200 printjes zijn niet niks
Er zijn 398 resultaten gevonden
- ma 07 sep 2015, 21:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
Idemdito. Heb momenteel 4 printjes staan die allemaal perfect spelen!
200 printjes zijn niet niks
200 printjes zijn niet niks
- wo 05 aug 2015, 16:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS zuiltjes
- Reacties: 111
- Weergaves: 5725
Re: LBVS zuiltjes
Zo pakt dat uit: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 37#p166337fluffypuf schreef:Ik ga niks meer aan de kasten doen geen gekloot met 3mm MDF eroverheen.
Gewoon grondverf en we zien wel hoe dat uitpakt
- di 04 aug 2015, 14:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS zuiltjes
- Reacties: 111
- Weergaves: 5725
Re: LBVS zuiltjes
Let je wel op de benodigde ruimte onder de speaker? Die maat (20mm voor hoe ver mijn geheugen reikt) is redelijk van belang voor het ontwerp.
Nu komt nog het meest vervelende, het afwerken
. (doe het zo snel mogelijk, voor je het weet staan ze 2 jaar als kaal hout in de kamer
)
Nu komt nog het meest vervelende, het afwerken
- wo 17 dec 2014, 18:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
Het is idd hout, dus geisoleerd is het wel goed. Hij oscileert niet als de beide signaalmassas verbonden met elkaar zijn. Het lijkt mij handig (zodat ik niet het printje hoef uit te bouwen, scheelt een uur priegelen) dat ik het massadraadje van 1 aansluiting bij de ander voeg (chassis kant) en dan e...
- wo 17 dec 2014, 10:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
Dat had ik niet gedaan, maar waarom begint 1 kanaal dan wel te oscileren en de andere niet? En hoe kan het dat mijn andere versterker dat niet doet (ook 2 printjes lm4780)?
Ik zal het vanavond nog even testen met de ingangen aan de massa.
Hierbij nog wat foto's
Ik zal het vanavond nog even testen met de ingangen aan de massa.
Hierbij nog wat foto's
- di 16 dec 2014, 22:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
Rz1 idd en rz4 is afwezig omdat het een dikke weerstand is ipv 2 kleine.
Maar bedankt iig. Ga ik op onderzoek naar een ongewenste verbinding
Maar bedankt iig. Ga ik op onderzoek naar een ongewenste verbinding
- di 16 dec 2014, 21:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
Tijdje geleden dat ik ermee ben begonnen, maar nadert het einde en dus ook het testen..
Alleen nu zit er een brom op kanaal 1 en weerstand r21 wordt gloeiend heet. Alles lijkt verder goed, zou het in de chip zitten of in een van de componenten?
Alleen nu zit er een brom op kanaal 1 en weerstand r21 wordt gloeiend heet. Alles lijkt verder goed, zou het in de chip zitten of in een van de componenten?
- wo 12 mar 2014, 13:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alfa 147 bose sub inbouwen
- Reacties: 4
- Weergaves: 1574
Re: Alfa 147 bose sub inbouwen
Zie hier:
http://www.alfa147club.nl/forum/viewtop ... 21&t=10371
Tevens kunnen ze op dat forum daar iets meer over vertellen dan hier
.
http://www.alfa147club.nl/forum/viewtop ... 21&t=10371
Tevens kunnen ze op dat forum daar iets meer over vertellen dan hier
- vr 24 jan 2014, 12:28
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aan/uit schakelaar vraagje
- Reacties: 28
- Weergaves: 1137
Re: Aan/uit schakelaar vraagje
Kwam ik een keer na 4 zekeringen ook achterray5150 schreef:Daar is een multimeter dus ook handig voor, met name de piepstand.
- do 19 dec 2013, 9:12
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
- Reacties: 13
- Weergaves: 1294
Re: Filterupgrade BnS Ellessy 33
Precies, ik wil dan near field metingen doen om zo het eventuele verschil te kunnen meten
.
Ergens volgende week zal ik dan uiteraard ook wel de grafiekjes plaatsen
.
Ergens volgende week zal ik dan uiteraard ook wel de grafiekjes plaatsen
- ma 16 dec 2013, 23:04
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
- Reacties: 13
- Weergaves: 1294
Re: Filterupgrade BnS Ellessy 33
Het is natuurlijk moeilijk om op afstand de oorzaak van het probleem te raden. Er staan geen elco's in serie met de woofers, dus teruglopen van de capaciteit van de elco's kan nauwelijks een oorzaak zijn. Als de elco van 68 uF terugloopt, gaat de wisselfrequentie tussen de twee woofers omhoog, maar...
- za 14 dec 2013, 12:18
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Filterupgrade BnS Ellessy 33
- Reacties: 13
- Weergaves: 1294
Filterupgrade BnS Ellessy 33
Het gaat om een setje BnS Ellessy 33 speakers waarvan ik denk dat een filterupgrade wel zin zal hebben. De laatste tijd klinken ze aardig dunnetjes en bij het openschroeven kreeg ik een vermoeden waar het misschien aan zou kunnen liggen. Er zitten namelijk elco's in het filter en het zou kunnen dat ...
