Er zijn 918 resultaten gevonden

door Jag
zo 08 okt 2017, 19:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Reacties: 233
Weergaves: 14020

Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII

Alhoewel ik ellips van voor naar achter ook mooi vind, lijkt me dit ook fraai worden. Sowieso eens wat anders. Ik zou het alleen niet te plomp maken denk ik.
door Jag
zo 08 okt 2017, 19:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Nieuwe speakers (long term project)
Reacties: 156
Weergaves: 4917

Re: Nieuwe speakers (long term project)

Dan moet je een cb icm een Linkwitztransform toepassen. Als ik het goed begrijp is dit een setting in de DSP zodat het volume van de box groter lijkt? Nee, je kan m dan elke gewenste respons geven, bv alsof t een gesloten kast is met q=0.5 bij een fb=30Hz (dit is de afstemming van Nescio). Enige be...
door Jag
zo 08 okt 2017, 11:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bohlender / Seas (voorheen Audax) 3-weg
Reacties: 152
Weergaves: 11407

Re: Bohlender / Audax 3-weg

Desondanks kent zo'n pijp achter je middentoner wel een poort resonantie. Net als een orgel pijp. Zeker voor de middentoner kan deze resonantie in het weergave gebied vallen.
door Jag
do 28 sep 2017, 22:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Visaton Stella overdenkingen....
Reacties: 23
Weergaves: 1190

Re: Visaton Stella overdenkingen....

Na ja, je maakt dan een nieuwe speaker. Als je nog niet eens weet wat t/s parameters zijn, dan wordt het zeker lastig om een nieuw filter te gaan ontwerpen. En dat is wel nodig als je ontwerp gaat veranderen.
door Jag
do 28 sep 2017, 21:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Visaton Stella overdenkingen....
Reacties: 23
Weergaves: 1190

Re: Visaton Stella overdenkingen....

Maar begrijp ik het nou goed dat je een bestaand ontwerp wilt bouwen alleen dan met volledig andere drivers?
door Jag
zo 24 sep 2017, 16:51
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
Reacties: 5
Weergaves: 511

Re: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)

Ok, iets meer informatie. Wat heb je precies gemeten en wat klopte er niet?

En wat zijn verder je bouw plannen? En een midrange suggereert een 3weg ontwerp. Heb je wel eens eerder een filter ontworpen / heb je de meet techniek in huis?
door Jag
za 02 sep 2017, 12:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Vifa center speaker
Reacties: 42
Weergaves: 1974

Re: Vifa center speaker

Freesmal maken
door Jag
do 24 aug 2017, 19:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Reacties: 65
Weergaves: 3063

Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500

Nice!
door Jag
di 15 aug 2017, 23:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Reacties: 65
Weergaves: 3063

Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500

Wordt mooi!
door Jag
zo 13 aug 2017, 23:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Diy vloerstaande speaker
Reacties: 25
Weergaves: 1668

Re: Diy vloerstaande speaker

Ik denk dat we zijn eis van -3dB bij 30hz iets te letterlijk/serieus nemen. Waarschijnlijk realiseert hij zich gewoon niet dat zo'n bereik vooral voor subs is weggelegd. Een lvbs geeft echt prima laag in een normale huiskamer, ook zonder sub.

Edit wat Pjotr zegt
door Jag
zo 13 aug 2017, 21:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Diy vloerstaande speaker
Reacties: 25
Weergaves: 1668

Re: Diy vloerstaande speaker

Ik zou ook voor de lbvs gaan, prachtig ontwerp met ook heel mooi laag. Sub erbij is zeker optie, kan ook later nog.
door Jag
zo 13 aug 2017, 1:48
Forum: Kabels
Onderwerp: coax als interlink?
Reacties: 96
Weergaves: 10972

Re: coax als interlink?

Bij mij klemmen die rean rca's zo goed dat je nog enigszins je best moet doen om ze los te krijgen
door Jag
za 12 aug 2017, 22:18
Forum: Kabels
Onderwerp: coax als interlink?
Reacties: 96
Weergaves: 10972

Re: coax als interlink?

Neutrik is een monopolist geworden voor audio connectoren voor de pro audio. En met recht. Prachtig spul :) Die rca die ik linkte is rean, wat een soort budget dochter is geloof ik. Idd klemmen ze wat te goed. Verder wel lekker spul. 1,5e per stuk via eBay, prima. Heb er hoop in gebruik met actief s...
door Jag
za 12 aug 2017, 21:12
Forum: Kabels
Onderwerp: coax als interlink?
Reacties: 96
Weergaves: 10972

Re: coax als interlink?

En misschien wel erg standaard hoor, maar waarom niet gewoon deze?
092-113_HR_0.jpg
Goed te solderen, best stevig, zeer betaalbaar.
door Jag
za 12 aug 2017, 18:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Reacties: 1207
Weergaves: 44701

Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker

Het zal toch ook de baffle effectief minder breed maken voor het midhoog? En daarmee het dipool bereik vergroten. Lijkt me wenselijk. Linkwitz is in zijn latere ontwerpen de baffle ook steeds smaller gaan maken.
door Jag
do 10 aug 2017, 11:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Reacties: 691
Weergaves: 37233

Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic

ik verbaas me wel hoor, dat een luidspreker in deze prijsklasse wordt neergezet met een van de goedkoopste Fountek breedbanders. en dan t laag, f3 van 70Hz... dat zet toch geen fatsoenlijke basdrum neer zo? alleen de illusie van laag met die 100Hz bult. Ja bizar. Maar dat hele ding ademt high end b...
door Jag
di 08 aug 2017, 22:31
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Akoustiek schuin plafond corrigeren met DSP
Reacties: 11
Weergaves: 1573

Re: Akoustiek schuin plafond corrigeren met DSP

Zeker
door Jag
di 08 aug 2017, 20:55
Forum: Meten....
Onderwerp: Arta en boxsim tutorial: metingen tbv filterontwerp
Reacties: 38
Weergaves: 5753

Re: Arta en boxsim tutorial: metingen tbv filterontwerp

Paar kleine aanpassingen gedaan naar aanleiding van suggesties: - sweep ipv periodic noise - hanning window - gate instellingen wat beter uitgelegd - wat meer uitleg over boxsim instellingen Ergens zou je natuurlijk een grote guide moeten maken over filter ontwerp, zowel passief als actief. Van meti...
door Jag
di 08 aug 2017, 18:31
Forum: Meten....
Onderwerp: Microfoon compensatie Arta
Reacties: 5
Weergaves: 672

Re: Microfoon compensatie Arta

Narrowband 0graden lijkt me, tenzij je je mix er scheef voor hebt staan :)
door Jag
ma 07 aug 2017, 17:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: MidKast vs GeenKast
Reacties: 56
Weergaves: 1408

Re: MidKast vs GeenKast

Jullie zijn anders ook enorm op je teentjes getrapt als iemand aan je kastje komt :P
door Jag
ma 07 aug 2017, 13:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: RD 40 Allegra
Reacties: 58
Weergaves: 3012

Re: RD 40 Allegra

Keurig! Verdient wel een mooiere foto :)

En wordt het echt niet beter van iets verder uit elkaar?
Tevreden met geluid?
door Jag
za 05 aug 2017, 22:16
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: 3 weg filter
Reacties: 129
Weergaves: 8363

Re: 3 weg filter

En tevreden zo?