Er zijn 63 resultaten gevonden
- ma 02 mar 2026, 18:21
- Forum: Archief
- Onderwerp: Te koop: Allerlei onderdelen
- Reacties: 5
- Weergaves: 238
Re: Te koop: Allerlei onderdelen
Mocht het niet doorgaan, heb ik serieuze interesse.
- wo 03 dec 2025, 20:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2615
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Misschien hier eens kijken
https://www.die-wuestens.de/eindex.htm
https://www.die-wuestens.de/eindex.htm
- zo 13 apr 2025, 19:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Wie o wie heeft deze 300b pp gebouwd
- Reacties: 16
- Weergaves: 836
Re: Wie o wie heeft deze 300b pp gebouwd
Denk dat het 5U4 of 5R4 buizen.
- zo 29 dec 2024, 18:23
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Kontakt KT-7 project
- Reacties: 5
- Weergaves: 466
Re: Kontakt KT-7 project
En die is aangekomen, en op gereageerd.
- za 28 dec 2024, 23:43
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Kontakt KT-7 project
- Reacties: 5
- Weergaves: 466
Re: Kontakt KT-7 project
Das mooi, heb je een pb gestuurd.
- vr 27 dec 2024, 20:14
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Kontakt KT-7 project
- Reacties: 5
- Weergaves: 466
Re: Kontakt KT-7 project
Daar heb ik wel interesse in, kan je hem versturen op mijn kosten ?
- ma 14 okt 2024, 23:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Info over UniTran Transoformator
- Reacties: 8
- Weergaves: 537
Re: Info over UniTran Transoformator
Bij mijn weten gebruikte Unitran een U voor de uitgangtrafo’s in het typenummer en een M voor de modulatietrafo’s. Ik heb redelijk wat documentatie maar de trafo die jij hebt zit er helaas niet bij.
- do 18 apr 2024, 19:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brommende Unitran 40P10
- Reacties: 26
- Weergaves: 602
Re: Brommende Unitran 40P10
Je zou het alsnog kunnen proberen, een andere optie kan zijn vol spuiten met een polymeer kit maar geen idee of het een relatie geeft met het teer.
- do 18 apr 2024, 18:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brommende Unitran 40P10
- Reacties: 26
- Weergaves: 602
Re: Brommende Unitran 40P10
Jammer dat er nu een gat in zit, je had dit simpel kunnen oplossen door de trafo een aantal uren in een oven van 80 tot 100 graden op de kop te zetten. Is een bekend probleem van Unitran, bij langdurig aanstaan zakt de teer en kan de behuizing wat gaan trillen als er wat ruimte komt.
- za 02 dec 2023, 10:56
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 291
Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Goeie tip, ik heb radio Twente een mailtje gestuurd, even afwachten of ze me kunnen helpen.
- vr 01 dec 2023, 22:24
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 291
Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Klopt Douwe tis eigenlijk te gek, maar origineel houden is wel zo mooi
- vr 01 dec 2023, 15:17
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 291
Re: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Ja dat had ik wel gevonden, zijn de nieuwere modellen
volgens mij. Deze heb ik al besteld, maar zoek om de set origineel te houden de oude uitvoeringen.
volgens mij. Deze heb ik al besteld, maar zoek om de set origineel te houden de oude uitvoeringen.
- vr 01 dec 2023, 12:04
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 291
Bulgin stekkers / pluggen voor Radford versterker
Hallo, Ik zoek stekkers / pluggen voor een Radford STA15 versterker. Prijs komen we wel uit. Zie de foto, gaat om de mains input stekker 1 keer deze is 3 polig en de external supply stekker 2 keer deze is 6 polig. Het liefst de oude jaren 60 uitvoering. De driepolige is de Bulgin PX0430/SE en de zes...
- za 18 feb 2023, 10:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hawk HB 20
- Reacties: 34
- Weergaves: 1330
Re: Hawk HB 20
Het abrupt inschakelen van de DC voeding voortijdig overlijden van de gloeidraad kan veroorzaken, hoe kom jij aan deze wijsheid ? In de data boeken staat dat de gloeidraad zowel voor ac als dc geschikt is. Je hebt overigens met indirect verhitte triode’s altijd al een vorm van opstart vertraging.
- do 06 okt 2022, 23:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 100W EL34, niet omdat het moet maar omdat het kan.
- Reacties: 334
- Weergaves: 5731
Re: 100W EL34, niet omdat het moet maar omdat het kan.
Neem aan dat je de uitgangtrafo goed geïsoleerd hebt opgesteld ? Tov het chassis.
- do 16 jun 2022, 18:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
- Reacties: 29
- Weergaves: 964
Re: gloeispanning van 6,3 AC naar 2,3 volt DC
Misschien is het mogelijk de middenaftakking los te maken, meestal is dit het midden van de 6,3 wikkeling. Dan heb je in principe 2x een 3,15 volt tab.
- zo 21 nov 2021, 19:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
- Reacties: 181
- Weergaves: 4571
Re: Hoofdtelefoon versterker (plus streamer).
Gaat al fout met de 78m05 daar komt geen 12 volt uit.
- di 04 mei 2021, 20:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
- Reacties: 19
- Weergaves: 781
Re: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
Je kunt ook van de 9 volt wikkeling 6,3 volt maken, of levert deze dan te weinig stroom ?
- di 04 mei 2021, 18:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
- Reacties: 19
- Weergaves: 781
Re: Zo haalt de werkelijkheid je rechts in.....wat een verlies
Als er ruimte is tussen de spoelkoker en het blikpakket zou je ook nog wat windingen kunnen bij wikkelen, kan je toch je oude trafo gebruiken.
- di 16 mar 2021, 21:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: MonoBill 3 met CFB
- Reacties: 1129
- Weergaves: 19006
Re: MonoBill 3 met CFB
Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
- vr 25 sep 2020, 21:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: wel/niet bouwen 8x el34
- Reacties: 105
- Weergaves: 1811
Re: wel/niet bouwen 8x el34
Zou in plaats van KT88 / 6550 ook de 12E1 buis een optie
kunnen zijn ?
kunnen zijn ?
- di 31 mar 2020, 17:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hulp bij buizen...
- Reacties: 8
- Weergaves: 295
Re: Hulp bij buizen...
Wim is gelukkig nog springlevend. Heb hem onderlaatst nog gezien. Zal eens kijken of ik zijn E-mailadres kan vinden.
- ma 23 mar 2020, 22:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Marantz pm8003 probleem
- Reacties: 29
- Weergaves: 833
Re: Marantz pm8003 probleem
Je kunt om te proberen de contacten even te overbruggen met een draadje, als je dan nog verschil hebt weetje dat het daar niet zit.
- wo 19 feb 2020, 18:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Wat te bouwen met twee 6080 buizen?
- Reacties: 9
- Weergaves: 635
- za 18 jan 2020, 15:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Persoonlijke ervaring met EL91, EL95 of ECL80?
- Reacties: 12
- Weergaves: 493
Re: Persoonlijke ervaring met EL91, EL95 of ECL80?
Of de ECLL800
