Er zijn 43 resultaten gevonden
- ma 02 apr 2018, 19:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tweeter uit fase?
- Reacties: 16
- Weergaves: 1122
Re: Tweeter uit fase?
Iedere frequentie heeft een andere golflengte, dus kun je nooit bepalen dat het positieve deel van de golf van verschillende frequenties tegelijk bij je oor aankomen. Volgens mij is het het belangrijkste dat de tweeters links en rechts t.o.v. elkaar in fase staan.
- do 15 mar 2018, 16:06
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Luchtgelagerde draaitafel; project in uitvoering
- Reacties: 83
- Weergaves: 6968
Re: Luchtgelagerde draaitafel; project in uitvoering
Wow, dit is echt mooi gemaakt. Niets wordt aan het toeval overgelaten, maar ik heb toch enkele vraagjes. De basis van het hele apparaat is zeer solide zwaar en zo uitgevoerd dat er zeker geen trillingen doorgegeven worden naar het draaiplateau. Is het niet zo dat het luchtlager al geen trillingen do...
- do 12 jan 2012, 8:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Seas Micro Monitor - Elysium
- Reacties: 439
- Weergaves: 12523
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Suggestie,
Als je de onderste voetplaat 10 mm uitfreest en je lijmt hier een passende stalen plaat in komt het zwaartepunt ook een stuk lager te liggen.
Als je de onderste voetplaat 10 mm uitfreest en je lijmt hier een passende stalen plaat in komt het zwaartepunt ook een stuk lager te liggen.
- di 17 mei 2011, 22:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: projekt egalisatiemortel
- Reacties: 1321
- Weergaves: 45953
Re: projekt egalisatiemortel
Beste Arno,
Geweldig project, ik bewonder je nette werkwijze en je geduld.
Wel zou ik de zijkanten nog verstevigen, zodat je zeker weet dat ze bij het gieten niet bol gaan staan.
Geweldig project, ik bewonder je nette werkwijze en je geduld.
Wel zou ik de zijkanten nog verstevigen, zodat je zeker weet dat ze bij het gieten niet bol gaan staan.
- di 22 feb 2011, 22:45
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bassguitar cabinet, 2x10" + 8" coax
- Reacties: 69
- Weergaves: 6579
Re: Bassguitar cabinet, 2x10" + 2"driver in 8" waveguide
Ik ben al een beetje een ouwe lul (44), en we spelen wat oudere rock van pearl jam, nirvana, metallica enz.
Ik probeer dit te doen op een Ibanez roadstarII uit 1982, en een Fender jazz 2009. Ik heb ook nog een fretless Ibanez musician uit 1983.
Ik probeer dit te doen op een Ibanez roadstarII uit 1982, en een Fender jazz 2009. Ik heb ook nog een fretless Ibanez musician uit 1983.
- ma 21 feb 2011, 17:07
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bassguitar cabinet, 2x10" + 8" coax
- Reacties: 69
- Weergaves: 6579
Re: Bassguitar cabinet, 2x10" + 2"driver in 8" waveguide
Dank je arjank,
Ik ga het gewoon proberen, 2x de oberton in een 50l kast op 50Hz.
Ik speel 4-snarige bas en bij een optreden krijg ik genoeg laag door via de PA.
Het is de bedoeling dat ik mezelf op het podium hoor spelen (defenitie).
Ik ga het gewoon proberen, 2x de oberton in een 50l kast op 50Hz.
Ik speel 4-snarige bas en bij een optreden krijg ik genoeg laag door via de PA.
Het is de bedoeling dat ik mezelf op het podium hoor spelen (defenitie).
- ma 21 feb 2011, 12:54
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bassguitar cabinet, 2x10" + 8" coax
- Reacties: 69
- Weergaves: 6579
Re: Bassguitar cabinet, 2x10" + 2"driver in 8" waveguide
Wat zijn de maten van de kast die je bij de test van de twee 10" hebt gebruikt.
Ik wik ook een 2x10"bouwen met goede defenitie gaan bouwen, maar ik wil het geheel compact en licht houden.
