software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door m_cruiser »

Soms is het handig om een foto transparant te kunnen maken om die boven een andere foto te positioneren.
Heeft iemand weet van software of een methode hiervoor?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door SARK »

Ik dacht dat het formaat PNG transparantie toelaat :idea:
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door Tok »

Een jpeg kent inderdaad geen transparantie, png, gif en tif wel.
Probeer het eens met GIMP, een gratis fotobewerkingsprogramma. Een transparante achtergrond maken is een flinke klus als het object dat moet blijven een complexe vorm heeft.

Hier een voorbeeld hoe je GIMP kunt gebruiken.
http://graphicdesign.stackexchange.com/ ... nt-in-gimp
En vergeet niet, Google is je vriend : )
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door m_cruiser »

Moet ook wel simpel en makkelijk zijn.
Youtube is ook mijn vriend :)
Vond deze wel heel knap gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=BzIULi_GcE8
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door SARK »

Maar wel zeer omslachtig .... ik zou als ik jou was met GIMP oid gaan werken (PhotoShop kan ook maar is misschien een beetje overkill voor wat jij er mee wil gaan doen).
Tok
Berichten: 198
Lid geworden op: di 05 aug 2008, 23:15

Re: software/methode om foto's (JPEG) transparant te maken?

Bericht door Tok »

m_cruiser schreef:
Moet ook wel simpel en makkelijk zijn.
Youtube is ook mijn vriend :)
Vond deze wel heel knap gevonden
http://www.youtube.com/watch?v=BzIULi_GcE8
Dan had je deze natuurlijk ook al gevonden, lijkt me beter en makkelijker; http://www.youtube.com/watch?v=nn79JgA-gfM
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”