Er zijn 146 resultaten gevonden

door Hifi_goeroe
za 18 jun 2016, 16:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Magico-like aluminum speakers
Reacties: 133
Weergaves: 6254

Re: Magico-like aluminum speakers

Hi,

Tof dAt je bent begonnen. Heel benieuwd hoe alles samen gaat vallen. Veel succes. Gr. Erik.
door Hifi_goeroe
za 30 mei 2015, 8:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Gefeliciteerd!

Ik kom graag nog een keertje luisteren.

Gr, Erik
door Hifi_goeroe
vr 06 feb 2015, 12:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Leuk dat je de draad weer oppakt!

Als het eenmaal draait weet je waar je het voor gedaan hebt.

Succes de komende tijd en ik zal weer met plezier je vorderingen volgen.
door Hifi_goeroe
wo 08 okt 2014, 14:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

@wouter. Het is 10nF dus dan maar red ik niet met 10 stuks......
door Hifi_goeroe
wo 08 okt 2014, 14:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

10 achterelkaar en dan 2x ivm xlr wordt wel heel groot in een xlr kabeltje........

Liever 1 stuks anders wel heel veel soldeerverbindingen.
door Hifi_goeroe
wo 08 okt 2014, 12:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Beste allemaal, Ben alweer een tijdje aan het spelen en het bevalt zeer goed. Ik ben gaan filteren op line level (mid/hoog ontlasten van laag) en heb in eerste instantie hier goedkope mkp's voor gebruikt. Dit betreft de Wima mkp10. 0,01/400. Het betreft zon kleine waarde datvik hier eens een superco...
door Hifi_goeroe
ma 13 jan 2014, 21:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Inmiddels spelen de topjes (laag moet nog afgefilterd worden). Tevens moet ik het laag nog aansluiten (DSP) en dit laten samensmelten met het mid-hoog. Ik heb nog geen ervaring op het gebied van filteren op line-level (mid-hoog). Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden hiervan. Verder hieronder nog wa...
door Hifi_goeroe
vr 15 nov 2013, 20:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Kleine audio update! Zeeeeeeer blij mee. Echt een verbetering tov de 2mk2!

Gr. Erik
door Hifi_goeroe
ma 30 sep 2013, 22:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Tnx Wout. Tnx dre.
door Hifi_goeroe
zo 29 sep 2013, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Speakers zijn terug van de spuiterij!

Het ziet er bijzonder fraai uit.

@wouter, jij hebt mooie foto;s gemaakt. Kun jij ze even erop knallen? tnx
door Hifi_goeroe
zo 29 sep 2013, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Lukt het een beetje of ben je inmiddels aan het verhuizen?
door Hifi_goeroe
ma 09 sep 2013, 22:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Prachtig toch die spuitplamuur. Met een beetje geluk kan ik de kasten maandag ophalen. Yeahhhhh. Morgen starten ze met de laagkasten.
door Hifi_goeroe
wo 04 sep 2013, 22:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Update, we naderen langzaam............
door Hifi_goeroe
wo 21 aug 2013, 15:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Het ziet er allemaal weer top uit! Succes met het laatste stukje.

#ietsvanlaatsteloodjes..........#
door Hifi_goeroe
wo 21 aug 2013, 15:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Inmiddels weer wat vorderingen gemaakt. Ik heb de; Terminals ingesfreesd Naamplaatjes ingefreesd Demping 30 in de kast geplakt (wat een klus in een matrixkast) Filter geplaatst en aangesoldeerd Voeten in orde gemaakt En last but not least, de speakers naar de spuiter gebracht. Ik hoop de kasten met ...
door Hifi_goeroe
vr 19 jul 2013, 23:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Het filter is gewoon het chorda filter. Spoelen zijn allen vlakband. Voor het hoog zit silver oil 8,2 en so 8.2 plus 6,8 mkp plus. Daar moest namelijk 15uF zitten. Weerstanden zijn 2x dueland en 1 x m-resist. Andere elco's zijn m-supreme van mundorf. Wat er nog bijkomt is een hoogpas op line-level v...
door Hifi_goeroe
di 16 jul 2013, 23:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Laatste tijd weinig tijd gehad om vorderingen te maken. Mijn vrouw had haar voet gebroken en daardoor moest ik iets meer in het gezin doen. Inmiddels weer wat opgepakt. - bovenzijde laagland gefineerd met 1 mm mdf - kasten nagelopen/ geschuurd - dampinng 30 en bekabeling besteld - bovenzijde kast ne...
door Hifi_goeroe
do 20 jun 2013, 22:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Ziet er goed uit man! Ik heb hard wax op de trap gesmeerd met een viltroller en daarna met een hydrofiel drooggepoetst. Deze handeling heb ik 3 maal gedaan en het resultaat was prachtig. We lopen nu vier jaar met 5 persoen over de trap, de zon valt erop en het ziet er nog steeds als nieuw uit. Trap ...
door Hifi_goeroe
zo 09 jun 2013, 18:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Helder verhaal jeroen. Ik zal iig voor mid en hoog angel hair aanschaffen. Echter wil ik ook graag verder met de sub. Heeft het zin om deze vol te stoppen met twarron? Alles wat ik zie en lees duid erop dat de wanden bekleed dienen te worden (demping 10/30) maar ik zie geen wol gevulde sub kasten. W...
door Hifi_goeroe
zo 09 jun 2013, 7:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Dus voor hoog 2 liter dus 20 gr angel of elves hair?

Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?

Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?

Graag wat concreet advies :lol:
door Hifi_goeroe
zo 09 jun 2013, 7:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

Dus voor hoog 2 liter dus 20 gr angel of elves hair?

Mid 15 liter dus 150 gr angel of elves hair?

Laag 50 liter damping 10 of 30 plus angel of elves hair? Heeft dat zin in een gesloten behuizing van 50 liter crossover op 100 a 150 hz?

Graag wat concreet advies :lol:
door Hifi_goeroe
zo 09 jun 2013, 7:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Het ziet er weer prachtig uit! Succes vandaag. Ben benieuwd naar het resultaat. Even topje op de laagkast :D en een pic?
door Hifi_goeroe
ma 03 jun 2013, 20:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Seas-trym zonder mortelkasten...
Reacties: 237
Weergaves: 8250

Re: Seas-trym met mortelkasten (filter-vraagjes)

Voor 100 eurie koop je bij de gamma een karcher bouwstofzuiger. Errruugggg handig.

Succes met de mal.
door Hifi_goeroe
ma 03 jun 2013, 20:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Isis kloon maar dan anders
Reacties: 200
Weergaves: 9620

Re: Isis kloon maar dan anders

dre schreef:
twaron angel hair. 8)
voor hoog mid en laag?

Ik zie op de website. Angel hair, elves hair and unicorn. Wat is het verschil?
door Hifi_goeroe
ma 03 jun 2013, 20:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 102444

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio

Tekeningen lopen mooi door van het fineer! Heel benieuwd hoe dat fineer gaat kleuren met de osmo. Even een pic waar de top op de laagkast staat :rock: Inhalen wordt lastig denk ik je gaat nu te snel. Heel benieuwd hoe dit gaat klinken. Ik nodig mijzelf graag een keer uit (samen met wouter). Kun je d...