Conus behandelen?
Moderator: Beheerdersteam
Conus behandelen?
Is het mogelijk om de conus van een driver een andere kleur te geven?
Ik heb ook wel eens gelezen over een bepaalde coating welke een driver beter zou moeten maken namelijk.
Zou het natuurlijk kunnen proberen met bijvoorbeeld Plastidip zodat het nog terug te draaien is maar hoor graag de meningen hier.
Ik praat hier over een Seas Excel unit, dus een conus van Magnesium.
Ik heb ook wel eens gelezen over een bepaalde coating welke een driver beter zou moeten maken namelijk.
Zou het natuurlijk kunnen proberen met bijvoorbeeld Plastidip zodat het nog terug te draaien is maar hoor graag de meningen hier.
Ik praat hier over een Seas Excel unit, dus een conus van Magnesium.
Re: Conus behandelen?
Ja? Ik heb het nog niet echt terug kunnen vinden.
En daarmee verkloot ik niet definitief de driver?
En daarmee verkloot ik niet definitief de driver?
Hij is in ieder geval niet meer te reinigen.
Maar om welke reden eigenlijk.
Maar om welke reden eigenlijk.
De reden om hem te reinigen? 
De reden voor mij om ze een andere kleur te geven is puur esthetisch
- SSassen
- Contacteer:
Niet doen dus, je verandert definitief de eigenschappen van de driver.knubbe schreef:De reden om hem te reinigen?
Als ik zo maar een spuitverf pak met een rendement van 250 gram per vierkante meter (50um laagdikte) kom ik bij een 18 cm excel woofer uit op 3 gram toegevoegd gewicht. Dat is al gauw 20%.
Zelf zou ik voor hitte bestendige verf gaan, als het goed is kan dat zonder primer.
Je ontwerp kan dan wel de prullenbak in denk ik....
Zelf zou ik voor hitte bestendige verf gaan, als het goed is kan dat zonder primer.
Je ontwerp kan dan wel de prullenbak in denk ik....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De resonantiefrequentie zal iets naar beneden gaan. Hoeveel zou je even in een T&S calculator moeten narekenen.
Interessante reply's, bedankt 
Ik geloof niet dat het ontwerp dermate gedetailleerd is dat dit een hele grote invloed zou hebben eigenlijk.
Buiten met de inhoud is er naar mijn weten weinig rekening gehouden met andere parameters.
Ik geloof niet dat het ontwerp dermate gedetailleerd is dat dit een hele grote invloed zou hebben eigenlijk.
Buiten met de inhoud is er naar mijn weten weinig rekening gehouden met andere parameters.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
t rendement gaat ook omlaag, dus een eventueel al ontworpen filter moet in elk geval wat getweakt worden. en als er delen in t filter zitten die de gewone conus resonanties moeten onderdrukken zullen die ook waarschijnlijk wel moeten worden aangepast
btw: die excel drivers hebben toch een phase plug? dan wordt verven helemaal een hachelijke onderneming, voor je t weet komt er verf in je spreekspoel
btw: die excel drivers hebben toch een phase plug? dan wordt verven helemaal een hachelijke onderneming, voor je t weet komt er verf in je spreekspoel
Als je een ringetje maakt van stevig papier welke in de ruimte tussen phase plug en spoel past met daaromheen (aan de bovenste helft) een karton geplakt die op zijn beurt weer leunt op het uitstekende deel van de spreekspoel zou het veilig moeten kunnen.
Dunne laagjes spuiten in ieder geval.
Dunne laagjes spuiten in ieder geval.
Er wordt gebruik gemaakt van een aktief filter, dus deze is prima aan te passen.
Begrijp ik het goed dat een laklaag vooral impact zou hebben op het filter en omdat ik aktief filter ik hier wellicht mee weg kom?
Begrijp ik het goed dat een laklaag vooral impact zou hebben op het filter en omdat ik aktief filter ik hier wellicht mee weg kom?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Vroeger wel oude Phillips en Grundig speakers met Visaton vloeistof behandeld. http://www.visaton.com/en/chassis_zubeh ... lts50.html
FS zakt dan een beetje, parameters veranderen een beetje..
De stijfheid van de conus veranderd en de demping daarmee ook.
FS zakt dan een beetje, parameters veranderen een beetje..
De stijfheid van de conus veranderd en de demping daarmee ook.
Met printer-inkt of van die dunne schoenenverf kan je met nauwlijks massa-toename een papieren conus netjes opzwarten.
Het gelijkmatig aanbrengen zonder de conus meteen te doorweken is het moeilijke, als je geen airbrush spullen hebt (al was het maar zo'n mond-geblazen gevalletje)
Het gelijkmatig aanbrengen zonder de conus meteen te doorweken is het moeilijke, als je geen airbrush spullen hebt (al was het maar zo'n mond-geblazen gevalletje)
- bas focal m180
- Contacteer:
Topic starterZweitse schreef:Gaat het om deze speakers?
Dus jaIk praat hier over een Seas Excel unit, dus een conus van Magnesium.
Seas excel conussen
Na het
En dan vraag ik me af hoe dat houd verf op magnesium over een tijd.
Units zijn in hun werk gebied zo dood als een pier kwa resonanties.
En de resonanties die ver buiten hun werkgebied liggen verminder je er met een dun laagje verf volgens mij nauwelijks.
Op ebay staan ook geverfde units, echt wat een lelijke dingen.
Zodra ik lees conus geverfd, of voorzien van een of andere lak hoef ik die units echt niet meer, zelfs niet gratis.
Even lullig gezegd, als jij ze verft kom je bij mij in de boeken als no1 in het verneuken van units.
+1bas focal m180 schreef:Topic starterZweitse schreef:Gaat het om deze speakers?Dus jaIk praat hier over een Seas Excel unit, dus een conus van Magnesium.
![]()
![]()
Even lullig gezegd, als jij ze verft kom je bij mij in de boeken als no1 in het verneuken van units.
Dat de drivers niks meer waard zullen zijn of dat ik in bas zn boekje kom boeien me beide niet/nauwelijks.
Het gaat mij om of ik enkel eigenschappen aanpas welke ik op kan vangen met het filter ofdat ik de driver definitief verpruts.
Het is geen WAF kwestie. Ben zelf een stuk kritischer dan mn W..
Het gaat mij om of ik enkel eigenschappen aanpas welke ik op kan vangen met het filter ofdat ik de driver definitief verpruts.
Het is geen WAF kwestie. Ben zelf een stuk kritischer dan mn W..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wat is het probleem nou eigenlijk? Blijkbaar niet de kleur. Een magnesium membraam zal qua breakup niet veel veranderen als je ze spuit. Het enige is de verandering van de T&S parameters door de verhoging van het gewicht.
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Conus mishandelen?
Blijkbaar wel....ds23man schreef:Wat is het probleem nou eigenlijk? Blijkbaar niet de kleur.
Re: Conus mishandelen?
Gewoon vervangen door Seas Nextel units, probleem opgelost.pappaleo schreef:Blijkbaar wel....ds23man schreef:Wat is het probleem nou eigenlijk? Blijkbaar niet de kleur.
- bas focal m180
- Contacteer: