Er zijn 32 resultaten gevonden

door knubbe
za 19 mei 2018, 18:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: RCA brug, tips?
Reacties: 9
Weergaves: 336

Re: RCA brug, tips?

Toggle switch is idd ook een optie maar ik ga voor op zoek naar messing staf :)

Bedankt heren
door knubbe
za 19 mei 2018, 14:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: RCA brug, tips?
Reacties: 9
Weergaves: 336

Re: RCA brug, tips?

Moet hem nog bouwen dus nog niet :D
door knubbe
za 19 mei 2018, 14:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: RCA brug, tips?
Reacties: 9
Weergaves: 336

Re: RCA brug, tips?

Had idd ook naar messing gekeken bij de bouwmarkt. Massieve staf van 4mm, moet wel iets van te maken zijn.

Dan verbind ik waar ik normaal de mantel voor gebruik intern gewoon door?
door knubbe
za 19 mei 2018, 14:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: RCA brug, tips?
Reacties: 9
Weergaves: 336

RCA brug, tips?

Voor mijn zelfbouw versterker heb ik een brug nodig tussen RCA connectoren.
Nu kan ik gewoon een korte kabel maken met RCA pluggen maar vroeg me af of iemand nog creatievere oplossingen heeft?

Wellicht met een stuk staf of iets dergelijks? Wat zou een geschikt materiaal zijn?
door knubbe
ma 26 dec 2016, 22:51
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Dwarsdoorsnede fineren
Reacties: 1
Weergaves: 653

Dwarsdoorsnede fineren

Nu leek het me leuk de bovenkant van mijn speaker te fineren met een dwarsdoorsnede.. zie; http://hout-fineer.nl/?product=eiken-dwarssnede-25x45cm Een boom ziet er tenslotte ook zo uit :) Probeer alleen een afbeelding te zoeken van iemand die me is voor gegaan, alleen dat wil nog niet zo lukken. Het...
door knubbe
di 11 okt 2016, 18:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Een lange termijn peerless vloerstander
Reacties: 13
Weergaves: 253

Re: Een lange termijn peerless vloerstander

Gaat vast iets moois worden :) succes!
door knubbe
ma 29 aug 2016, 12:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Magico-like aluminum speakers
Reacties: 133
Weergaves: 6190

Re: Magico-like aluminum speakers

Mooi hoor !

Was bij het ophalen van de Jungson al jaloers en dat ben ik nu nog meer ! Heel mooi werk..
door knubbe
ma 01 aug 2016, 6:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Copying The Inimini
Reacties: 128
Weergaves: 5716

Re: Copying The Inimini

Wat voor fineer is dat? En hoe heb je het behandeld om de donkere kleur zo te krijgen?

Mooi resultaat!
door knubbe
ma 04 apr 2016, 11:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Q&D
Reacties: 32
Weergaves: 1322

Re: Q&D

Haha dat dacht ik al :D Wel echt een leuk ontwerp !
door knubbe
ma 04 apr 2016, 9:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Q&D
Reacties: 32
Weergaves: 1322

Re: Q&D

Mooi hoor Dre !
Zal maar niet vragen of je er ook een doel voor hebt? :-#
door knubbe
do 04 feb 2016, 16:37
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Het plan is overigens de speakers te gaan meten in een dode ruimte. Daarvoor zal ik dus moeten beslissen of ik het ga doen :D
door knubbe
do 04 feb 2016, 16:35
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

matjans schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd naar het "waarom" :)
Zoals eerder gemeld puur esthetisch.
door knubbe
do 04 feb 2016, 16:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

bas focal m180 schreef:
Is de lak al droog?
Ben er nog niet over het uit of ik het ga doen. Eerst maar eens de kasten afmaken en kijken hoe het oogt.
door knubbe
vr 22 jan 2016, 20:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Een klassieke 3-weg met Eton units...
Reacties: 243
Weergaves: 7707

Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... Tijd voor een filt

Prachtige speakers Dre!
door knubbe
za 09 jan 2016, 16:57
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Bedankt voor alle uiteenlopende reacties.

Ik heb nog helemaal niet besloten dat ik ze sowieso ga aanpakken. Dat beslis ik pas als de kasten klaar zijn.

Ik ga dus niet de kasten aanpassen en het filter is aktief dus daar is nog alles mogelijk.
door knubbe
vr 08 jan 2016, 17:22
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Dat de drivers niks meer waard zullen zijn of dat ik in bas zn boekje kom boeien me beide niet/nauwelijks.

Het gaat mij om of ik enkel eigenschappen aanpas welke ik op kan vangen met het filter ofdat ik de driver definitief verpruts.

Het is geen WAF kwestie. Ben zelf een stuk kritischer dan mn W..
door knubbe
vr 08 jan 2016, 13:08
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Er wordt gebruik gemaakt van een aktief filter, dus deze is prima aan te passen.

Begrijp ik het goed dat een laklaag vooral impact zou hebben op het filter en omdat ik aktief filter ik hier wellicht mee weg kom?
door knubbe
vr 08 jan 2016, 12:31
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Interessante reply's, bedankt :)

Ik geloof niet dat het ontwerp dermate gedetailleerd is dat dit een hele grote invloed zou hebben eigenlijk.
Buiten met de inhoud is er naar mijn weten weinig rekening gehouden met andere parameters.
door knubbe
vr 08 jan 2016, 9:27
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

De reden om hem te reinigen? :D

De reden voor mij om ze een andere kleur te geven is puur esthetisch :)
door knubbe
do 07 jan 2016, 21:09
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Re: Conus behandelen?

Ja? Ik heb het nog niet echt terug kunnen vinden.
En daarmee verkloot ik niet definitief de driver? :D
door knubbe
do 07 jan 2016, 20:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Conus behandelen?
Reacties: 58
Weergaves: 2388

Conus behandelen?

Is het mogelijk om de conus van een driver een andere kleur te geven? Ik heb ook wel eens gelezen over een bepaalde coating welke een driver beter zou moeten maken namelijk. Zou het natuurlijk kunnen proberen met bijvoorbeeld Plastidip zodat het nog terug te draaien is maar hoor graag de meningen hi...
door knubbe
di 03 nov 2015, 22:42
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Panzerholz op maat
Reacties: 22
Weergaves: 1544

Re: Panzerholz op maat

Ik werk in Duitsland en was daar een beetje op zoek. Zelfs daar is het niet zo heel makkelijk te vinden.

Er lag nog wel een stukje van 370x370 wat ik heb laten liggen :)
door knubbe
di 03 nov 2015, 22:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Panzerholz op maat
Reacties: 22
Weergaves: 1544

Re: Panzerholz op maat

Bedoel dat als ik hem op mn vloer leg hij recht lijkt te zijn :)

Geen panzerholz vloer hier, haha :)
door knubbe
di 03 nov 2015, 21:09
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Panzerholz op maat
Reacties: 22
Weergaves: 1544

Re: Panzerholz op maat

Zou heel tof zijn. Dordrecht moet wel een keer te doen zijn! Zal je straks een pm sturen!