mini show(test)case

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
dimmu1975
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:48
Locatie: Waasmunster

mini show(test)case

Bericht door dimmu1975 »

Niks om trots over te zijn, maar wilde vandaag mijn nieuwe tafelzaag eens testen.
En natuurlijk het nuttige combineren met het leerzame...
Had hier nog een setje liggen uit een panasonic ghettoblasterke van enkele jaren oud. Radio had het enkel maanden geleden begeven maar omdat het niet al te slecht klonk, de speakers eruit gehaald en gespaard voor een moment als nu :)
Zoals je ziet heb ik niet echt nagedacht over de verhoudingen en me gebaseerd op het volume van 3 liter, achteraf gezien trekt het eigenlijk op niets maar ja was leuk om te maken en klinkt nog beter dan origineel als resultaat. (hoewel beter zeer relatief is in dit geval) :oops:

Betreft een 10 cm breedbandertje met piezo tweetertje als ondersteuning, en dit zonder enige filter..

**in de preview stonden de fotos in goede volgorde na het posten is de volgorde weer veranderd ???
Bijlagen
het eerste gezaagde plankje
het eerste gezaagde plankje
frontplaatjes uitgefreesd zodat de speakers erin vallen
frontplaatjes uitgefreesd zodat de speakers erin vallen
zoals je ziet kan ik niet meer aan de speakertjes eens dichtgelijmd...
zoals je ziet kan ik niet meer aan de speakertjes eens dichtgelijmd...
nu maar schuren,
nu maar schuren,
Met een laagske vernis erop
Met een laagske vernis erop
Gebruikersavatar
Jeroen G
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 21 dec 2005, 20:44
Locatie: Velserbroek

Bericht door Jeroen G »

Ziet er zeker strak uit
Mooi afgewerkt ook, met de lak erover
Ik had zelf alleen eerst enkele luistertests gedaan voor het bouwen
Maar ja, dat is natuurlijk niet half zo leuk :wink:
Mooie zaagtafel trouwens :P mag ik niet een keertje komen zagen? :wink:

Grt Jeroen
Gebruikersavatar
dimmu1975
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:48
Locatie: Waasmunster

Bericht door dimmu1975 »

luistertest heb ik niet gedaan omdat ik het geluid al kende van de radio waar ze uit komen :D

is wel een fijn machientje , heb er al enkel meubeltjes meegemaakt en dat gaat perfect.
Het is daardoor dat ik nog wat hout overhad.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Je hebt nu een heel mooi voorbeeld waarbij je eens ECHT naar de luidspreker units kan luisteren, in plaats van naar de (kast = radio) waar ze in zaten!

Mooi zaagwerk, ook nog eens :D
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Re: mini show(test)case

Bericht door Lnsadnoh »

dimmu1975 schreef:
achteraf gezien trekt het eigenlijk op niets maar ja was leuk om te maken en klinkt nog beter dan origineel als resultaat.
Natuurlijk is het leuk om te maken :D en het is zeker mooi meegenomen als ze nog beter klinken ook!!

Ik heb veel bewondering voor mensen die de panelen onder verstek zagen en monteren, goed vakmanschap noem ik dat en zit degelijk inelkaar door een groter lijmoppervlak.
Gesloten