Er zijn 117 resultaten gevonden
- wo 13 jan 2016, 21:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: OBALAPAP
- Reacties: 214
- Weergaves: 5535
Re: OBALAPAP
Laat Jeroen het niet horen, dat je zo verliefd op z'n vrouw bent.
- za 11 apr 2015, 15:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Jenzen Illuminator
- Reacties: 21
- Weergaves: 1448
Re: Jenzen Illuminator
Voor twee filters.Leeuwarden schreef:.. aangeeft dat € 1000 voor twee, ver over budget is...
- vr 06 mar 2015, 14:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zen Dipole Open Speaker
- Reacties: 65
- Weergaves: 2010
Re: Zen Dipole Open Speaker
Laag? Hoor niks. (Aantonen dat er fraai geluid uit je set komt mbv een youtube video werkt niet zo fijn als de luisteraar bijvoorbeeld achter een ouwe klaptop zit)
- vr 09 jan 2015, 11:19
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Linux commando's? Niet echt ervaring mee Wat kan een raspberry pi of banana pi hiermee? Geeft dat dan mischien meer mogelijkheden? Omdat ik hier eerst niks van wist(limitatie van de wdr4300) heb ik een dubbele externe hdd behuizing gekocht. Daarin een 3tb en een 1tb schijf. Herkent de wdr wel de kl...
- do 08 jan 2015, 17:29
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Volgens mij zeg je dat 1 schijf met 2 partities (2TB + 1TB) niet gaat lukken, maar volgens het artikeltje op tp-link moet het wél lukken.
Althans, zo lees ik het
Althans, zo lees ik het
- do 08 jan 2015, 16:42
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Wél lukken toch?Muug schreef:"On the same drive, the total capacity of each partition cannot exceed 2TB" dus 2tb en 1tb op éénzelfde schijf gaat inderdaad niet lukken.
- do 08 jan 2015, 16:20
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Dit had je bekeken http://www.tp-link.us/article/?faqid=603 ?
HFS GPT gaat kennelijk niet lukken. Even opnieuw NTFS formatteren is zeker geen optie?
HFS GPT gaat kennelijk niet lukken. Even opnieuw NTFS formatteren is zeker geen optie?
- do 08 jan 2015, 15:52
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
Wat zegt de ingebakken disk management tool van windows zelf?
Rechts klikken op "my computer" kiezen voor "manage" en kiezen voor "disk management". Daar kan je ook partities mee maken trouwens.
Rechts klikken op "my computer" kiezen voor "manage" en kiezen voor "disk management". Daar kan je ook partities mee maken trouwens.
- do 08 jan 2015, 14:52
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt niet
- Reacties: 31
- Weergaves: 888
Re: Tp link nas server gaat niet verder dan 2tb?? 3tb werkt
De 2TB limiet is als´ie FAT32 geformatteerd is, maar dat is per partitie. Dus in principe zou een 2TB + 1TB partitie moeten werken.
Zit je trouwens ook niet met een limiet aan de bestandsgrootte dan? 4GB zal het maximum zijn.
Zit je trouwens ook niet met een limiet aan de bestandsgrootte dan? 4GB zal het maximum zijn.
- di 02 dec 2014, 19:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Monitor met fostex 206
- Reacties: 6
- Weergaves: 477
Re: Monitor met fostex 206
Er zijn twee "aanbevolen behuizingen" voor de 206e, een backloaded hoorn en een basreflex. Die laatste is behoorlijk wat kleiner dan de hoorn, maar nog steeds vrij groot met 45 liter inhoud. http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_components/pdf/recom_enclose/206e_enclrev.pdf Inder...
- do 23 okt 2014, 18:41
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
- Reacties: 5
- Weergaves: 1576
Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
Dan had je deze natuurlijk ook al gevonden, lijkt me beter en makkelijker; http://www.youtube.com/watch?v=nn79JgA-gfMm_cruiser schreef:Moet ook wel simpel en makkelijk zijn.
Youtube is ook mijn vriend![]()
Vond deze wel heel knap gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=BzIULi_GcE8
- do 23 okt 2014, 12:24
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
- Reacties: 5
- Weergaves: 1576
Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?
Een jpeg kent inderdaad geen transparantie, png, gif en tif wel. Probeer het eens met GIMP, een gratis fotobewerkingsprogramma. Een transparante achtergrond maken is een flinke klus als het object dat moet blijven een complexe vorm heeft. Hier een voorbeeld hoe je GIMP kunt gebruiken. http://graphic...
- wo 08 okt 2014, 0:42
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Vragen over Port lengtes/diameter voor subwoofer auto
- Reacties: 4
- Weergaves: 797
Re: Vragen over Port lengtes/diameter voor subwoofer auto
Kort maar krachtig : )
- zo 22 jun 2014, 20:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project #3: Fast and Furious
- Reacties: 78
- Weergaves: 3369
Re: Project #3: Fast and Furious
"Losse" topkast is mooier imho. De baffle uit een stuk leek mij ook wel wat, beetje een volvo-dashboard-midden-console idee, maar valt in de praktijk - nou ja, op je tekening - tegen.
