Ik heb mij toch maar aangemeld naar al wat langer te hebben zitten lezen op dit forum.
En het begon toch wel erg te kriebelen naar alle mooie showcases en andere bouwwerken dat ik graag zelf ook een paar speakers wou gaan bouwen en dit leek mij een mooi begin als beginnend zelfbouwer.
Dus de spullen zijn besteld bij europe audio en Rumoh nu alleen nog wachten op de spullen.
Het hout had ik laten zagen door een Multimate bouwmarkt timmerman, hij had echt heel erg zijn best gedaan om het zo netjes mogelijk te zagen en bij sommige planken nog een 1mmtje eraf en weer kijken tot het goed was, na een praatje bleek dat de man zelf ook helemaal gek was van audio en luidsprekers bouwen.
Hij zei ook dat die multimate zaag eigenlijk waardeloos was voor dit soort werk en vaak eerder verkracht werd dan dat er normaal mee omgegaan werd.
Kasten zitten voor het grootste gedeelte al in elkaar met deuvels en veel houtlijm, en naar weer meerdere keren naar de multimate gereden te hebben heel veel lijmklemmen
Nu had ik eigenlijk een paar vraagjes.
Ik wou het filter hardwire opbouwen op een plankje maar wat voor hout kan ik daar het beste voor gebruiken? 4mm mdf lijkt mij slap?
En de wanden van de kast moesten met vilt bekleed worden: nu wou ik dit bekleden met dit spul Cloth mat
http://www.rumoh.eu/nl/damping-material ... h-mat.html
Is dat spul goed genoeg?
Verder ga ik eerst de meeste gedeeltes van de wanden beplaken met bitumen en ook her en der Pritex 4cm dik en der komt wat sonofil in.
Ik zag ook in andere topics over de speaker dat somige het middengedeelde achter de woofer en daaronder vol proppen met BAF, maar moet het pad richting de basreflex buis niet open blijven?