ik zal me even voor stellen ben Dennis ben 28 jaar en kom uit gelderland.
na een heel aantal jaren met car-hifi bezig te zijn geweest o.a db dragg en scan, wil ik me nu een beetje gaan verdiepen in home audio.
ik heb nu een sony str-db870 reciever staan en aangezien mij budget toen niet zo groot was 2 pioneer zuilen s-h310v-w, ben over de reciever best te spreken maar de speakers missen echt volume en het mid en hoog is nogal schreeuwerig hiervoor wil ik een paar zelfbouw zuilen voor in de plaats laten komen, wat precies daar ben ik nog niet uit .
ik ben samen met een maat van me (vincent1979) die ook een behoorlijk audiofiel en actief op dit forum is begonnen met een experimentje met een subwoofer.
ik had nog een carhifi sub liggen nl de mtx 8000 12" en heb daar een proef kistje voor gemaakt er zit nu ook een carhifi versterker op ook van mtx met een redelijk dikke voeding hier zal ik nog wel wat foto's van posten maar hier nu de foto's van de bouw van de kist:

zit een kruis in ter versteveging kist is van 22mm mdf en dicht gebrand met dak leer

heb hem ook nog bekleed met dempingsmateriaal

spikes moeten er nog onder, de baffel is samengesteld van 22 en 18 mm mdf

ik zal de volgende keer wat betere foto's maken deze zijn met mijn mobiel gemaakt dit is zeker niet ons laatste projectje!!
ik moet zeggen dat hij al aardig strak klinkt en zeker ook erg diep gaat maar zoals ik al zei dit is een proef
dus opmerkingen en evt tips zijn zeker welkom
mvg Dennis