Ik vrees dat dit met een grote waveguide niet zal lukken.
gr. Ton
Ik wik ook een 2x10"bouwen met goede defenitie gaan bouwen, maar ik wil het geheel compact en licht houden.
Ik vrees dat dit met een grote waveguide niet zal lukken.
gr. Ton
- zo 20 feb 2011, 11:15
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bassguitar cabinet, 2x10" + 8" coax
- Reacties: 69
- Weergaves: 6579
Re: Bassguitar cabinet, 2x10" + 2"driver in 8" waveguide
Zijn er nog vorderingen?
- zo 16 jan 2011, 19:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: projekt egalisatiemortel
- Reacties: 1321
- Weergaves: 45953
Re: projekt egalisatiemortel
Hoi Arno,
Waarom gebruik je voor de binnenmal geen piepschuim.
Hier kun je veel details voor de binnenkant van de kast insnijden.
Later kun je het ps oplossen met aceton.
Waarom gebruik je voor de binnenmal geen piepschuim.
Hier kun je veel details voor de binnenkant van de kast insnijden.
Later kun je het ps oplossen met aceton.
- wo 22 sep 2010, 7:33
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Bassguitar cabinet, 2x10" + 8" coax
- Reacties: 69
- Weergaves: 6579
Re: Bassguitar cabinet, 2x10" + 2"driver in 8" waveguide
Zeer interessant project.
Ik ben al langer op zoek naar een 2x10" met een goede definitie in het midden.
Tip: maak hem niet te zwaar en gebruik berken multiplex.
Ton
Ik ben al langer op zoek naar een 2x10" met een goede definitie in het midden.
Tip: maak hem niet te zwaar en gebruik berken multiplex.
Ton
- zo 21 mar 2010, 10:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Proof of concept (8x 2" Tangband)
- Reacties: 402
- Weergaves: 40329
Re: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Ten eerste, dit ziet er fantastich mooi uit. Ten tweede, Ik denk dat het ook nog wel helpt als je het onderste deel van de buis nog beter dempt. Je hebt deze nu opgevult met noppenschuim, maar de trilling van de buis zullen denk ik toch doorgegeven worden van het bovenste deel. Je zou kunnen probere...
- zo 10 jan 2010, 11:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: basgitaarversterker herbouwen
- Reacties: 34
- Weergaves: 1554
Re: basgitaarversterker herbouwen
Het is een misverstand om te denken dat een basgitaar geen hoge tonen produceert. Boven de grondtoon die je aanslaat zitten nog de harmonische tonen, die tot vele malen hoger kunnen zijn. Ook wordt de basgitaar veel gebruikt voor percussion achtige effecten (denk aan het slappen), hier heb je dus oo...
- do 07 jan 2010, 20:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer met dynaudio 30W54
- Reacties: 9
- Weergaves: 671
Re: subwoofer met dynaudio 30W54
Als ik een gesloten kast van 70 liter neem is de opslingering niet groot.
Het -3dB punt ligt nu op 44Hz.
Kan ik dit punt met bv een Hypex module aktief wat lager leggen?
Het -3dB punt ligt nu op 44Hz.
Kan ik dit punt met bv een Hypex module aktief wat lager leggen?
- do 07 jan 2010, 15:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: basgitaarversterker herbouwen
- Reacties: 34
- Weergaves: 1554
- do 07 jan 2010, 12:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: basgitaarversterker herbouwen
- Reacties: 34
- Weergaves: 1554
Re: basgitaarversterker herbouwen
De Celestion BN15-300 S is een hele mooie basgitaar luidspreker.
De sound is zeer helder zodat je eigenlijk geen tweeter nodig hebt, en hij weegt door de neodium magneet maar 2,3kg (scheelt weer een hoop gesjouw).
Ton
De sound is zeer helder zodat je eigenlijk geen tweeter nodig hebt, en hij weegt door de neodium magneet maar 2,3kg (scheelt weer een hoop gesjouw).
