Muziek luisteren wanneer de speakers eens niet gebruikt kunnen worden. Duh. Moet onderdeel worden van mijn Squeezebox systeem en dus gecombineerd worden met een streamer.
Probleem:
Hoogohmige hoofdtelefoon waarmee verschillende apparaten o.a. de Squeezebox spelers die ik heb moeite hebben. De laptop overigens niet maar dat vind ik niet handig in gebruik.
Oplossing:
Andere hoofdtelefoon kopen die wel door een van mijn Squeezebox spelers kan worden aangestuurd.......
Must-Have:
Versterker die de hoofdtelefoon beter kan aansturen. Compact apparaat dat doorgaans naast de bank waar ik veel zit op de grond staat, makkelijk op te pakken en ook elders in huis/serre te gebruiken, kast kan tevens als hoofdtelefoonsteun dienen wanneer niet in gebruik. Wireless netwerk, alleen een 230v snoer. 6.3mm aansluiting, volume knop en aan/uit schakelaar makkelijk bereikbaar/bedienbaar. Onderdeel zijn van de Squeezebox omgeving. Harde power-off moet mogelijk zijn (streamer hard/software).
Nice-to-Have:
Pauze/Play knop om de muziek even stop te zetten als dat nodig is zonder daarvoor naar telefoon of tablet te moeten grijpen.
Certainly-Not:
Volledige bediening met touchscreen en/of een aantal knoppen om favorieten op te roepen. Niet audiofiel/esoterisch, goed geluid volstaat.
Oplossingsrichting:
Streamer hardware:
of RPI Zero 2 W met een van de bijpassende DAC kaartjes met dezelfde vormfactor (Allo/IQaudio/HifiBerry/JustBoom)
of een ESP32 gebaseerd systeem bv de Polyvection DAC32 (uit de eigen behuizing halen)
voeding vanuit een kleine meanwell smps voeding.
Streamer Software:
PiCorePlayer op de RPI of de Squeezelite-ESP32 dan.
Pro RPI: meer open dan de ESP32 denk aan een pauze/play knop toevoegen via GPIO.
Pro ESP: sneller opstarten, compacter.
Hoofdtelefoonversterker:
TPA6120 gebaseerd, recht toe recht aan ontwerp a la Barry/Datasheet. Op DiyA staat ook nog een composite ontwerp rondom de TPA6120 maar dat is overkill.
LME49990/49960 gebaseerd maar eigenlijk alleen als backup scenario.
Pro TPA: weinig componenten, compact.
Con TPA: PCB layout en componenten plaatsing kritisch inzake stabiliteit.
Voeding: symmetrische voeding, klassiek: trafo, brugcel, buffer-elco, regel ic, etc etc.
Kastontwerp/assemblage/constructie:
Nog te bepalen.
Beren op de weg:
leverbaarheid/beschikbaarheid onderdelen en leadtime/kosten fabricage PCB in verre-oosten (Covid/EU BTW).