Er zijn 36 resultaten gevonden
- do 29 dec 2016, 18:46
- Forum: Meten....
- Onderwerp: versnellingsmeter
- Reacties: 35
- Weergaves: 2271
Re: versnellingsmeter
Of je download een app, iets van Accelerometer Analyzer.
Geen idee of het werkt. Heb niet zo'n Android, iPhone dingetje.
- do 22 dec 2016, 9:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gemis in ruimtelijkheid
- Reacties: 162
- Weergaves: 6522
Re: Gemis in ruimtelijkheid
(eigen ervaring) tips voor ruimtelijkheid, betere geluidskwaliteit. controleer als je je eigen speaker hebt gebouwd na verloop van tijd of je drivers nog wel vast in de kast zitten, bij mij zaten ze na een paar maanden te los. als je een usb dac voedt via pc, knip van de usb kabel de 5V en 0V lijn d...
- vr 02 dec 2016, 8:47
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
- Reacties: 19
- Weergaves: 2552
Re: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
Ik heb van de week Volumio geïnstalleerd om de dsp functie te gebruiken. Bij het kiezen van 2.1 en een crossover op 100Hz is de dsp crossflow corrupt, Ik heb nu geen crossover meer voor HF naar de monitors (volledige frequenties LF+HF) en sub heeft geen signaal meer. Ken jij dit probleem ook?
- di 15 nov 2016, 8:44
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
- Reacties: 19
- Weergaves: 2552
Re: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
Standaard staat de piano dac in 2.1 en crossover op 80Hz. Heb de makers ook gevraagd voor een stap voor stap instructie hoe een dsp profiel te maken en dit te laden naar de dsp/dac chip, antwoord: begin volgende week zou dit klaar zijn. Moode Audio (Tim Curtis) is bezig met versie 3.0 (deze week of ...
- do 10 nov 2016, 9:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste stapjes...
- Reacties: 84
- Weergaves: 4025
Re: Mijn eerste stapjes...
Die gedachte kreeg ik nadat gepost had, jammer.
- do 10 nov 2016, 9:41
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
- Reacties: 19
- Weergaves: 2552
Re: Streamer uit India: de Sparky en Piano DAC
Er waren inderdaad problemen met de eerste kali, inmiddels heb ik een vervanging opgestuurd gekregen en die werkt wel goed. Er was een probleem met stoppen, pauzeren van muziek, een bug zorgde ervoor dat de muziek door bleef spelen in een loop. Dat is nu opgelost. De piano 2.1/2.2 piano dac heeft ee...
- wo 09 nov 2016, 12:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mijn eerste stapjes...
- Reacties: 84
- Weergaves: 4025
Re: Mijn eerste stapjes...
gebruiksaanwijzing minidsp 2x4, pagina 38: http://www.minidsp.com/images/documents/miniDSP%202x4%20and%20Kit%20-%20User%20Manual%20v2.1.pdf minidsp2x4_jumper.PNG staat: "When purchased, the miniDSP 2x4 is provided in either “A” (0.9 VRMS maximum input level) or “B” (2.0 VRMS maximum input level...
- vr 30 sep 2016, 7:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
- Reacties: 472
- Weergaves: 12529
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Mijn ervaring is over het algemeen positief. Wat duidelijk een verbetering is, is het extra volume/kracht in de lage tonen, een drum/basgitaar etc. heeft veel meer impact. En het geluidsbeeld klopt beter, ook voor het mid/hoog. Tweede is, de versterker op de monitoren heeft het een stuk makkelijker ...
- do 29 sep 2016, 8:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
- Reacties: 472
- Weergaves: 12529
Re: Staande, slanke subwoofer, als "statief" voor monitor
Goedemorgen mannen, Heb een vraagje, waar geef je op dat je de box een dB boost wilt geven is dat met 'parametric equalizer'? Is dat de LT waar jullie het over hebben? Zie plaatje. Knipsel.PNG Heb dus hetzelfde gedaan als wat jamesblond gaat doen. Een monitor wat extra ballen geven. Monitor is een T...
- za 18 jun 2016, 11:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
@Paulebappie Mag ik vragen waar jij je onderdelen besteld? Fijn om meer te weten waar je spulletjes kan kopen. Lijkt mij wel wat om dat schema te maken. Dank je.
- zo 12 jun 2016, 15:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
- Reacties: 233
- Weergaves: 5625
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Moet toch ook bekennen dat het lekker klinkt zo'n Audiophonics sabre 9023 dacje met de Rasberry pi. Wat vindt jij, Arjen, van de geluidskwaliteit?
