Er zijn 76 resultaten gevonden

door Audioslave
vr 22 mei 2009, 17:42
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hypex nieuws II
Reacties: 111
Weergaves: 11032

:o Ziet er erg goed uit :shock:

Jan-Peter,

Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn :?

Mvg Gerrit
door Audioslave
vr 03 apr 2009, 21:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor SE + (LAT) MA26 +DSP
Reacties: 91
Weergaves: 11003

Ik heb zelf ook de Volla,s gehad, vondt het dipje in midweergave erg storend waren ook er lastig te plaatsen.Inderdaad tweeter een topper jammer dat ze niet iets lager inzetbaar waren. :lol: Grappig,ik heb dat met units van Seas pas geleden nog setje uit de prestige reeks gehoord en dat klonk in mij...
door Audioslave
vr 03 apr 2009, 7:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference Monitor SE + (LAT) MA26 +DSP
Reacties: 91
Weergaves: 11003

Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe ze klinken in verhouding tot de AC op de foto.
door Audioslave
ma 16 mar 2009, 21:10
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Scan Speak MiniRef klaar!
Reacties: 30
Weergaves: 5819

Tweeter zit dan nog wel op oorhoogte ? Nu maak jij ontwerp minder stijl met een hoger geplaatste tweeter lijkt mij off axis.

Of jij moet er ver genoeg vandaan zitten of een erg hoog zitten :o

Ik vindt 10 cm erg veel hoor!!! :?
door Audioslave
ma 16 mar 2009, 19:30
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Scan Speak MiniRef klaar!
Reacties: 30
Weergaves: 5819

Fraai hoor deze MiniRef in "Rade" uitvoering :)

De tweeter lijkt op dezelfde plaats te zitten maar is 10 cm hoger is daar rekening meegehouden dmv de 2 graden minder in hellingshoek ?
door Audioslave
za 28 feb 2009, 7:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gezocht met bouwen van pa set
Reacties: 38
Weergaves: 3148

ben.ben 1989 schreef:
sorry ben zwaar dislekties heb nog al wat moeiten met lezen en schrijfen
:) Geeft niet maak jij straks weer goed met een fraaie fotosessie 8)
door Audioslave
zo 15 feb 2009, 20:10
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Subwoofer "Shiver MKI" (Shiva-X icm Hypex DS 4.0)
Reacties: 32
Weergaves: 5733

Geen wonder dat ze geen rubber leveren bij de DS 4.0, deze lekt gewoon lucht door de plaat zelf heen :roll: Ik denk dat ik deze kast gewoon dicht lijm en me niet meer druk ga maken over luchtdicht kitten :) Verder klinkt hij nu al prima, dus maak ik me er eigenlijk ook niet al teveel zorgen (meer) ...
door Audioslave
zo 15 feb 2009, 9:36
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 15" subwoofer driver
Reacties: 30
Weergaves: 3872

:shock:

Wat lelijk allemaal met merknaam erop, precies wat een Sjonnie zoekt voor in auto maar toch niet in huis :?
door Audioslave
wo 11 feb 2009, 17:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rel Quake ombouwen
Reacties: 38
Weergaves: 5001

Een zwaardere versterker komt er niet. De eerstvolgende Hypex is gelijk 100 euro duurder. Ik ben maar een sloeberige meubelmaker. :cry: Als de ds 1.2 en de sdx10 niet samengaan, dan zal ik een andere woofer moeten kiezen. Zwaarder is waarschijnlijk vaak beter, maar de vraag is: gaat dit echt bedroe...
door Audioslave
di 10 feb 2009, 21:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rel Quake ombouwen
Reacties: 38
Weergaves: 5001

Marp schreef: Dat zou nog best eens mee kunnen vallen. Volgens Arno hoeft het niet echt hard te gaan, en met een impedantie van 4 Ohm (Re=3,3Ohm) levert de genoemde plateamp 80W. Gebruik je een RSS265HF-4 zonder opgekrikt sublaag, dan komt daar nog aardig wat geluid uit. Afhankelijk van de toegestan...
door Audioslave
di 10 feb 2009, 16:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Rel Quake ombouwen
Reacties: 38
Weergaves: 5001

http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7108 Misschien niet zo goed als de CSS maar volgens de verhalen heeft deze unit een zeer lage THD en is zeer goed bruikbaar als sub. Ik heb er zelf echter nog geen ervaring mee Zeer fraai :) Maar juist deze subwoofers(laag rendement) net als de ...
door Audioslave
zo 01 feb 2009, 23:00
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Exodus Shiva-X
Reacties: 24
Weergaves: 2700

:shock:

Wat lijkt die woofer erg op mijn woofer :?
door Audioslave
do 29 jan 2009, 15:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: XTZ luidsprekers
Reacties: 43
Weergaves: 5214

door Audioslave
zo 11 jan 2009, 15:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ultieme laagweergave
Reacties: 232
Weergaves: 26735

CSS SDX15 in slechts 65 liter :?

