Bryston 4B SST-2
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Bryston 4B SST-2
nu de amerikaanse dollar heel erg vriendelijk laag is denk ik er over om een bryston 4b sst-2 versterker in de usa te gaan bestellen. hier kost zo'n bak 4200 euris, aan de andere kant van het water ongeveer 3300 dollar, wat neerkomt op ongeveer 2150 euro. met verzendkosten erbij en natuurlijk de NEEderlandse roverheid ga ik dan nog steeds dik onder die 4200 terecht komen.
heeft iemand ervaring met het bestellen van dat soort dingen daar, en wellicht een en ander aan adviezen voor me?
heeft iemand ervaring met het bestellen van dat soort dingen daar, en wellicht een en ander aan adviezen voor me?
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Mijn brillen die ik in de VS heb besteld zijn in 4 dagen hiernaartoe verstuurd (en daar zat een zaterdag en zondag bij!) maar liggen sinds de 15'e nogsteeds "ergens" bij de douane. Of bij een opslagplaats bij de douane. In ieder geval niet bij mij thuis. Het duurt dus in ieder geval tenenkrommend lang.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
volgens de schema tekeningen (die bryston heel vriendelijk post op zijn site) is de trafo geschikt voor alle voltages. het is blijkbaar alleen een kwestie van omprikken.Bukem schreef:Heeft die trafo 2x115v primaries?
Vast en zeker.dre schreef:ik denk dat jij het wel met die amp kan vinden
Ik heb een voorloper van 2 generaties terug en ben er heel tevreden mee. Hij houdt de luidsprekers in een ijzeren greep en laat ze precies doen wat de muziek ze opdraagt.
Het is wel een versterker (in ieder geval die van mij) die beter klinkt als hij lekker is opgewarmd. Maar het is niet verstandig hem constant aan te laten staan, want dan schrik je wel van de elektriciteitsrekening.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
ligt dus gewoon bij de transporteur. Douane is tegenwoordig administratief proces, transporteur hoeft het alleen maar in douane systeem in te voeren. Ik had laatst hetzelfde met mijn DAC. Mailtje naar transporteur hier in NL deed wonderen.Interficior schreef:Mijn brillen die ik in de VS heb besteld zijn in 4 dagen hiernaartoe verstuurd (en daar zat een zaterdag en zondag bij!) maar liggen sinds de 15'e nogsteeds "ergens" bij de douane. Of bij een opslagplaats bij de douane. In ieder geval niet bij mij thuis. Het duurt dus in ieder geval tenenkrommend lang.
Scanspeakman
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
denk ik ook...dre schreef:ik denk dat jij het wel met die amp kan vinden
stassen hifi heeft ze in de verkoop voor 3870 momenteel, dit vind ik nog steeds veel te veel. import blijft dan nog steeds grof goedkoper.
het probleem is niet het kopen van het ding, maar hem hier krijgen...
voor het electrische deel is er vast wel imenad hier die me kan helpen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
klopt.. komt het per UPS bv, dan meestal binnen een dag door de douane, is TNTpakketpost de transporteur dan wil het wel eens weken duren (al 2 keer meegemaakt met Markaudio's dat het pakket gewoon 3 weken "pending customs" had in de tracking info)scanspeakman schreef:ligt dus gewoon bij de transporteur. Douane is tegenwoordig administratief proces, transporteur hoeft het alleen maar in douane systeem in te voeren. Ik had laatst hetzelfde met mijn DAC. Mailtje naar transporteur hier in NL deed wonderen.Interficior schreef:Mijn brillen die ik in de VS heb besteld zijn in 4 dagen hiernaartoe verstuurd (en daar zat een zaterdag en zondag bij!) maar liggen sinds de 15'e nogsteeds "ergens" bij de douane. Of bij een opslagplaats bij de douane. In ieder geval niet bij mij thuis. Het duurt dus in ieder geval tenenkrommend lang.
Krijg je dan geen problemen met de garantie (een sterk sellingpoint bij Bryston)? De importeur is immers niet verplicht garantie te geven, bovendien geeft Bryston ook geen garantie op producten die buiten de officiële kanalen zijn verkocht.anonamemouse schreef:import blijft dan nog steeds grof goedkoper.
het probleem is niet het kopen van het ding, maar hem hier krijgen...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
da's de eerste versie... ik wil de laatste.
ik krijg dan inderdaad geen garantie meer (mafico geeft alleen garantie op in de benelux verkochte amps), maar met de standaard 20 jaar fanbrieksgarantie lijkt me het vrij onwaarschijnlijk dat er ooit iets aan zal gaan mankeren... en mocht dat toch gebeuren dan kan ik er altijd nog voor betalen, of een van de mensen hier lief aankijken!
ik krijg dan inderdaad geen garantie meer (mafico geeft alleen garantie op in de benelux verkochte amps), maar met de standaard 20 jaar fanbrieksgarantie lijkt me het vrij onwaarschijnlijk dat er ooit iets aan zal gaan mankeren... en mocht dat toch gebeuren dan kan ik er altijd nog voor betalen, of een van de mensen hier lief aankijken!