- zo 08 sep 2013, 12:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX (nu te koop)
- Reacties: 21
- Weergaves: 1239
Re: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX
Misschien dat je ergens een defecte rotel versterker kan vinden en daar de pot uithalen. Denk dat het zowat een onmogelijke opgave is om een nieuw te vinden..
- vr 06 sep 2013, 12:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Nieuwe media center welke cpu??
- Reacties: 37
- Weergaves: 1802
Re: Nieuwe media center welke cpu??
Toen ik nog draaide met mijn hd3200 on-board en een athlon 4850e speelde hij prima alle video's af met lage cpu-usage.
Dus de gpu trok de meeste films prima. En anders kon mijn 4850e prima softwarematig 1080p en dts decoden.
Nu doet de raspberry pi het allemaal voor me
Dus de gpu trok de meeste films prima. En anders kon mijn 4850e prima softwarematig 1080p en dts decoden.
Nu doet de raspberry pi het allemaal voor me
- wo 04 sep 2013, 17:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX (nu te koop)
- Reacties: 21
- Weergaves: 1239
Re: Kraak in schakelaars ROTEL RA-940BX
Het probleem is ook dat het eigenlijk 2 losse potmeters zijn. De draaiknoppen van die rotel versterkers bestaan uit 2 delen om het linker en het rechter kanaal los van elkaar in te kunnen stellen.
- za 17 aug 2013, 15:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
De spanning schommelt nogal (dc uit de gelijkrichter is 8-10v), maar ik merkte net dat na ong 30 sec aan te staan dat die uln2003a dermate heet wordt en niet echt meer aan te raken is. Dus ik vermoed dat die defect is en dat die enorm zit te stoken en daardoor de spanning nogal schommelt. 5v is wel ...
- za 17 aug 2013, 11:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
Ik heb inmiddels al lang een arduino, alleen nog helemaal niks mee gedaan :mrgreen: Je hebt mij de correcte link door gegeven en die heb ik ook besteld. Mijn typenummer is: RT314F12 Kan dit kwaad? Ik heb er namelijk nog geen stroom op gehad.. Net de stroom erop gehad en de ledjes beginnen vrij zwak ...
- vr 16 aug 2013, 21:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
Niks vreemds tegengekomen. Al was het met de condensatorwaardes even puzzelen, maar dmv foto's ben ik er wel achter gekomen
.
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
- vr 16 aug 2013, 15:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32545
Re: Build topic LM4780 versterker
En Knuisje LM4780 print nummer 3, 4 en 5 zijn ook gereed 
- vr 16 aug 2013, 15:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
Bij deze nog de foto
.
De jumper settings staan nog niet goed, maar dat komt nog wel voordat ik hem in ga bouwen
De jumper settings staan nog niet goed, maar dat komt nog wel voordat ik hem in ga bouwen
- do 15 aug 2013, 10:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
Ik zal vanavond wel even een foto maken
.
De onderste 12v trigger pin is de - neem ik aan, want die zit rechtstreeks op de negatieve kant van de condensator aangesloten.
De onderste 12v trigger pin is de - neem ik aan, want die zit rechtstreeks op de negatieve kant van de condensator aangesloten.
- do 15 aug 2013, 10:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: SmartMains
- Reacties: 131
- Weergaves: 3830
Re: SmartMains
Ik heb hem eindelijk in elkaar gesoldeerd
.
Welke pinnen moet ik hebben voor de input signalen? (+12v trigger en schakelaar)
Welke pinnen moet ik hebben voor de input signalen? (+12v trigger en schakelaar)
- ma 01 jul 2013, 11:10
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Geschikte gordijnen, waar halen?
- Reacties: 14
- Weergaves: 1577
Re: Geschikte gordijnen, waar halen?
In hengelo zit er nog een, dicht bij de ikea ;). Of laat ik het zo zeggen, dicht bij je werk :P. Ook goede demping is dit spul: http://www2.hunterdouglascontract.com/nl-NL/windowcoverings/interior/plisse/ab/index.jsp Dan wel met de aluminium binnenlaag. Mijn ouders hebben dat voor een raam hangen en...
- vr 24 mei 2013, 13:34
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Hardhoutolie (hoeveel lagen ?)
- Reacties: 8
- Weergaves: 1348
Re: Hardhoutolie (hoeveel lagen ?)
Vaak moet je de olie ook wel eens inwrijven met staalwol en vervolgens het overtollige eraf halen met een niet-pluizende doek.
- wo 01 mei 2013, 10:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
- Reacties: 20
- Weergaves: 1024
Re: LBVS tweeter nog ergens te vinden?
En vraag ze of ze van tevoren een scherp zaagblad willen monteren.. Ik heb vaak genoeg gehad dat het blad niet scherp was. Daar krijg je zulke ruwe zaagsnedes mee.. Als je met een scherp blad door mdf zaagt hoor je het bijna niet en is er ook bijna geen weerstand. Een bot blad hoor je duidelijk (als...