Is de meest ideale kastinhoud niet meer dan 100 liter (114 liter) voor deze woofer :?
door Audioslave
di 30 dec 2008, 0:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker
Reacties: 80
Weergaves: 7400

Grappig jaren geleden al gemaakt werkt erg goed, maak er paar extra voor cd-speler, versterker of dergelijke altijd handig.
door Audioslave
za 13 dec 2008, 0:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Proof of concept (8x 2" Tangband)
Reacties: 402
Weergaves: 40424

Quote:

zo en wat is het rendement van dat kleintje



:shock: Zeker 6 luiers op een dag :shock:
door Audioslave
di 09 dec 2008, 12:26
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
Reacties: 310
Weergaves: 55069

Geenius schreef:
.........en de kabel op z'n plaats.

Zeer fraai :D

Maar wat zie ik op de achtergrond :? zeer veel breedbanders :shock:
door Audioslave
zo 05 okt 2008, 13:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: SEAS W21E002 en SEAS W18 coax
Reacties: 88
Weergaves: 10886

Hoe staat ervoor met de coax ? Ik zag dat Seas nu ook een wel erg lijkende (audiodata) coax heeft opgenomen in hun excel reeks. http://www.seas.no/index.php?option=com_content&task=view&id=234&Itemid=221 Ik zag toevallig hier staan : HTGuide Forum >Mission Possible DIY>>Seas Excel Coax! ...
door Audioslave
ma 18 aug 2008, 10:22
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welke excentrische schuurmachine
Reacties: 26
Weergaves: 5983

Christian je zou eens kunnen kijken bij Van Rossum daar hebben ze wel wat merken liggen die jouw aanstaan. Kun je proberen (hebben veel demodagen ) dus misschien liggen er wel proefmachines voor jouw klaar en ze kunnen haarfijn uitleggen wat de beste machine is voor jou. Zie voor link hier: http://w...
door Audioslave
vr 01 aug 2008, 15:46
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Transmission-line met Kef B139
Reacties: 110
Weergaves: 14194

Quote :

Ja ik zie tussen de bomen door het bos niet meer.

Waarom bouw je de State of The Art niet na ?.

Zie meer info hier >

http://www.t-linespeakers.org/projects/jakob/index.html

Of een andere bewezen variant :wink:
door Audioslave
ma 28 jul 2008, 20:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ontevreden met bas Dynaudio
Reacties: 31
Weergaves: 5874

Nou Sander laat eerst de foto,s maar eens zien :wink:
door Audioslave
za 14 jun 2008, 11:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: SEAS W21E002 en SEAS W18 coax
Reacties: 88
Weergaves: 10886

Porino schreef : Het midden wordt verzorgt door de midsectie van een niet in de handel te verkrijgen SEAS Excel 18cm coax welke in de basis een W18 streep zoveel is. Ik heb de unit laten meten bij Speakerland in Oss en hier moet ik het gebied tussen de 150 a 200 Hz en de 2500 a 2700 Hz mee doen. (mm...
door Audioslave
do 05 jun 2008, 16:57
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Nut/Effect interne woofers.
Reacties: 22
Weergaves: 3157

Hoe kan ik er het makkelijkste achterkomen wel systeem dat BNS heeft gebruikt dan? Kan ik dat herleiden aan de aansluiting (filter is op internet te vinden), of moet je daar echt veel verder voor zoeken? Want ik begin nu toch wel benieuwd te worden welk systeem dat ze nu gebruikt hebben :roll: Gewo...
door Audioslave
ma 25 feb 2008, 22:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference monitor SE in zuilvorm
Reacties: 28
Weergaves: 4913

Christiaan zegt : (Ik zie op de foto dat ik de garage weer eens nodig moet opruimen).

Voor die schuur heb ik geen oog voor maar ben wel zeer benieuwd hoe ze klinken ....

Het ziet er allemaal zeer gedegen uit , ga zo door

Mvg Audioslave
door Audioslave
di 05 feb 2008, 8:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 subs met SDX15
Reacties: 31
Weergaves: 3443

SDX15

@tbusquet , Een paar vraagjes is de opbouw van de sub niet wat magertjes ? Wanden slechts 22mm en de bafle het dubbele . Hoe klinkt dat bij 90 db 20 Hertz ? Hoe worden ze aangedreven ? Zijn 2 subs echt nodig of is een zo,n SDX15 niet voldoende in bijvoorbeeld 115 liter gesloten kast . IK heb grootse...