Er zijn 63 resultaten gevonden

door Lampje
ma 02 mar 2026, 18:21
Forum: Archief
Onderwerp: Te koop: Allerlei onderdelen
Reacties: 5
Weergaves: 238

Re: Te koop: Allerlei onderdelen

Mocht het niet doorgaan, heb ik serieuze interesse.
door Lampje
wo 03 dec 2025, 20:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Reacties: 90
Weergaves: 2615

Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56

Misschien hier eens kijken
https://www.die-wuestens.de/eindex.htm
door Lampje
zo 13 apr 2025, 19:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Wie o wie heeft deze 300b pp gebouwd
Reacties: 16
Weergaves: 836

Re: Wie o wie heeft deze 300b pp gebouwd

Denk dat het 5U4 of 5R4 buizen.
door Lampje
zo 29 dec 2024, 18:23
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Kontakt KT-7 project
Reacties: 5
Weergaves: 466

Re: Kontakt KT-7 project

En die is aangekomen, en op gereageerd.
door Lampje
za 28 dec 2024, 23:43
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Kontakt KT-7 project
Reacties: 5
Weergaves: 466

Re: Kontakt KT-7 project

Das mooi, heb je een pb gestuurd.
door Lampje
vr 27 dec 2024, 20:14
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Kontakt KT-7 project
Reacties: 5
Weergaves: 466

Re: Kontakt KT-7 project

Daar heb ik wel interesse in, kan je hem versturen op mijn kosten ?
door Lampje
ma 14 okt 2024, 23:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Info over UniTran Transoformator
Reacties: 8
Weergaves: 537

Re: Info over UniTran Transoformator

Bij mijn weten gebruikte Unitran een U voor de uitgangtrafo’s in het typenummer en een M voor de modulatietrafo’s. Ik heb redelijk wat documentatie maar de trafo die jij hebt zit er helaas niet bij.
door Lampje
do 18 apr 2024, 19:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brommende Unitran 40P10
Reacties: 26
Weergaves: 602

Re: Brommende Unitran 40P10

Je zou het alsnog kunnen proberen, een andere optie kan zijn vol spuiten met een polymeer kit maar geen idee of het een relatie geeft met het teer.
door Lampje
do 18 apr 2024, 18:09
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brommende Unitran 40P10
Reacties: 26
Weergaves: 602

Re: Brommende Unitran 40P10

Jammer dat er nu een gat in zit, je had dit simpel kunnen oplossen door de trafo een aantal uren in een oven van 80 tot 100 graden op de kop te zetten. Is een bekend probleem van Unitran, bij langdurig aanstaan zakt de teer en kan de behuizing wat gaan trillen als er wat ruimte komt.
door Lampje
za 02 dec 2023, 10:56
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Reacties: 6
Weergaves: 291

Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker

Goeie tip, ik heb radio Twente een mailtje gestuurd, even afwachten of ze me kunnen helpen.
door Lampje
vr 01 dec 2023, 22:24
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Reacties: 6
Weergaves: 291

Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker

Klopt Douwe tis eigenlijk te gek, maar origineel houden is wel zo mooi
door Lampje
vr 01 dec 2023, 15:17
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Reacties: 6
Weergaves: 291

Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker

Ja dat had ik wel gevonden, zijn de nieuwere modellen
volgens mij. Deze heb ik al besteld, maar zoek om de set origineel te houden de oude uitvoeringen.
door Lampje
vr 01 dec 2023, 12:04
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Reacties: 6
Weergaves: 291

Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker

Hallo, Ik zoek stekkers / pluggen voor een Radford STA15 versterker. Prijs komen we wel uit. Zie de foto, gaat om de mains input stekker 1 keer deze is 3 polig en de external supply stekker 2 keer deze is 6 polig. Het liefst de oude jaren 60 uitvoering. De driepolige is de Bulgin PX0430/SE en de zes...
door Lampje
za 18 feb 2023, 10:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hawk HB 20
Reacties: 34
Weergaves: 1330

Re: Hawk HB 20

Het abrupt inschakelen van de DC voeding voortijdig overlijden van de gloeidraad kan veroorzaken, hoe kom jij aan deze wijsheid ? In de data boeken staat dat de gloeidraad zowel voor ac als dc geschikt is. Je hebt overigens met indirect verhitte triode’s altijd al een vorm van opstart vertraging.
door Lampje
do 06 okt 2022, 23:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: 100W EL34, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Reacties: 334
Weergaves: 5731

Re: 100W EL34, niet omdat het moet maar omdat het kan.

Neem aan dat je de uitgangtrafo goed geïsoleerd hebt opgesteld ? Tov het chassis.
door Lampje
do 16 jun 2022, 18:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
Reacties: 29
Weergaves: 964

Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC

Misschien is het mogelijk de middenaftakking los te maken, meestal is dit het midden van de 6,3 wikkeling. Dan heb je in principe 2x een 3,15 volt tab.
door Lampje
zo 21 nov 2021, 19:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Reacties: 181
Weergaves: 4571

Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).

Gaat al fout met de 78m05 daar komt geen 12 volt uit.
door Lampje
di 04 mei 2021, 20:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
Reacties: 19
Weergaves: 781

Re: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies

Je kunt ook van de 9 volt wikkeling 6,3 volt maken, of levert deze dan te weinig stroom ?
door Lampje
di 04 mei 2021, 18:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
Reacties: 19
Weergaves: 781

Re: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies

Als er ruimte is tussen de spoelkoker en het blikpakket zou je ook nog wat windingen kunnen bij wikkelen, kan je toch je oude trafo gebruiken.
door Lampje
di 16 mar 2021, 21:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: MonoBill 3 met CFB
Reacties: 1129
Weergaves: 19006

Re: MonoBill 3 met CFB

Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
door Lampje
vr 25 sep 2020, 21:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: wel/niet bouwen 8x el34
Reacties: 105
Weergaves: 1811

Re: wel/niet bouwen 8x el34

Zou in plaats van KT88 / 6550 ook de 12E1 buis een optie
kunnen zijn ?
door Lampje
di 31 mar 2020, 17:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hulp bij buizen...
Reacties: 8
Weergaves: 295

Re: Hulp bij buizen...

Wim is gelukkig nog springlevend. Heb hem onderlaatst nog gezien. Zal eens kijken of ik zijn E-mailadres kan vinden.
door Lampje
ma 23 mar 2020, 22:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Marantz pm8003 probleem
Reacties: 29
Weergaves: 833

Re: Marantz pm8003 probleem

Je kunt om te proberen de contacten even te overbruggen met een draadje, als je dan nog verschil hebt weetje dat het daar niet zit.
door Lampje
za 18 jan 2020, 15:18
Forum: Versterkers
Onderwerp: Persoonlijke ervaring met EL91, EL95 of ECL80?
Reacties: 12
Weergaves: 493

Re: Persoonlijke ervaring met EL91, EL95 of ECL80?

Of de ECLL800