box voor aan de muur, met de b3s - Klaar!
Moderator: Beheerdersteam
box voor aan de muur, met de b3s - Klaar!
Hoi,
In dit topic komen foto's en tekst over de bouw van twee kleine boxen voor aan de muur. Hierin gebruik ik de Hivi b3s. Het is een bassreflexkastje met een inhoud van iets meer dan 3 liter en een afstemming rond de 60 hertz.
Ik heb de kastjes deze ongebruikelijke vorm gegeven om de overgang van de baffle naar de wand er achter zo geleidelijk mogelijk te maken. Ik hoop dat diffractie op deze manier verminderd wordt.
In dit topic komen foto's en tekst over de bouw van twee kleine boxen voor aan de muur. Hierin gebruik ik de Hivi b3s. Het is een bassreflexkastje met een inhoud van iets meer dan 3 liter en een afstemming rond de 60 hertz.
Ik heb de kastjes deze ongebruikelijke vorm gegeven om de overgang van de baffle naar de wand er achter zo geleidelijk mogelijk te maken. Ik hoop dat diffractie op deze manier verminderd wordt.
Laatst gewijzigd door lepain op zo 02 mar 2008, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
hooi,
Dit weekend heb ik weer gewerkt aan mijn boxjes. Ik heb de draden aan de terminals gesoldeerd en de boxjes dichtgelijmd. En toen ben ik weer gaan vijlen en schuren.
Ja PN, allemaal met de hand ( en stiekum ook een beetje met de bandschuurmachine
). Als je met de hand de hoeken netjes wilt krijgen moet je telkens goed kijken hoe ver je bent, maar het is best te doen!
Nouja, plaatjes!:
Dit weekend heb ik weer gewerkt aan mijn boxjes. Ik heb de draden aan de terminals gesoldeerd en de boxjes dichtgelijmd. En toen ben ik weer gaan vijlen en schuren.
Ja PN, allemaal met de hand ( en stiekum ook een beetje met de bandschuurmachine
Nouja, plaatjes!:
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Tja, verstek zagen. Toen ik met dit ding begon kon ik me niet voorstellen dat dat goed zou aflopen. En dat kan ik nog steeds niet, maar plankjes stapelen kan iedereen!
En Mipo en Rho;
ze gaan geverft (gespoten) worden.
Ze zijn voor mijn vriendin, dus zij gaat mede bepalen welke kleur ze krijgen. Het eerste wat ze zei toen ze ze zag was trouwens; "Wat zijn ze groot, maar dat wil ik niet hoor!"
En ik had nog zo mijn best gedaan om ze te minimaliseren! Maar als ik nu met transparant kanarigeel kom aanzetten mag ik ze ook meteen weer terug naar huis brengen.
Zelf stelde ze voor: wit (dan valt ie niet op) of brons ( kleur van de driver) of goud (lekker bling).
Zelf zou ik zwart heel mooi vinden.
Maare, tja, dr zal wel wat spuitplamuur op moeten?
En Mipo en Rho;
ze gaan geverft (gespoten) worden.
Ze zijn voor mijn vriendin, dus zij gaat mede bepalen welke kleur ze krijgen. Het eerste wat ze zei toen ze ze zag was trouwens; "Wat zijn ze groot, maar dat wil ik niet hoor!"
En ik had nog zo mijn best gedaan om ze te minimaliseren! Maar als ik nu met transparant kanarigeel kom aanzetten mag ik ze ook meteen weer terug naar huis brengen.
Zelf stelde ze voor: wit (dan valt ie niet op) of brons ( kleur van de driver) of goud (lekker bling).
Zelf zou ik zwart heel mooi vinden.
Maare, tja, dr zal wel wat spuitplamuur op moeten?
Spuitplamuur?
