Bedankt heren
Er zijn 32 resultaten gevonden
- za 19 mei 2018, 18:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RCA brug, tips?
- Reacties: 9
- Weergaves: 336
Re: RCA brug, tips?
Toggle switch is idd ook een optie maar ik ga voor op zoek naar messing staf 
Bedankt heren
Bedankt heren
- za 19 mei 2018, 14:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RCA brug, tips?
- Reacties: 9
- Weergaves: 336
Re: RCA brug, tips?
Moet hem nog bouwen dus nog niet 
- za 19 mei 2018, 14:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RCA brug, tips?
- Reacties: 9
- Weergaves: 336
Re: RCA brug, tips?
Had idd ook naar messing gekeken bij de bouwmarkt. Massieve staf van 4mm, moet wel iets van te maken zijn.
Dan verbind ik waar ik normaal de mantel voor gebruik intern gewoon door?
Dan verbind ik waar ik normaal de mantel voor gebruik intern gewoon door?
- za 19 mei 2018, 14:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RCA brug, tips?
- Reacties: 9
- Weergaves: 336
RCA brug, tips?
Voor mijn zelfbouw versterker heb ik een brug nodig tussen RCA connectoren.
Nu kan ik gewoon een korte kabel maken met RCA pluggen maar vroeg me af of iemand nog creatievere oplossingen heeft?
Wellicht met een stuk staf of iets dergelijks? Wat zou een geschikt materiaal zijn?
Nu kan ik gewoon een korte kabel maken met RCA pluggen maar vroeg me af of iemand nog creatievere oplossingen heeft?
Wellicht met een stuk staf of iets dergelijks? Wat zou een geschikt materiaal zijn?
- za 28 jan 2017, 20:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.
- Reacties: 100
- Weergaves: 2984
- ma 26 dec 2016, 22:51
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Dwarsdoorsnede fineren
- Reacties: 1
- Weergaves: 653
Dwarsdoorsnede fineren
Nu leek het me leuk de bovenkant van mijn speaker te fineren met een dwarsdoorsnede.. zie; http://hout-fineer.nl/?product=eiken-dwarssnede-25x45cm Een boom ziet er tenslotte ook zo uit :) Probeer alleen een afbeelding te zoeken van iemand die me is voor gegaan, alleen dat wil nog niet zo lukken. Het...
- di 11 okt 2016, 18:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Een lange termijn peerless vloerstander
- Reacties: 13
- Weergaves: 253
Re: Een lange termijn peerless vloerstander
Gaat vast iets moois worden
succes!
- ma 29 aug 2016, 12:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Magico-like aluminum speakers
- Reacties: 133
- Weergaves: 6190
Re: Magico-like aluminum speakers
Mooi hoor !
Was bij het ophalen van de Jungson al jaloers en dat ben ik nu nog meer ! Heel mooi werk..
Was bij het ophalen van de Jungson al jaloers en dat ben ik nu nog meer ! Heel mooi werk..
- ma 01 aug 2016, 6:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Copying The Inimini
- Reacties: 128
- Weergaves: 5716
Re: Copying The Inimini
Wat voor fineer is dat? En hoe heb je het behandeld om de donkere kleur zo te krijgen?
Mooi resultaat!
Mooi resultaat!
- ma 04 apr 2016, 11:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Q&D
- Reacties: 32
- Weergaves: 1322
Re: Q&D
Haha dat dacht ik al
Wel echt een leuk ontwerp !
- ma 04 apr 2016, 9:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Q&D
- Reacties: 32
- Weergaves: 1322
Re: Q&D
Mooi hoor Dre !
Zal maar niet vragen of je er ook een doel voor hebt?
Zal maar niet vragen of je er ook een doel voor hebt?
- do 04 feb 2016, 16:37
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Het plan is overigens de speakers te gaan meten in een dode ruimte. Daarvoor zal ik dus moeten beslissen of ik het ga doen 
- do 04 feb 2016, 16:35
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Zoals eerder gemeld puur esthetisch.matjans schreef:Ik ben nog steeds benieuwd naar het "waarom"![]()
- do 04 feb 2016, 16:33
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Ben er nog niet over het uit of ik het ga doen. Eerst maar eens de kasten afmaken en kijken hoe het oogt.bas focal m180 schreef:Is de lak al droog?
