Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Een aanvulling voor Termino! subs met Eton 12/680.

Bericht door dre »

Momenteel ben ik bezig aan een 2 tal subjes om Termino te ondersteunen.
De units zijn de prachtige Eton 12-680,deze staan al een paar jaartjes in de belangstelling. :sure:
Rond de 60 liter netto is mooi voor deze unit.
De aansturing gaat gebeuren met een setje Hypex UCD400hg hxr i.c.m. de DLCP.(komt er ook aan)

De eerste plankies zijn gezaagd en het plakken is begonnen:
Eton1.jpg
eton2.jpg
eton3.jpg
eton4.jpg
eton5.jpg
eton6.jpg
eton7.jpg
eton8.jpg
eton9.jpg
eton10.jpg
eton11.jpg
Laatst gewijzigd door dre op ma 20 feb 2017, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door pappaleo »

Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Zweitse »

Dat ziet er al goed uit.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door sander1238 »

pappaleo schreef:
Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:
Sta ik ook wel van te kijken. Ga het volgen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Jouw termino heeft ondersteuning nodig in het laag ? :shock: :shock: :shock:
Da's wel zeker!
Nu zit er een basboost in de versterker ingebouwd,normaal beginnen ze al bij 60hz af te vallen.
Dat gat tot 60hz kan nu wel gedicht worden denk ik. :mrgreen:
eton12.JPG
eton13.JPG
eton14.JPG
Laatst gewijzigd door dre op za 28 jan 2017, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

.
Laatst gewijzigd door dre op za 28 jan 2017, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Pjotr »

Dre, heeft net "Earthquake" binnen en vroeg zich af waarom ie niet uit zijn stoel werd gekieperd... :D

Wordt i.d.d. wel stevig. Maar zie ik het nou goed "Karton", eh MDF?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
Dre, heeft net "Earthquake" binnen en vroeg zich af waarom ie niet uit zijn stoel werd gekieperd... :D

Wordt i.d.d. wel stevig. Maar zie ik het nou goed "Karton", eh MDF?
Ja,30mm dik.
Het zal wel weer lekker zwaar worden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door pappaleo »

Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

pappaleo schreef:
Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......
Ik zeg wel dat de NAM ook hier begonnen is. :lol:

Als ik de aansluiting mooi kan krijgen zal het een geweldige aanvulling zijn.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Neem je wel je verantwoordelijkheid? Je woont vlakbij de duinen......
Klinken ze lekker in. Is alleen maar goed.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door bas focal m180 »

dre schreef:
Hypex UCD400hg hxr i.c.m.
Doe het dan gelijk goed, Ncore.
Geen budget? met ladingen drivers op de plank kan je voldoende budget creëren.
de DLCP.(komt er ook aan)
En die gaat knuisje bouwen?
knuisje schreef:
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...

De DLCP word dan je pré versterker die zowel subs als de termino's aanstuurt?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door ray5150 »

Dat ziet er wel heel erg degelijk gebouwd uit. netjes hoor.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

bas focal m180 schreef:
dre schreef:
Hypex UCD400hg hxr i.c.m.
Doe het dan gelijk goed, Ncore.
Geen budget? met ladingen drivers op de plank kan je voldoende budget creëren.
de DLCP.(komt er ook aan)
En die gaat knuisje bouwen?
knuisje schreef:
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...

De DLCP word dan je pré versterker die zowel subs als de termino's aanstuurt?
Ncore kan altijd nog,nu had ik voor een heel fraaie prijs en set.
Of Ncore tot 60hz zo'n verschil maakt.........

DLCP kan ik zelf wel,daar zit niet zoveel in.

Knuisje is de eerste maand niet meer te bereiken! :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Walt »

Ziet er weer goed uit Dre, mooie woofers die Etons!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

Als je de een stapel plankjes van 465x465mm lijkt het niet al te groot........
Maar aan elkaar gelijmd........ :mrgreen:
knubbe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:58

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door knubbe »

Moooi :-({|=
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door ray5150 »

Wat voor afwerking kunnen we verwachten op die kasten ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door AatV »

Als je nog een goede meubelspuiter weet, ben ik daar best benieuwd naar.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.
Vraag eens prijs bij Autoschade Bollenstreek in Noordwijkerhout (Gieterij). Denk dat je die al wel kent. Aardige vent, vond hem vorige keer alleszins redelijk van prijs en leverde goed werk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

Pjotr schreef:
dre schreef:
In ieder geval spuitwerk,waarschijnlijk hooglans zwart.
Of ik dat zelf ga doen,of laat doen hangt een beetje van de spuit prijs af.
Vraag eens prijs bij Autoschade Bollenstreek in Noordwijkerhout (Gieterij). Denk dat je die al wel kent. Aardige vent, vond hem vorige keer alleszins redelijk van prijs en leverde goed werk.
Ja,die ken ik wel.......

Zo'n 3x per week. :rofl:
Wij komen daar al zeker 15 jaar.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door dre »

Voor een vlak plaatje wel ja. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Een aanvulling voor Termino!

Bericht door Pjotr »

Ok, vragen naar de bekende weg dus :mrgreen: Betere prijs/prestatieverhouding zou ik ook niet weten in de buurt. Maat wat zijn die spuitkosten nou in vergelijk met die Etons? :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”