Er zijn 398 resultaten gevonden

door Lieuwe
ma 07 sep 2015, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

Idemdito. Heb momenteel 4 printjes staan die allemaal perfect spelen!
200 printjes zijn niet niks :goeie:
door Lieuwe
wo 05 aug 2015, 16:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS zuiltjes
Reacties: 111
Weergaves: 5725

Re: LBVS zuiltjes

fluffypuf schreef:
Ik ga niks meer aan de kasten doen geen gekloot met 3mm MDF eroverheen.
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt :lol:
Zo pakt dat uit: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 37#p166337
door Lieuwe
di 04 aug 2015, 14:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS zuiltjes
Reacties: 111
Weergaves: 5725

Re: LBVS zuiltjes

Let je wel op de benodigde ruimte onder de speaker? Die maat (20mm voor hoe ver mijn geheugen reikt) is redelijk van belang voor het ontwerp.
Nu komt nog het meest vervelende, het afwerken ;). (doe het zo snel mogelijk, voor je het weet staan ze 2 jaar als kaal hout in de kamer :lol: )
door Lieuwe
wo 17 dec 2014, 18:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

Het is idd hout, dus geisoleerd is het wel goed. Hij oscileert niet als de beide signaalmassas verbonden met elkaar zijn. Het lijkt mij handig (zodat ik niet het printje hoef uit te bouwen, scheelt een uur priegelen) dat ik het massadraadje van 1 aansluiting bij de ander voeg (chassis kant) en dan e...
door Lieuwe
wo 17 dec 2014, 10:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

Dat had ik niet gedaan, maar waarom begint 1 kanaal dan wel te oscileren en de andere niet? En hoe kan het dat mijn andere versterker dat niet doet (ook 2 printjes lm4780)?
Ik zal het vanavond nog even testen met de ingangen aan de massa.
Hierbij nog wat foto's
door Lieuwe
di 16 dec 2014, 22:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

Rz1 idd en rz4 is afwezig omdat het een dikke weerstand is ipv 2 kleine.
Maar bedankt iig. Ga ik op onderzoek naar een ongewenste verbinding :wink:
door Lieuwe
di 16 dec 2014, 21:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

Tijdje geleden dat ik ermee ben begonnen, maar nadert het einde en dus ook het testen..
Alleen nu zit er een brom op kanaal 1 en weerstand r21 wordt gloeiend heet. Alles lijkt verder goed, zou het in de chip zitten of in een van de componenten?
door Lieuwe
wo 12 mar 2014, 13:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alfa 147 bose sub inbouwen
Reacties: 4
Weergaves: 1574

Re: Alfa 147 bose sub inbouwen

Zie hier:
http://www.alfa147club.nl/forum/viewtop ... 21&t=10371

Tevens kunnen ze op dat forum daar iets meer over vertellen dan hier :P.
door Lieuwe
vr 24 jan 2014, 12:28
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Aan/uit schakelaar vraagje
Reacties: 28
Weergaves: 1137

Re: Aan/uit schakelaar vraagje

ray5150 schreef:
Daar is een multimeter dus ook handig voor, met name de piepstand. :lol:
Kwam ik een keer na 4 zekeringen ook achter :rofl:
door Lieuwe
do 19 dec 2013, 9:12
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
Reacties: 13
Weergaves: 1294

Re: Filterupgrade BnS Ellessy 33

Precies, ik wil dan near field metingen doen om zo het eventuele verschil te kunnen meten ;).
Ergens volgende week zal ik dan uiteraard ook wel de grafiekjes plaatsen ;).
door Lieuwe
ma 16 dec 2013, 23:04
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
Reacties: 13
Weergaves: 1294

Re: Filterupgrade BnS Ellessy 33

Het is natuurlijk moeilijk om op afstand de oorzaak van het probleem te raden. Er staan geen elco's in serie met de woofers, dus teruglopen van de capaciteit van de elco's kan nauwelijks een oorzaak zijn. Als de elco van 68 uF terugloopt, gaat de wisselfrequentie tussen de twee woofers omhoog, maar...
door Lieuwe
za 14 dec 2013, 12:18
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
Reacties: 13
Weergaves: 1294

Filterupgrade BnS Ellessy 33

Het gaat om een setje BnS Ellessy 33 speakers waarvan ik denk dat een filterupgrade wel zin zal hebben. De laatste tijd klinken ze aardig dunnetjes en bij het openschroeven kreeg ik een vermoeden waar het misschien aan zou kunnen liggen. Er zitten namelijk elco's in het filter en het zou kunnen dat ...
door Lieuwe
zo 08 sep 2013, 12:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX (nu te koop)
Reacties: 21
Weergaves: 1239

Re: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX

Misschien dat je ergens een defecte rotel versterker kan vinden en daar de pot uithalen. Denk dat het zowat een onmogelijke opgave is om een nieuw te vinden..
door Lieuwe
vr 06 sep 2013, 12:40
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Nieuwe media center welke cpu??
Reacties: 37
Weergaves: 1802

Re: Nieuwe media center welke cpu??

