"Losse" topkast is mooier imho. De baffle uit een stuk leek mij ook wel wat, beetje een volvo-dashboard-midden-console idee, maar valt in de praktijk - nou ja, op je tekening - tegen.
Woofer iets hoger is zeker geen optie? Dan zou de onderste baffle wat kleiner kunnen
Project #3: Fast and Furious
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project #3: Fast and Furious
Jup, de "losse" topkast is het mooiste. Ben je ook nog van plan om hem door middel van spikes of zo op de onderkast te zetten?
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Nog niet zo heel diep over nagedacht.
Wat als je het laat zweven op een paar sterke magneten?
Wat als je het laat zweven op een paar sterke magneten?
Less is more? Ik heb nog eens naar het laatste ontwerp zitten kijken maar het bleef knagen, er is iets mis mee. Het is denkelijk een beetje te veel van het goede met al die facet randen en het doos-in-doos idee. Dus terug naar een strakker ontwerp, terug naar de eerste aanzet.
Omdat gelijk vaak ongelijk is laat ik het berken frontpaneel dat onder de woofer zit 2mm naar binnen vallen tov de zijwanden.
De grijze delen zijn afdek ramen, over de precieze dimensionering moet ik nog nadenken: bij de breedbander moet ik opletten dat het geen ongewenst neveneffect heeft: dus een proefkastje met en zonder afdekraam maken en de verschillen eens meten.
Indien passief filteren: gezien de geplande overname frequentie tussen woofer en breedbander is de foutmarge op time-alignment erg klein, een naar achteren verschoven breedbander is m.i. niet nodig
Omdat gelijk vaak ongelijk is laat ik het berken frontpaneel dat onder de woofer zit 2mm naar binnen vallen tov de zijwanden.
De grijze delen zijn afdek ramen, over de precieze dimensionering moet ik nog nadenken: bij de breedbander moet ik opletten dat het geen ongewenst neveneffect heeft: dus een proefkastje met en zonder afdekraam maken en de verschillen eens meten.
Indien passief filteren: gezien de geplande overname frequentie tussen woofer en breedbander is de foutmarge op time-alignment erg klein, een naar achteren verschoven breedbander is m.i. niet nodig