Er zijn 117 resultaten gevonden

door Tok
wo 13 jan 2016, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: OBALAPAP
Reacties: 214
Weergaves: 5535

Re: OBALAPAP

Laat Jeroen het niet horen, dat je zo verliefd op z'n vrouw bent.
door Tok
za 11 apr 2015, 15:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Jenzen Illuminator
Reacties: 21
Weergaves: 1448

Re: Jenzen Illuminator

Leeuwarden schreef:
.. aangeeft dat € 1000 voor twee, ver over budget is...
Voor twee filters.
door Tok
vr 06 mar 2015, 14:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zen Dipole Open Speaker
Reacties: 65
Weergaves: 2010

Re: Zen Dipole Open Speaker

Laag? Hoor niks. (Aantonen dat er fraai geluid uit je set komt mbv een youtube video werkt niet zo fijn als de luisteraar bijvoorbeeld achter een ouwe klaptop zit)
door Tok
vr 09 jan 2015, 11:19
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

Linux commando's? Niet echt ervaring mee Wat kan een raspberry pi of banana pi hiermee? Geeft dat dan mischien meer mogelijkheden? Omdat ik hier eerst niks van wist(limitatie van de wdr4300) heb ik een dubbele externe hdd behuizing gekocht. Daarin een 3tb en een 1tb schijf. Herkent de wdr wel de kl...
door Tok
do 08 jan 2015, 17:29
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

Volgens mij zeg je dat 1 schijf met 2 partities (2TB + 1TB) niet gaat lukken, maar volgens het artikeltje op tp-link moet het wél lukken.
Althans, zo lees ik het :lol:
door Tok
do 08 jan 2015, 16:42
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

Muug schreef:
"On the same drive, the total capacity of each partition cannot exceed 2TB" dus 2tb en 1tb op éénzelfde schijf gaat inderdaad niet lukken.
Wél lukken toch?
door Tok
do 08 jan 2015, 16:20
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

Dit had je bekeken http://www.tp-link.us/article/?faqid=603 ?
HFS GPT gaat kennelijk niet lukken. Even opnieuw NTFS formatteren is zeker geen optie?
door Tok
do 08 jan 2015, 15:52
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

Wat zegt de ingebakken disk management tool van windows zelf?
Rechts klikken op "my computer" kiezen voor "manage" en kiezen voor "disk management". Daar kan je ook partities mee maken trouwens.
door Tok
do 08 jan 2015, 14:52
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
Reacties: 31
Weergaves: 888

Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt

De 2TB limiet is als´ie FAT32 geformatteerd is, maar dat is per partitie. Dus in principe zou een 2TB + 1TB partitie moeten werken.
Zit je trouwens ook niet met een limiet aan de bestandsgrootte dan? 4GB zal het maximum zijn.
door Tok
di 02 dec 2014, 19:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Monitor met fostex 206
Reacties: 6
Weergaves: 477

Re: Monitor met fostex 206

Er zijn twee "aanbevolen behuizingen" voor de 206e, een backloaded hoorn en een basreflex. Die laatste is behoorlijk wat kleiner dan de hoorn, maar nog steeds vrij groot met 45 liter inhoud. http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_components/pdf/recom_enclose/206e_enclrev.pdf Inder...
door Tok
do 23 okt 2014, 18:41
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
Reacties: 5
Weergaves: 1576

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

m_cruiser schreef:
Moet ook wel simpel en makkelijk zijn.
Youtube is ook mijn vriend :)
Vond deze wel heel knap gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=BzIULi_GcE8
Dan had je deze natuurlijk ook al gevonden, lijkt me beter en makkelijker; http://www.youtube.com/watch?v=nn79JgA-gfM
door Tok
do 23 okt 2014, 12:24
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
Reacties: 5
Weergaves: 1576

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Een jpeg kent inderdaad geen transparantie, png, gif en tif wel. Probeer het eens met GIMP, een gratis fotobewerkingsprogramma. Een transparante achtergrond maken is een flinke klus als het object dat moet blijven een complexe vorm heeft. Hier een voorbeeld hoe je GIMP kunt gebruiken. http://graphic...
door Tok
zo 22 jun 2014, 20:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Project #3: Fast and Furious
Reacties: 78
Weergaves: 3369

Re: Project #3: Fast and Furious

"Losse" topkast is mooier imho. De baffle uit een stuk leek mij ook wel wat, beetje een volvo-dashboard-midden-console idee, maar valt in de praktijk - nou ja, op je tekening - tegen.
Woofer iets hoger is zeker geen optie? Dan zou de onderste baffle wat kleiner kunnen
door Tok
zo 22 jun 2014, 2:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Project #3: Fast and Furious
Reacties: 78
Weergaves: 3369

