Er zijn 61 resultaten gevonden

door Jeroen G
wo 12 mar 2008, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Wat zou hier het voordeel van zijn?!?!
Reacties: 36
Weergaves: 3812

Welk design? Ik vind ...... Juist, jij vind... Functionaliteit zal het vast hebben, lijkt mij een sub of in ieder geval laaggeval met passief aan de andere kant, maja dat kunnen we niet zien :( en dan een midhoog hoorn drboven K vind t ontwerp wel wat hebben, beetje scifi star wars idee Grt Jeroen
door Jeroen G
wo 06 feb 2008, 23:19
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: ff voorstellen en eerste project
Reacties: 4
Weergaves: 1288

Ziet er strak uit, degelijke konstruktie :)
Jammer dat je de conus niet zichtbaar heb, is n mooi ding
Weet je al hoe je ze verder af gaat werken? (kleur, fineer etc)

Grt Jeroen
door Jeroen G
ma 28 jan 2008, 23:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Dempingsmateriaal bij CB-Subwoofers
Reacties: 15
Weergaves: 3690

Vraag blijft: Wat dan wel? Een ander kasttype? :roll: Elke kast heeft zijn nadelen toch? Verder lijkt mij in zo'n sub t enig echt nuttige bracen (voor t leven) Of natuurlijk antigeluid :lol: dan kan je met een andere speaker de binnenkant van de kast weer oplossen, en dan met nog een speaker deze s...
door Jeroen G
za 26 jan 2008, 7:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Sub City met een SVS dB12.3
Reacties: 23
Weergaves: 2748

Mooi ontwerp, weet je al hoe je ze af gaat werken?

Ps. Moet die pijp niet ergens een bracing hebben trouwens? ivm
resonanties in de pijp :roll:
door Jeroen G
di 22 jan 2008, 23:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe heet dit model kast?
Reacties: 27
Weergaves: 4002

Same here,
Ik zoek nog steeds een leuk ontwerp voor mn botslines 12-19
Maar dit is voor een 15"ert toch?
door Jeroen G
ma 21 jan 2008, 11:40
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: loodbitumen
Reacties: 13
Weergaves: 1692

Zoals ik al elders heb vermeld:
Is dat niet het hele eieren eten bij luidsprekerbouw
Alle minimalistische negatieve effecten elimineren, zelfs als dit
maar een heel klein beetje is?
door Jeroen G
zo 20 jan 2008, 23:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Midkast vorm vergelijk
Reacties: 83
Weergaves: 26857

aha sorry :roll:
door Jeroen G
zo 20 jan 2008, 23:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Midkast vorm vergelijk
Reacties: 83
Weergaves: 26857

Het is inderdaad een minimaal effect, maar is dat niet het hele eieren eten bij luidsprekerbouw? alle minimalistische negatiefe effecten wegfilteren Maar los daarvan, mij lijkt een logische verklaring: De rechte kast heeft een grotere hoeveelheid staande golven Wol en dergelijke dingen dempen deze s...
door Jeroen G
zo 20 jan 2008, 23:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Midkast vorm vergelijk
Reacties: 83
Weergaves: 26857

Mijn ogen vertellen me dat die piek rond de 1,5k geminimaliseerd word
mischien iets uitgesmeerd, maar zeker geminimaliseerd
En bovendien is dat gruis achterin aanzienlijk verminderd
door Jeroen G
zo 20 jan 2008, 22:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Midkast vorm vergelijk
Reacties: 83
Weergaves: 26857

ja, maar dan alleen de achterwand met de golfjes
door Jeroen G
zo 20 jan 2008, 21:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Midkast vorm vergelijk
Reacties: 83
Weergaves: 26857

Toen ik samen met ewoud (lepain) mijn profielwerkstuk deed, hebben
we ook een piramide vorm getest, er bleek (mijn interpretatie)
echter dat een golfjes patroon vele malen beter is
En of de kubus beter is dan de pyramide betwijfel ik, ze hebben
beide negatieve effecten
door Jeroen G
za 19 jan 2008, 19:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: BR-pijp 2 lengtes
Reacties: 1
Weergaves: 449

BR-pijp 2 lengtes

Hallo,

Ik raak zelf steeds meer en meer gecharmeerd van het BR-kast type
Voornamelijk door zijn zogenoemde "gecontroleerde" laag

Nou vroeg ik me af wat het effect zal zijn van twee pijpen van een
verschillende lengte, twee afstemfrequenties zal maar zeggen

Grt Jeroen
door Jeroen G
ma 14 jan 2008, 20:54
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: box voor aan de muur, met de b3s - Klaar!
Reacties: 33
Weergaves: 4446

@Jeroen:O, mag ik ze bij jou zetten, jij kan ze toch zelf maken! :P Je hebt gelijk over het brons ja, dat wordt heel moeilijk matchen met de driver, maar ik denk dat ik er zowieso wat speakerdoek voor span. Niemand maakt ze zo mooi als jij natuurlijk :wink: Props voor de ewoud :) Ik heb hier nog wa...
door Jeroen G
ma 14 jan 2008, 20:49
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: box voor aan de muur, met de b3s - Klaar!
Reacties: 33
Weergaves: 4446