Ik weet dat jij graag dingen op de lastige manier doet,
maar gewoon plamuren en dan schuren is naar mijn mening meer dan
goed genoeg
Ik vind ze zeker mooi geworden, puik werk
Nou hopen dat alex t wat vind
(anders mag je ze wel bij mij
zetten hoor
)
Mij lijkt wit of zwart mooier, de kleur van de unit zelf is sowiso niet te
evenaren dus dat zal altijd een beetje blijven vloeken
Zelf hebbik nu ook een kastje van ongeveer 6 liter in mekaar met een
piepklein pijpje, klinkt lekker, maar t rendement is wat laag
Grt Jeroen
Ik weet dat jij graag dingen op de lastige manier doet,
maar gewoon plamuren en dan schuren is naar mijn mening meer dan
goed genoeg
Ik vind ze zeker mooi geworden, puik werk
Nou hopen dat alex t wat vind
zetten hoor
Mij lijkt wit of zwart mooier, de kleur van de unit zelf is sowiso niet te
evenaren dus dat zal altijd een beetje blijven vloeken
Zelf hebbik nu ook een kastje van ongeveer 6 liter in mekaar met een
piepklein pijpje, klinkt lekker, maar t rendement is wat laag
Grt Jeroen
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat kan ik beamen.voodooless schreef:Voor hoelang? Na een half jaar begin je al de naden te zien. Simpel (spuit)plamuur gaat je daarbij vrees ik niet helpenJeroen G schreef:Ik weet dat jij graag dingen op de lastige manier doet,
maar gewoon plamuren en dan schuren is naar mijn mening meer dan
goed genoeg
Ik zou er echt wel sealer overheen spuiten hoor. (verven kan ook natuurlijk)
Zomaar een laagje spuitplamuur en dan beginnen verven komt niet goed als je de naden weg wil.
Ik luister naar jullie. Ik weet niet wat sealer is, maar waar kan ik het kopen? En je kan het dus ook spuiten? Dat zou ik wel erg makkelijk vinden.
@Jeroen:O, mag ik ze bij jou zetten, jij kan ze toch zelf maken!
Je hebt gelijk over het brons ja, dat wordt heel moeilijk matchen met de driver, maar ik denk dat ik er zowieso wat speakerdoek voor span.
@Jeroen:O, mag ik ze bij jou zetten, jij kan ze toch zelf maken!
Re: box voor aan de muur, met de b3s
Hadden we toch onderzocht?lepain schreef:Ik heb de kastjes deze ongebruikelijke vorm gegeven om de overgang van de baffle naar de wand er achter zo geleidelijk mogelijk te maken. Ik hoop dat diffractie op deze manier verminderd wordt.
Bij die gekke vorm lijkt t me lastig alle naden weg te werken
Misgien functioneel maken
zwart geel oid(bijtje), kan je heel creatief mee zijn
Vind alexandra leuk denk en zo werk je ook de naden een
beetje weg (optisch in ieder geval)
Grt Jeroen
Niemand maakt ze zo mooi als jij natuurlijklepain schreef:@Jeroen:O, mag ik ze bij jou zetten, jij kan ze toch zelf maken!Je hebt gelijk over het brons ja, dat wordt heel moeilijk matchen met de driver, maar ik denk dat ik er zowieso wat speakerdoek voor span.
ewoud
Ik heb hier nog wat blauw speakerdoek voor je liggen, voor als t bonte
kleurtjes worden
Grt Jeroen
Hoi, komt weer een update. Een van de twee boxen is zo goed als gespoten, de ander heeft nog maar 1 laag plamuur.
Jup plamuur, heb ik toch maar gedaan op aanraden van het bouwmarktpersoneel.
Ik heb t belang van het helemaal dichtplamuren onderschat en ik was ongeduldig. Ik ben dus gaan spuiten op een niet perfecte plamuurlaag. En daardoor komen de vlekjes die je op de foto ziet. Hier kan ik denk ik niets meer aan doen, maar de tweede box krijgt veel meer (en beter) plamuur!
foto!:
En oja, voordat jullie beginnen over de kleur, mijn vriendin is van het barbiepop type, als het aan mij had gelegen was het of blanke lak of zwart geweest.
Jup plamuur, heb ik toch maar gedaan op aanraden van het bouwmarktpersoneel.
Ik heb t belang van het helemaal dichtplamuren onderschat en ik was ongeduldig. Ik ben dus gaan spuiten op een niet perfecte plamuurlaag. En daardoor komen de vlekjes die je op de foto ziet. Hier kan ik denk ik niets meer aan doen, maar de tweede box krijgt veel meer (en beter) plamuur!
foto!:
En oja, voordat jullie beginnen over de kleur, mijn vriendin is van het barbiepop type, als het aan mij had gelegen was het of blanke lak of zwart geweest.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
