SmartMains
Moderator: Beheerdersteam
Re: SmartMains
Nee ik bedoel if...>=500. De adc is maar 8 bit dus die gaat maar tot 2^8. Tenzij ik ergens wat heb lopen sleutelen. Lieuwe komt er iig snel genoeg achter als het niet werkt 
Re: SmartMains
Niks vreemds tegengekomen. Al was het met de condensatorwaardes even puzzelen, maar dmv foto's ben ik er wel achter gekomen
.
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
Re: SmartMains
Had ik de verkeerde gestuurd/geadviseerd te kopen?Lieuwe schreef:Niks vreemds tegengekomen. Al was het met de condensatorwaardes even puzzelen, maar dmv foto's ben ik er wel achter gekomen.
De relais die ik had had hadden bij de spoel-zijde 3 pootjes, ook nog een in het midden. Maar dat is volgens mij geen probleem (Middelste pinnetje afgeknipt).
http://dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=3435
En je zei dat je mogelijk een Arduino zou kopen. Heb je dat inmiddels ook gedaan?
Die 500 kan trouwens zomaar kloppen. De ADC is 10 bit, niet 8 bit. Het was weer even geleden sinds ik in de code heb gekeken.
Re: SmartMains
Ik heb inmiddels al lang een arduino, alleen nog helemaal niks mee gedaan
Je hebt mij de correcte link door gegeven en die heb ik ook besteld. Mijn typenummer is: RT314F12
Kan dit kwaad? Ik heb er namelijk nog geen stroom op gehad..
Net de stroom erop gehad en de ledjes beginnen vrij zwak en vrij snel te knipperen..
https://www.youtube.com/watch?v=kK_m2dczinA
Je hebt mij de correcte link door gegeven en die heb ik ook besteld. Mijn typenummer is: RT314F12
Kan dit kwaad? Ik heb er namelijk nog geen stroom op gehad..
Net de stroom erop gehad en de ledjes beginnen vrij zwak en vrij snel te knipperen..
https://www.youtube.com/watch?v=kK_m2dczinA
Re: SmartMains
Niet best. Ik zou bij het begin beginnen, ac op trafo. Ac uit de trafo. Gelijkgerichte spanning, op uitgang brugcel. Komt er 12 en 5 vdc uit de regelaars?
Haal die header eens van de reset pinheader. Is niet nodig.
Haal die header eens van de reset pinheader. Is niet nodig.
Re: SmartMains
De spanning schommelt nogal (dc uit de gelijkrichter is 8-10v), maar ik merkte net dat na ong 30 sec aan te staan dat die uln2003a dermate heet wordt en niet echt meer aan te raken is. Dus ik vermoed dat die defect is en dat die enorm zit te stoken en daardoor de spanning nogal schommelt.
5v is wel stabiel.
5v is wel stabiel.
Re: SmartMains
Wat je kan doen is de ULN los halen en kijken of de leds het dan wel goed doen.
