangs aangeschafte Audix TR-40 meetmicrofoon laten kalibreren. Prima service.


Mvgr,

Bukem