Welnee, zoiets went snelEn ik was niet eng toch
Nog even een plaatje van het scoopbeeld: voor, na, here and anywere hetzelfde beeld.
Co
Moderator: Beheerdersteam
Welnee, zoiets went snelEn ik was niet eng toch
Ja, ik heb de + en - ingang naar massa kortgesloten en toen een aantal metingen gedaan. De ruis en de instraling van een AM draaggolf was toen nog steeds aanwezig. Ik vind 't daarom gek dat met de zender van de buurman uit de ruis niet weg was, dit zou namelijk betekenen dat deze AM draaggolf niet de oorzaak was, maar dat er nog een andere oorzaak is die hier roet in het eten gooit.Ruist 'ie als je de ingang aan de massa hangt?
Ja, dat klopt, staal/ijzer schermt EM straling beter af dan aluminium bij een gelijke dikte. Alleen in dit geval heb je een apparaat met allerhande snoeren en kabels eraan die stuk voor stuks als antenne fungeren.Het is toch zo dat staal veel beter HF straling tegenhoud / dempt dan aluminium?
Ja, HIERRRRRRRRRRR !!!! Ik woon zeker ver genoeg weg en je mag je meteen mijn postzegelverzameling inzien.xbake schreef:Kun je de versterkers bij familie/vrienden eens opstellen, die niet in de buurt woont ?
Ahumcve schreef:Net even bij de buurman geweest en gevraagd of hij zijn zender even wilde uitzetten. De goede man voldeed daar graag aan hoewel hij zich niet kon voorstellen dat hij het probleem veroorzaakte. En hij kreeg gelijk. De ruis is er nog steeds.........![]()
![]()
![]()
Zie bovencve schreef:Heeft er nog iemand een postzegelverzameling ter overname?Graag alle zegels ingeplakt zodat ik alleen maar hoef te kijken.
mischa72 schreef:Ja, HIERRRRRRRRRRR !!!! Ik woon zeker ver genoeg weg en je mag je meteen mijn postzegelverzameling inzien.xbake schreef:Kun je de versterkers bij familie/vrienden eens opstellen, die niet in de buurt woont ?
Och, dat vind ik niet zo'n probleem. Als daar het probleem mee opgelost zou zijn. Ik moet wel vaker iets overnieuw doen aan dit project.In dat geval zou Co een hele nieuwe behuizing moeten (laten) maken. (wat ik niet voor hem hoop.)
Zojuist 3km. verderop geweest en nog steeds ruisversterkers al een bij iemand anders beluisterd?
Nee, men bedoelt dat door de opbouw van de condensator deze een inwendige weerstand (ESR) heeft die veel constanter is, ook bij hogere frequenties dan een doorsnee elco.Zal Bruno ze daarom niet willen toepassen?