De levertijd uit Zweden was minder dan een week (ik neem aan slechts een paar dagen). Maar omdat ik op vakantie was, kreeg ik hem vandaag pas van een buur aangereikt. Dit ding is groot en zwaar trouwens. Wow
M'n eerste subwoofer
Moderator: Beheerdersteam
Hij staat op de Henriksdal.Wowly schreef:staat ie nou op een stoel/bankje???? Allemachtig wat een monster!!!
zet er eens een cd-tje naast ter vergelijking![]()
jan
Heb ook de Hypex DS 4.0 besteldMontana schreef:Leuk dat je ermee aan de slag gaat!![]()
Heb je al een ontwerp in gedachten?
Het voelt en ruikt naar rubberPaul schreef:Wat voor behuizing ga je ervoor maken? Ik heb een kubus van 44cm gemaakt..
En heeft ie nu een rubberen of schuim surround?
Als je alles uit 1 plaat laat zagen is dat wellicht het goedkoopste. 22 mm mdf wanden met 2*2 bracing van 22mm zou vrij sterk stijf moeten worden. Wand van de woofer zal je dubbel moeten uitvoeren als je de woofer verzinkt.Johannes schreef:Ah, geen loodbitumen maakt dingen al iets makkelijker
Ik ga eerst zelf maar proberen de zaken goed te zagen. Ik heb wel toegang tot een cirkelzaag en laatst een eigen bovenfrees gekocht, dus deze moeten wel goed gebruikt worden!
Een 2x2 matrix qua bracing lijkt me wel genoeg gepriegel voor mij (misschien dat ik ooit later nog een andere kast bouw), hoe dik is een "lichte wand"?
Das exact hoe ik het heb aangepakt..Montana schreef:
Als je alles uit 1 plaat laat zagen is dat wellicht het goedkoopste. 22 mm mdf wanden met 2*2 bracing van 22mm zou vrij sterk stijf moeten worden. Wand van de woofer zal je dubbel moeten uitvoeren als je de woofer verzinkt.
Ik denk dat meranti multiplex ook erg goed zal werken. Ik twijfel nog tussen mdf en multiplex.
De optimale vorm voor een subwoofer is een kubus. Dan hou je de staande golven in de kast het kleinst.
Goed dat je het zegt, ik zal het vragenVuurkat schreef:Je moet misschien wel de medewerker vertellen dat het netjes moet (eventueel geef je een fooi) want ze mogen (en doen dat soms ook) er een paar mm ernaast zitten.
Ik ben wel van plan een extra plaat mdf tegen de speaker-kant (en wellicht ook de versterker-kant) te plakken, maar dat zal nog wel een weekje op zich moeten laten wachten ben ik bang.Montana schreef:Verzink je de woofer nog in de baffle?
Ik kijk er naar uit!Als alles mooi in elkaar past is het leuk bouwen!
Ik denk dat je een brede grijns zal krijgen als je de sub goed hebt ingeregeld en een filmpje opzet!