Re: box voor aan de muur, met de b3s

Ik heb de kastjes deze ongebruikelijke vorm gegeven om de overgang van de baffle naar de wand er achter zo geleidelijk mogelijk te maken. Ik hoop dat diffractie op deze manier verminderd wordt. Hadden we toch onderzocht? :wink: Bij die gekke vorm lijkt t me lastig alle naden weg te werken Misgien f...
door Jeroen G
zo 13 jan 2008, 23:01
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: box voor aan de muur, met de b3s - Klaar!
Reacties: 33
Weergaves: 4446

Spuitplamuur? :roll: Ik weet dat jij graag dingen op de lastige manier doet, maar gewoon plamuren en dan schuren is naar mijn mening meer dan goed genoeg Ik vind ze zeker mooi geworden, puik werk :) Nou hopen dat alex t wat vind :wink: (anders mag je ze wel bij mij zetten hoor 8) ) Mij lijkt wit of ...
door Jeroen G
ma 24 dec 2007, 11:57
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: mini show(test)case
Reacties: 4
Weergaves: 1136

Ziet er zeker strak uit
Mooi afgewerkt ook, met de lak erover
Ik had zelf alleen eerst enkele luistertests gedaan voor het bouwen
Maar ja, dat is natuurlijk niet half zo leuk :wink:
Mooie zaagtafel trouwens :P mag ik niet een keertje komen zagen? :wink:

Grt Jeroen
door Jeroen G
do 20 dec 2007, 11:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Welk ontwerp luidsprekers
Reacties: 20
Weergaves: 2352

meanman64 schreef:
er zijn geen 2 mensen die geluid hetzelfde ervaren en ieder heeft zijn voorkeur.
Jawel hoor, kijk maar naar die PA-figuren, ammaal slecht en dat nog
veel te hard ook
door Jeroen G
do 20 dec 2007, 10:47
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: wie kan mij dit uitleggen
Reacties: 11
Weergaves: 2044

een TL? :roll: naar wat ik zie zit er een druk kamer in maar om nou te zeggen dat het een hoorn is :shock: zelf dacht ik aan een ietwat veredelde BR Wel een extreem kleine kast en een enorme pijp :? De kans dat het een geniale ontwerper is, is denk ik net zo groot als de kans dat het maar een prutsw...
door Jeroen G
vr 14 dec 2007, 15:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Post hier je idee met je Hi-Vi B3S
Reacties: 313
Weergaves: 37028

6,6 liter kastje met BRpijpje
en een golfpatroon op de achterwand
de groene lijnen zijn van facetten die ik er nog af ga zagen

vorige plaatje was inderdaad een hoorntje van karton, klonk echter niet
erg goed :roll:
door Jeroen G
do 13 dec 2007, 17:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Post hier je idee met je Hi-Vi B3S
Reacties: 313
Weergaves: 37028

maargoed zoals gewoonlijk t ontwerp weer omgegooid
binnenkort post ik t resultaat

tot nu toe ziet t er zo uit
door Jeroen G
do 13 dec 2007, 10:39
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: hoe diep in 1 keer frezen in MDF
Reacties: 36
Weergaves: 9071

Bij gamma velserbroek hebben ze wel een setje :wink:
naar mijn mening goed genoeg, ik heb eens met die 6mm frees
18 mm in een keer gefreesd en nergens brandplekken of rare randen
door Jeroen G
wo 12 dec 2007, 23:24
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Slechte kwaliteit speaker! wat te doen?
Reacties: 15
Weergaves: 1888

Kan een glijbaantje niets zijn? In de showcase stond iets met conrad goedkope PA luidsprekers. Ik denk dat dit van ongeveer hetzelfde caliber is. Leuk glijbaan kastje opgebouwd uit spaanplaat en triplex denk ik dat je er nog wel iets leuks uit kan halen. Die heb ik inderdaad ook nog gevolgd maar me...
door Jeroen G
wo 12 dec 2007, 23:13
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Slechte kwaliteit speaker! wat te doen?
Reacties: 15
Weergaves: 1888

klinkt intressant, heb je ook een idee voor een ontwerp?
had zelf een lage tonenhoorn in gedachte model BK201 fostex
door Jeroen G
wo 12 dec 2007, 21:13
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Slechte kwaliteit speaker! wat te doen?
Reacties: 15
Weergaves: 1888

ik was nogal sarcastisch :roll:

ik sloop ze heus niet zomaar,
liet ze alleen even voor de lol brullen in een simpel kastje

ik verzin er nog wel iets nuttigs voor

een hoorn is overigens een beetje groot
voor op mn kamer :?
door Jeroen G
wo 12 dec 2007, 20:34
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Leipe luidspreker Sub Transmissielijn
Reacties: 3
Weergaves: 1208

woei, k ben in de weer geweest met plamuur wat is dat een ********werk :x plamuren en schuren en dan weer plamuren en dan weer schuren :shock: maagoed k heb dan ook wel plamuur van 70 cent van de aldi gehaald als je t ook maar n millimeter te dik aanbrengt zitten er na t opdrogen al overal scheuren ...