Toen ik nog draaide met mijn hd3200 on-board en een athlon 4850e speelde hij prima alle video's af met lage cpu-usage.
Dus de gpu trok de meeste films prima. En anders kon mijn 4850e prima softwarematig 1080p en dts decoden.
Nu doet de raspberry pi het allemaal voor me :mrgreen:
door Lieuwe
wo 04 sep 2013, 17:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX (nu te koop)
Reacties: 21
Weergaves: 1239

Re: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX

Het probleem is ook dat het eigenlijk 2 losse potmeters zijn. De draaiknoppen van die rotel versterkers bestaan uit 2 delen om het linker en het rechter kanaal los van elkaar in te kunnen stellen.
door Lieuwe
za 17 aug 2013, 15:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

De spanning schommelt nogal (dc uit de gelijkrichter is 8-10v), maar ik merkte net dat na ong 30 sec aan te staan dat die uln2003a dermate heet wordt en niet echt meer aan te raken is. Dus ik vermoed dat die defect is en dat die enorm zit te stoken en daardoor de spanning nogal schommelt. 5v is wel ...
door Lieuwe
za 17 aug 2013, 11:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

Ik heb inmiddels al lang een arduino, alleen nog helemaal niks mee gedaan :mrgreen: Je hebt mij de correcte link door gegeven en die heb ik ook besteld. Mijn typenummer is: RT314F12 Kan dit kwaad? Ik heb er namelijk nog geen stroom op gehad.. Net de stroom erop gehad en de ledjes beginnen vrij zwak ...
door Lieuwe
vr 16 aug 2013, 21:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

Niks vreemds tegengekomen. Al was het met de condensatorwaardes even puzzelen, maar dmv foto's ben ik er wel achter gekomen ;).
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
door Lieuwe
vr 16 aug 2013, 15:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32545

Re: Build topic LM4780 versterker

En Knuisje LM4780 print nummer 3, 4 en 5 zijn ook gereed :D
door Lieuwe
vr 16 aug 2013, 15:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

Bij deze nog de foto ;).
De jumper settings staan nog niet goed, maar dat komt nog wel voordat ik hem in ga bouwen ;)
door Lieuwe
do 15 aug 2013, 10:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

Ik zal vanavond wel even een foto maken ;).
De onderste 12v trigger pin is de - neem ik aan, want die zit rechtstreeks op de negatieve kant van de condensator aangesloten.
door Lieuwe
do 15 aug 2013, 10:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: SmartMains
Reacties: 131
Weergaves: 3830

Re: SmartMains

Ik heb hem eindelijk in elkaar gesoldeerd ;).
Welke pinnen moet ik hebben voor de input signalen? (+12v trigger en schakelaar)
door Lieuwe
ma 01 jul 2013, 11:10
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Geschikte gordijnen, waar halen?
Reacties: 14
Weergaves: 1577

Re: Geschikte gordijnen, waar halen?

In hengelo zit er nog een, dicht bij de ikea ;). Of laat ik het zo zeggen, dicht bij je werk :P. Ook goede demping is dit spul: http://www2.hunterdouglascontract.com/nl-NL/windowcoverings/interior/plisse/ab/index.jsp Dan wel met de aluminium binnenlaag. Mijn ouders hebben dat voor een raam hangen en...
door Lieuwe
vr 24 mei 2013, 13:34
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Hardhoutolie (hoeveel lagen ?)
Reacties: 8
Weergaves: 1348

Re: Hardhoutolie (hoeveel lagen ?)

Vaak moet je de olie ook wel eens inwrijven met staalwol en vervolgens het overtollige eraf halen met een niet-pluizende doek.
door Lieuwe
wo 01 mei 2013, 10:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
Reacties: 20
Weergaves: 1024

Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?

En vraag ze of ze van tevoren een scherp zaagblad willen monteren.. Ik heb vaak genoeg gehad dat het blad niet scherp was. Daar krijg je zulke ruwe zaagsnedes mee.. Als je met een scherp blad door mdf zaagt hoor je het bijna niet en is er ook bijna geen weerstand. Een bot blad hoor je duidelijk (als...