- vr 22 jan 2016, 20:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Een klassieke 3-weg met Eton units...
- Reacties: 243
- Weergaves: 7707
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... Tijd voor een filt
Prachtige speakers Dre!
- za 09 jan 2016, 16:57
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Bedankt voor alle uiteenlopende reacties.
Ik heb nog helemaal niet besloten dat ik ze sowieso ga aanpakken. Dat beslis ik pas als de kasten klaar zijn.
Ik ga dus niet de kasten aanpassen en het filter is aktief dus daar is nog alles mogelijk.
Ik heb nog helemaal niet besloten dat ik ze sowieso ga aanpakken. Dat beslis ik pas als de kasten klaar zijn.
Ik ga dus niet de kasten aanpassen en het filter is aktief dus daar is nog alles mogelijk.
- vr 08 jan 2016, 17:22
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Dat de drivers niks meer waard zullen zijn of dat ik in bas zn boekje kom boeien me beide niet/nauwelijks.
Het gaat mij om of ik enkel eigenschappen aanpas welke ik op kan vangen met het filter ofdat ik de driver definitief verpruts.
Het is geen WAF kwestie. Ben zelf een stuk kritischer dan mn W..
Het gaat mij om of ik enkel eigenschappen aanpas welke ik op kan vangen met het filter ofdat ik de driver definitief verpruts.
Het is geen WAF kwestie. Ben zelf een stuk kritischer dan mn W..
- vr 08 jan 2016, 13:08
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Er wordt gebruik gemaakt van een aktief filter, dus deze is prima aan te passen.
Begrijp ik het goed dat een laklaag vooral impact zou hebben op het filter en omdat ik aktief filter ik hier wellicht mee weg kom?
Begrijp ik het goed dat een laklaag vooral impact zou hebben op het filter en omdat ik aktief filter ik hier wellicht mee weg kom?
- vr 08 jan 2016, 12:31
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Interessante reply's, bedankt 
Ik geloof niet dat het ontwerp dermate gedetailleerd is dat dit een hele grote invloed zou hebben eigenlijk.
Buiten met de inhoud is er naar mijn weten weinig rekening gehouden met andere parameters.
Ik geloof niet dat het ontwerp dermate gedetailleerd is dat dit een hele grote invloed zou hebben eigenlijk.
Buiten met de inhoud is er naar mijn weten weinig rekening gehouden met andere parameters.
- vr 08 jan 2016, 9:27
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
De reden om hem te reinigen? 
De reden voor mij om ze een andere kleur te geven is puur esthetisch
De reden voor mij om ze een andere kleur te geven is puur esthetisch
- do 07 jan 2016, 21:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Re: Conus behandelen?
Ja? Ik heb het nog niet echt terug kunnen vinden.
En daarmee verkloot ik niet definitief de driver?
En daarmee verkloot ik niet definitief de driver?
- do 07 jan 2016, 20:58
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Conus behandelen?
- Reacties: 58
- Weergaves: 2388
Conus behandelen?
Is het mogelijk om de conus van een driver een andere kleur te geven? Ik heb ook wel eens gelezen over een bepaalde coating welke een driver beter zou moeten maken namelijk. Zou het natuurlijk kunnen proberen met bijvoorbeeld Plastidip zodat het nog terug te draaien is maar hoor graag de meningen hi...
- di 03 nov 2015, 22:42
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Panzerholz op maat
- Reacties: 22
- Weergaves: 1544
Re: Panzerholz op maat
Ik werk in Duitsland en was daar een beetje op zoek. Zelfs daar is het niet zo heel makkelijk te vinden.
Er lag nog wel een stukje van 370x370 wat ik heb laten liggen
Er lag nog wel een stukje van 370x370 wat ik heb laten liggen
- di 03 nov 2015, 22:11
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Panzerholz op maat
- Reacties: 22
- Weergaves: 1544
Re: Panzerholz op maat
Bedoel dat als ik hem op mn vloer leg hij recht lijkt te zijn 
Geen panzerholz vloer hier, haha
Geen panzerholz vloer hier, haha
- di 03 nov 2015, 21:09
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Panzerholz op maat
- Reacties: 22
- Weergaves: 1544
Re: Panzerholz op maat
Zou heel tof zijn. Dordrecht moet wel een keer te doen zijn! Zal je straks een pm sturen!
