Hangt af van jou luisterruimte, maar ik zal het nooit weer zo doen. Heb één keer kasten zo bestukt en het effect is waardeloos als ze niet de vrije ruimte hebben voor hun neus. Bovendien komen de mid en tweet een beetje laag t.o.v. je oren.
Als je het wel doet dan misschien een beetje achteroverhellend front?
En die ruimte onder is leuk voor je filter.
( tweede beetje "negatief" advies, maar het is wel mijn ervaring.)
Oke ik ben er uit, ... ik ben nog steeds aan het luisteren naar mijn gesloten kast.
Mijn stereobeeld staat schuin naar beneden, als ik ga liggen heb ik de fijne warme zee van stereo maar dan ben ik het heldere hoog ietwat kwijt.
Mij conclusie, ... dat faseverschuifingsnetwerkje werkt niet (goed) of is alleen om de faseedraaiing op te vangen of zo maar het zet naar mijn gehoor de speakers niet op een lijn.
Een tijdje geleden had ik berekend onder welke hoek de speakers zonder aanpassing zou moeen staan, en dit klopt aardig.
In de nieuwe Hobbyhifi staat ook en stukje over zo'n faseverschuifings netwerkje, en het wordt zwaar afgekraakt als in de praktijk falende theorie oplossing.
Ik wil nu echt mijn speakers in lijn zetten met afstand.
Kan iemand de reactie tijd meten van speakers, zodat ik voor eens en altijd dit op een lijn heb.
En dan op een of andere manier mijn filter opnieuw afstemmen.
Het vervelende van een tweeter mechanisch terug zetten in de tijd, is dat je on axis wel een goed beeld hebt maar er off axis weer een minder mooi beeld ontstaat.
Teken in gedachte maar eens lijntjes naar opzij vanuit je tweet en je bas, met de bas iets naar voren.
Het vervelende van een tweeter mechanisch terug zetten in de tijd, is dat je on axis wel een goed beeld hebt maar er off axis weer een minder mooi beeld ontstaat.
Teken in gedachte maar eens lijntjes naar opzij vanuit je tweet en je bas, met de bas iets naar voren.
Groet Roland
Shit, ja nooit aan gedacht
Wat denk jij, en of wat stl je voor?
Oke, daar ben ik weer van weg geweest.
Veel projecten zijn bij mij door omstandigheden een tijd blijven liggen maar deze heb ik nu toch wel weer op gepakt.
Ik heb m'n tqwt bijna in elkaar zitten.
Maar nu de volgende vraag, ...
Zal ik de demping aan houden die in mijn voorbeeld box zit (die ik na maak)
of
Zal ik hem dempen met schapenwol, Pritex, of wollig tapijt.
Ik wilde het eerst doen met 2 mm pritex voor demping maar ik kom er achter dat demping blijkbaar crusiaal is en dat ik maar beter het orgineel aan kan houden, wat vinden jullie?