Woofer iets hoger is zeker geen optie? Dan zou de onderste baffle wat kleiner kunnen
Woofer iets hoger is zeker geen optie? Dan zou de onderste baffle wat kleiner kunnen
- zo 22 jun 2014, 2:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project #3: Fast and Furious
- Reacties: 78
- Weergaves: 3369
Re: Project #3: Fast and Furious
Misschien het grijze deel tot halverwege doortrekken over de bovenkant, én net als de baffle wat laten uitsteken, zodat je een beetje een box-in-a-box gevoel krijgt?
Maakt het gevaarte optisch wat kleiner.
Maakt het gevaarte optisch wat kleiner.
- ma 10 mar 2014, 10:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Alfa 147 bose sub inbouwen
- Reacties: 4
- Weergaves: 1579
Re: Alfa 147 bose sub inbouwen
Moet ik een aanpassing doen in de radio instellingen, of wat kan het probleem zijn? De volumeknop rechtsom draaien is een nuttige aanpassing aan de standaard instellingen om geluid er uit te krijgen. Maar, ik denk eigenlijk dat je iets meer info moet geven om een nuttig en serieus antwoord te krijg...
- za 11 jan 2014, 21:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Ben het helemaal met bas focal m180 eens, als je een sub nodig hebt om het geluid van een grote backloaded hoorn te verbeteren, dan moeten ze je opsluiten :lol: Laat ze eerst een week of wat heel veel wapperen, dan meten, en daarna pas spelen met demping en correctie. Denk dat er aan het correctiene...
- vr 10 jan 2014, 18:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Ploatjes?!capri schreef:Ze staan te spelen.![]()
....
Weet niet of het nu zin heeft om met dempingsmateriaal te gaan werken om het geluid te verbeteren. aangezien ze nog niet zijn ingespeeld.
´k Zou ze eerst even een weekje gebruiken, en dan gaan klooien met de demping en een notch wellicht.
- vr 13 dec 2013, 12:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Als ik nu gewoon de aanbevolen kast van fostex neem voor de 206 dan zit ik toch goed. Bedankt voor het mee denken. Gr wim Yup. Dan zit je heel goed :D Als de grootte van de behuizing geen probleem voor je is, ga er voor! De eerdergenoemde Viech is een leuk alternatief, een goedkope manier om in de ...
- do 12 dec 2013, 23:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Had in mijn hoofd om als luidspreker de 206 van fostex te gebruiken. Als tip gekregen deze behuizing en makkelijk te bouwen. http://www.jogis-roehrenbude.de/LS-Box/Berndt_Burghards-Viecher/Viech.htm De gebruikte speaker een beyma 8AG/N doet het ook niet slecht zo te lezen en kost slechts 40 euro. B...
- do 12 dec 2013, 0:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Hoef ik mij geen zorgen te maken om het laag aangezien de drivers meestal zeer klein zijn. Dat is op twee manieren op te vatten :lol: Écht laag krijg je niet uit een hele kleine driver. Een (backloaded) hoorn krikt de boel zo tussen 50-100Hz heel aardig op, zodat je wel met heel veel plezier naar z...
- wo 11 dec 2013, 19:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers
- Reacties: 150
- Weergaves: 6831
Re: Breedband luidsprekers
Kijk hier eens: http://www.frugal-horn.com/Frugel-Horn.htmlcapri schreef:Laat maar komen.
De Barbapappas onder de hoorns, kort vierkant lang ... kunnen worden wat ze wezen willen. Of iets van die strekking.
- ma 18 nov 2013, 12:01
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: het invoegen van (verborgen) plaatjes
- Reacties: 7
- Weergaves: 835
Re: het invoegen van (verborgen) plaatjes
Ik denk dat plaatjes die je in de Kantine post niet door Google geindexeerd worden.
Daar deel je ze dus alleen met forumleden.
Daar deel je ze dus alleen met forumleden.
- vr 18 okt 2013, 0:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C-Horn van Andrew Tilsley
- Reacties: 117
- Weergaves: 7153
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
...de vrouw. Scheelt ook een hoop geld.
- vr 18 okt 2013, 0:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: C-Horn van Andrew Tilsley
- Reacties: 117
- Weergaves: 7153
Re: C-Horn van Andrew Tilsley
Uiteraard was ik skeptisch, maar aangezien er ook threads te vinden zijn van uitvoeringen met de Fostex ben ik minder bevreesd. Terecht, want die Fostex klinkt heel prettig! Zelf zou ik ook verschillende speakers willen uitproberen, maar ja het is een beetje prijzig dat hout. MDF kan wel een stuk g...