- za 04 jun 2016, 7:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
- Reacties: 233
- Weergaves: 5625
Re: toetertjes eerste half fabrikaat versterker
Voor Arjen: de v3 versie van audiophonics dac heeft wel een 6V voeding i.p.v. een 5V voeding nodig. Anders werkt de dac niet.
- vr 27 mei 2016, 12:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Wie weet hebben ze stiekem een crc netwerkje in de trafo gebakken
Of te wel alle gekheid op een stokje.
- vr 27 mei 2016, 11:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Met andere trafo. Hier lukt het redelijk goed om te snubberen. 10nF, 150nF, 51 Ohm. Maar met die andere 'toroidy' trafo is eigenlijk niks te zien. Wellicht dat die zo'n een lage LCR waarde heeft dat de 'stroombron' van de signaalgenerator te weinig vermogen heeft om ringing te veroorzaken. De signaa...
- do 26 mei 2016, 15:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
probe nog niet gecalibreerd
- do 26 mei 2016, 14:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Meting van de toroidy trafo, die eerst niet echt te meten was. Zonder snubber.
Alleen door schaalvergroting van kanaal B is de slinger te zien en het toepassen van 10 bit "smoothing".
Alleen door schaalvergroting van kanaal B is de slinger te zien en het toepassen van 10 bit "smoothing".
- wo 25 mei 2016, 15:59
- Forum: Meten....
- Onderwerp: luidsprekers meten
- Reacties: 31
- Weergaves: 1617
Re: luidsprekers meten
Lijkt dit op een fatsoenlijke meting?
- za 21 mei 2016, 9:19
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Inschrijving Luisterdag Breda 2016
- Reacties: 363
- Weergaves: 13351
Re: Inschrijving Luisterdag Breda 2016
Ik kom op 28 mei ook naar Breda en breng een zelfbouw netwerkspeler mee die is opgebouwd rond een Raspberry Pi B+ met WaveIO USB => I2S. Deze speler heeft verschillende DAC opties om de verschillen te kunnen beoordelen: - PCM1794A met oversampling - PCM1794A NOS (DDDAC) - PCM1794A NOS (DDDAC) met s...
- vr 20 mei 2016, 20:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Denk dat de 2,8Vpp oftwel +-1,4V, van de generator wat aan de lage kant is en dat we niet gevoeliger in kunnen stellen dan 50mV.
- vr 20 mei 2016, 20:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Leuk artikel om te lezen van Linear audio. Zat in goede richting met de Fairchild Stealth. Ben het er wel mee eens om het verder niet over de inhoud te hebben van het artikel. Wordt een hoop bevestigd waar we het hier over hebben gehad. En ook een ander inzicht gegeven. Dank Paulebappie.
- do 19 mei 2016, 12:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Heb daar ook het een en ander over zitten lezen, kwam ook tot de 'conclusie' dat C's over de diodes alleen de frequentie omlaag halen en dat een RC noodzakelijk is om te dempen. Zag in eerdere ontwerpen van GAMUT versterkers dat hij eerst ook RC (merk Kemet PMR, C en R in 1 behuizing) gebruikte over...
- do 19 mei 2016, 12:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Helemaal top! Dank je dat je ons helpt! Denk dat we gisteravond alles goed gedaan hebben. Het triggersignaal was op de neergaande flank voor de rest hetzelfde. Op het minimini scoopje (DSO Quad) is de slinger een beetje klein. Die condensators zijn dat Wima mks?
- do 19 mei 2016, 8:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Ben gisteravond met toetertje bezig geweest het is gelukt hoor om ringing op de scoop te zien, Het signaal is alleen een beetje klein op de scoop. De weerstand tussen signaalgenerator en secundair trafo zal misschien nog wat kleiner kunnen. Ander ding is dat we geen potmeter hebben van 1 of 2k maar ...
- ma 16 mei 2016, 14:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Cool! paulebappie dank voor je uitleg, ik ga het proberen. Toetertje heeft zo'n soort van picoscoop met generator. Leuk!
- zo 15 mei 2016, 20:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
- Reacties: 193
- Weergaves: 5057
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Die qausimodo bepalen van het CRC netwerk is een redelijk eenvoudige manier om de waardes te bepalen het enige wat ik mij afvraag in deze methode is dat je de juiste waardes krijgt bij een blokgolf i.p.v. een sinus. Denk zomaar dat diodes flink op hun lazarus krijgen door de steilheid van de blokgol...
