Bukem schreef:ray5150 schreef:Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd.
Toch zal je dat verbazen, het aanbod vind ik toch behoorlijk te noemen. Ken jij een merk dat vroeger nog tuners maakte en nu niet meer?
Dat niet zozeer maar de "grote Japanse merken" hadden pakweg 20,25 jaar gelden een model of 5 a 6 om uit te kiezen.
Nu is dat meestal een stuk of 2 a 3...
Bukem schreef:Sony heb ik persoonlijk een trauma aan overgehouden. Van kinds af aan kwam mijn vader altijd met Sony spul aanzetten en zonder uitzondering zijn al die apparaten allemaal stuk gegaan. Zal wel botte pech zijn geweest. Ik zal eens een blik werpen op die ES modellen. Ik hoop dat die er een beetje sober uitzien maar ik vrees voor grote gouden letters en houten zijpaneeltjes.
Tja, dat had ook ieder ander willekeurig japans merk kunnen zijn. (behalve Accuphase...)
Ik heb hier een analoge Sony tuner op de slaapkamer staan is die rond de 30 jaar en nog steeds dagelijks werkt.
Feit is dat de ES serie bovengemiddeld goed is kwa bouwkwaliteit.
Daarom was de nieuwprijs destijds ook bovengemiddeld.
Mischien heb je hier iets aan:
http://www.fmtunerinfo.com/index.html
Wat betreft de modellen die je voorsteld, ik denk dat ze mekaar niet zo heel veel ontlopen.
Persoonlijk vind ik de Denon er wat beter uitzien qua styling.