Ton
- wo 06 jan 2010, 20:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer met dynaudio 30W54
- Reacties: 9
- Weergaves: 671
Re: subwoofer met dynaudio 30W54
Ja Roland, ik denk dat ik toch wel voor gesloten ga.
Maar als ik hem naar beneden laat stralen krijg ik een soort van laag doorlaat filter, hoe ga ik hiermee om?
Wat is gesloten hoog pass capacitor ????
(ik weet het, veel vragen)
Maar als ik hem naar beneden laat stralen krijg ik een soort van laag doorlaat filter, hoe ga ik hiermee om?
Wat is gesloten hoog pass capacitor ????
(ik weet het, veel vragen)
- wo 06 jan 2010, 19:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer met dynaudio 30W54
- Reacties: 9
- Weergaves: 671
Re: subwoofer met dynaudio 30W54
Liever toch nog kleiner, maar het mag ook weer geen dreunkastje worden.
Kun je met een hypex ds... met de bassboost het zaakje rechttrekken?
Kun je met een hypex ds... met de bassboost het zaakje rechttrekken?
- wo 06 jan 2010, 12:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer met dynaudio 30W54
- Reacties: 9
- Weergaves: 671
subwoofer met dynaudio 30W54
Hallo mensen, Ik wil een subwoofer gaan bouwen en heb hier nog een mooie dynaudio 30W54 liggen. Is deze unit geschikt om in een compacte kast te bouwen waabij mijn voorkeur ernaar uitgaat om de speaker naar beneden te richten (via de vloer dus). Ik heb totaal geen ervaring met plate amp's en het ber...
- zo 27 dec 2009, 19:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Versterker / CD-speler invloed op geluidskwaliteit?
- Reacties: 57
- Weergaves: 1651
Re: Versterker / CD-speler invloed op geluidskwaliteit?
Wat een enorme ego's hierzo.
Ik geloof niet dat Jeroen81 hier veel wijzer van wordt.
Ik geloof niet dat Jeroen81 hier veel wijzer van wordt.
- wo 25 nov 2009, 13:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: variatie op een scan speak 2-weg
- Reacties: 92
- Weergaves: 6912
Re: variatie op een scan speak 2-weg
Hallo Franks, Ik bezoek dit forum regelmatig en heb jouw zelfbouwproject met veel interesse gevolgd.(heb een zwak voor scan speak, dynaudio enz.) Met bewondering heb ik gekeken naar wat jij met hout voor elkaar krijgt. Dit is voor mij wel een aardige benadering van een ideaal project. Zoals je de bo...
- wo 05 aug 2009, 8:00
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: problemen met een Celestion 15"sidewinder
- Reacties: 11
- Weergaves: 647
- di 04 aug 2009, 15:49
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: problemen met een Celestion 15"sidewinder
- Reacties: 11
- Weergaves: 647
- di 04 aug 2009, 10:29
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: problemen met een Celestion 15"sidewinder
- Reacties: 11
- Weergaves: 647
- di 04 aug 2009, 10:22
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: problemen met een Celestion 15"sidewinder
- Reacties: 11
- Weergaves: 647
problemen met een Celestion 15"sidewinder
Hallo, Ik heb (waarschijnlijk) een probleem met mijn bas speaker. In mijn Marshall basscombo zit een 15"sidewinder. Af en toe zakt het volume een flink stuk,. Ik wil natuurlijk lekker hard, dus draai ik de master verder open. Dan gaat het ineens weer knetterhard?? Met een anderre gitaar, andere...
- do 25 jun 2009, 8:29
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Oude units van Dynaudio
- Reacties: 28
- Weergaves: 4622
Bedankt mannen, Ik heb de laatste tijd weinig meer kunnen doen aan dit project. Wel ben ik de kassies opnieuw aan het bekleden, met kerstenhout fineer. Op de foto zie je het niet goed maar met dit kunstfineer blijf je de kopse kanten van het materiaal zien, en dat vondt ik erg storend. Als dit klaar...
