ff voorstellen en eerste project

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
subdivision79

ff voorstellen en eerste project

Bericht door subdivision79 »

hallo

ik zal me even voor stellen ben Dennis ben 28 jaar en kom uit gelderland.
na een heel aantal jaren met car-hifi bezig te zijn geweest o.a db dragg en scan, wil ik me nu een beetje gaan verdiepen in home audio.
ik heb nu een sony str-db870 reciever staan en aangezien mij budget toen niet zo groot was 2 pioneer zuilen s-h310v-w, ben over de reciever best te spreken maar de speakers missen echt volume en het mid en hoog is nogal schreeuwerig hiervoor wil ik een paar zelfbouw zuilen voor in de plaats laten komen, wat precies daar ben ik nog niet uit .
ik ben samen met een maat van me (vincent1979) die ook een behoorlijk audiofiel en actief op dit forum is begonnen met een experimentje met een subwoofer.
ik had nog een carhifi sub liggen nl de mtx 8000 12" en heb daar een proef kistje voor gemaakt er zit nu ook een carhifi versterker op ook van mtx met een redelijk dikke voeding hier zal ik nog wel wat foto's van posten maar hier nu de foto's van de bouw van de kist:

Afbeelding
zit een kruis in ter versteveging kist is van 22mm mdf en dicht gebrand met dak leer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
heb hem ook nog bekleed met dempingsmateriaal

Afbeelding
spikes moeten er nog onder, de baffel is samengesteld van 22 en 18 mm mdf

Afbeelding

ik zal de volgende keer wat betere foto's maken deze zijn met mijn mobiel gemaakt dit is zeker niet ons laatste projectje!!
ik moet zeggen dat hij al aardig strak klinkt en zeker ook erg diep gaat maar zoals ik al zei dit is een proef
dus opmerkingen en evt tips zijn zeker welkom

mvg Dennis
Jeroen G

Bericht door Jeroen G »

Ziet er strak uit, degelijke konstruktie :)
Jammer dat je de conus niet zichtbaar heb, is n mooi ding
Weet je al hoe je ze verder af gaat werken? (kleur, fineer etc)

Grt Jeroen
subdivision79

thks

heb de woofer naar beneden spelen om dit is uit te proberen je kunt nu bijna niet bepalen waar de bass vandaan komt .
ik ga vast nog een kist bouwen mischien dan wel met de woofer in het zicht of ik leg hem gewoon een keer op zijn rug :)
en de constructie ja is best degelijk, maar vind dat hij nog behoorlijk wat trillingen geeft dus ga maar is aan de slag met wat andere materialen. want ik had hem al dicht gebrand met dakleer maar is blijkbaar niet voldoende..

groeten Dennis
JuuL

Bericht door JuuL »

Ziet er goed uit Denis!
Probeer eens loodbitumen tegen de trillingen.
subdivision79

na een poosje met de woofer naar beneden te hebben gespeelt ben ik eigenlijk wel benieuwt hoe het klinkt met de woofer naar voor iemand ervaringen heb je dan geen last met bevoorbeeld luchtslag???
Gesloten