Re: Project #3: Fast and Furious

Misschien het grijze deel tot halverwege doortrekken over de bovenkant, én net als de baffle wat laten uitsteken, zodat je een beetje een box-in-a-box gevoel krijgt?
Maakt het gevaarte optisch wat kleiner.
hsmeets.jpg
door Tok
ma 10 mar 2014, 10:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Alfa 147 bose sub inbouwen
Reacties: 4
Weergaves: 1579

Re: Alfa 147 bose sub inbouwen

Moet ik een aanpassing doen in de radio instellingen, of wat kan het probleem zijn? De volumeknop rechtsom draaien is een nuttige aanpassing aan de standaard instellingen om geluid er uit te krijgen. Maar, ik denk eigenlijk dat je iets meer info moet geven om een nuttig en serieus antwoord te krijg...
door Tok
za 11 jan 2014, 21:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

Ben het helemaal met bas focal m180 eens, als je een sub nodig hebt om het geluid van een grote backloaded hoorn te verbeteren, dan moeten ze je opsluiten :lol: Laat ze eerst een week of wat heel veel wapperen, dan meten, en daarna pas spelen met demping en correctie. Denk dat er aan het correctiene...
door Tok
vr 10 jan 2014, 18:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

capri schreef:
Ze staan te spelen. :D

....

Weet niet of het nu zin heeft om met dempingsmateriaal te gaan werken om het geluid te verbeteren. aangezien ze nog niet zijn ingespeeld.
Ploatjes?!
´k Zou ze eerst even een weekje gebruiken, en dan gaan klooien met de demping en een notch wellicht.
door Tok
vr 13 dec 2013, 12:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

Als ik nu gewoon de aanbevolen kast van fostex neem voor de 206 dan zit ik toch goed. Bedankt voor het mee denken. Gr wim Yup. Dan zit je heel goed :D Als de grootte van de behuizing geen probleem voor je is, ga er voor! De eerdergenoemde Viech is een leuk alternatief, een goedkope manier om in de ...
door Tok
do 12 dec 2013, 23:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

Had in mijn hoofd om als luidspreker de 206 van fostex te gebruiken. Als tip gekregen deze behuizing en makkelijk te bouwen. http://www.jogis-roehrenbude.de/LS-Box/Berndt_Burghards-Viecher/Viech.htm De gebruikte speaker een beyma 8AG/N doet het ook niet slecht zo te lezen en kost slechts 40 euro. B...
door Tok
do 12 dec 2013, 0:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

Hoef ik mij geen zorgen te maken om het laag aangezien de drivers meestal zeer klein zijn. Dat is op twee manieren op te vatten :lol: Écht laag krijg je niet uit een hele kleine driver. Een (backloaded) hoorn krikt de boel zo tussen 50-100Hz heel aardig op, zodat je wel met heel veel plezier naar z...
door Tok
wo 11 dec 2013, 19:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Breedband luidsprekers
Reacties: 150
Weergaves: 6831

Re: Breedband luidsprekers

capri schreef:
Laat maar komen. :D
Kijk hier eens: http://www.frugal-horn.com/Frugel-Horn.html
De Barbapappas onder de hoorns, kort vierkant lang ... kunnen worden wat ze wezen willen. Of iets van die strekking.
door Tok
ma 18 nov 2013, 12:01
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: het invoegen van (verborgen) plaatjes
Reacties: 7
Weergaves: 835

Re: het invoegen van (verborgen) plaatjes

Ik denk dat plaatjes die je in de Kantine post niet door Google geindexeerd worden.
Daar deel je ze dus alleen met forumleden.
door Tok
vr 18 okt 2013, 0:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C-Horn van Andrew Tilsley
Reacties: 117
Weergaves: 7153

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

...de vrouw. Scheelt ook een hoop geld.
door Tok
vr 18 okt 2013, 0:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: C-Horn van Andrew Tilsley
Reacties: 117
Weergaves: 7153

Re: C-Horn van Andrew Tilsley

Uiteraard was ik skeptisch, maar aangezien er ook threads te vinden zijn van uitvoeringen met de Fostex ben ik minder bevreesd. Terecht, want die Fostex klinkt heel prettig! Zelf zou ik ook verschillende speakers willen uitproberen, maar ja het is een beetje prijzig dat hout. MDF kan wel een stuk g...