Er zijn 918 resultaten gevonden
- zo 08 okt 2017, 19:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Elipsvormige Speakerland Column MKII
- Reacties: 233
- Weergaves: 14020
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Alhoewel ik ellips van voor naar achter ook mooi vind, lijkt me dit ook fraai worden. Sowieso eens wat anders. Ik zou het alleen niet te plomp maken denk ik.
- zo 08 okt 2017, 19:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nieuwe speakers (long term project)
- Reacties: 156
- Weergaves: 4917
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Dan moet je een cb icm een Linkwitztransform toepassen. Als ik het goed begrijp is dit een setting in de DSP zodat het volume van de box groter lijkt? Nee, je kan m dan elke gewenste respons geven, bv alsof t een gesloten kast is met q=0.5 bij een fb=30Hz (dit is de afstemming van Nescio). Enige be...
- zo 08 okt 2017, 11:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bohlender / Seas (voorheen Audax) 3-weg
- Reacties: 152
- Weergaves: 11407
Re: Bohlender / Audax 3-weg
Desondanks kent zo'n pijp achter je middentoner wel een poort resonantie. Net als een orgel pijp. Zeker voor de middentoner kan deze resonantie in het weergave gebied vallen.
- do 28 sep 2017, 22:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton Stella overdenkingen....
- Reacties: 23
- Weergaves: 1190
Re: Visaton Stella overdenkingen....
Na ja, je maakt dan een nieuwe speaker. Als je nog niet eens weet wat t/s parameters zijn, dan wordt het zeker lastig om een nieuw filter te gaan ontwerpen. En dat is wel nodig als je ontwerp gaat veranderen.
- do 28 sep 2017, 21:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton Stella overdenkingen....
- Reacties: 23
- Weergaves: 1190
Re: Visaton Stella overdenkingen....
Maar begrijp ik het nou goed dat je een bestaand ontwerp wilt bouwen alleen dan met volledig andere drivers?
- zo 24 sep 2017, 16:51
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
- Reacties: 5
- Weergaves: 511
Re: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
Ok, iets meer informatie. Wat heb je precies gemeten en wat klopte er niet?
En wat zijn verder je bouw plannen? En een midrange suggereert een 3weg ontwerp. Heb je wel eens eerder een filter ontworpen / heb je de meet techniek in huis?
En wat zijn verder je bouw plannen? En een midrange suggereert een 3weg ontwerp. Heb je wel eens eerder een filter ontworpen / heb je de meet techniek in huis?
- za 02 sep 2017, 12:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vifa center speaker
- Reacties: 42
- Weergaves: 1974
Re: Vifa center speaker
Freesmal maken
- do 24 aug 2017, 19:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
- Reacties: 65
- Weergaves: 3063
- di 15 aug 2017, 23:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
- Reacties: 65
- Weergaves: 3063
Re: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
Wordt mooi!
- zo 13 aug 2017, 23:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Diy vloerstaande speaker
- Reacties: 25
- Weergaves: 1668
Re: Diy vloerstaande speaker
Ik denk dat we zijn eis van -3dB bij 30hz iets te letterlijk/serieus nemen. Waarschijnlijk realiseert hij zich gewoon niet dat zo'n bereik vooral voor subs is weggelegd. Een lvbs geeft echt prima laag in een normale huiskamer, ook zonder sub.
Edit wat Pjotr zegt
Edit wat Pjotr zegt
- zo 13 aug 2017, 21:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Diy vloerstaande speaker
- Reacties: 25
- Weergaves: 1668
Re: Diy vloerstaande speaker
Ik zou ook voor de lbvs gaan, prachtig ontwerp met ook heel mooi laag. Sub erbij is zeker optie, kan ook later nog.
- zo 13 aug 2017, 1:48
- Forum: Kabels
- Onderwerp: coax als interlink?
- Reacties: 96
- Weergaves: 10972
Re: coax als interlink?
Bij mij klemmen die rean rca's zo goed dat je nog enigszins je best moet doen om ze los te krijgen
- za 12 aug 2017, 22:18
- Forum: Kabels
- Onderwerp: coax als interlink?
- Reacties: 96
- Weergaves: 10972
Re: coax als interlink?
Neutrik is een monopolist geworden voor audio connectoren voor de pro audio. En met recht. Prachtig spul :) Die rca die ik linkte is rean, wat een soort budget dochter is geloof ik. Idd klemmen ze wat te goed. Verder wel lekker spul. 1,5e per stuk via eBay, prima. Heb er hoop in gebruik met actief s...
- za 12 aug 2017, 21:12
- Forum: Kabels
- Onderwerp: coax als interlink?
- Reacties: 96
- Weergaves: 10972
Re: coax als interlink?
En misschien wel erg standaard hoor, maar waarom niet gewoon deze?
Goed te solderen, best stevig, zeer betaalbaar.
Goed te solderen, best stevig, zeer betaalbaar.
- za 12 aug 2017, 18:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
- Reacties: 1207
- Weergaves: 44701
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Het zal toch ook de baffle effectief minder breed maken voor het midhoog? En daarmee het dipool bereik vergroten. Lijkt me wenselijk. Linkwitz is in zijn latere ontwerpen de baffle ook steeds smaller gaan maken.
- do 10 aug 2017, 11:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- Reacties: 691
- Weergaves: 37233
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
ik verbaas me wel hoor, dat een luidspreker in deze prijsklasse wordt neergezet met een van de goedkoopste Fountek breedbanders. en dan t laag, f3 van 70Hz... dat zet toch geen fatsoenlijke basdrum neer zo? alleen de illusie van laag met die 100Hz bult. Ja bizar. Maar dat hele ding ademt high end b...
- do 10 aug 2017, 8:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
- Reacties: 456
- Weergaves: 28431
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Export met minimum phase?
- di 08 aug 2017, 22:31
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Akoustiek schuin plafond corrigeren met DSP
- Reacties: 11
- Weergaves: 1573
- di 08 aug 2017, 20:55
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Arta en boxsim tutorial: metingen tbv filterontwerp
- Reacties: 38
- Weergaves: 5753
Re: Arta en boxsim tutorial: metingen tbv filterontwerp
Paar kleine aanpassingen gedaan naar aanleiding van suggesties: - sweep ipv periodic noise - hanning window - gate instellingen wat beter uitgelegd - wat meer uitleg over boxsim instellingen Ergens zou je natuurlijk een grote guide moeten maken over filter ontwerp, zowel passief als actief. Van meti...
- di 08 aug 2017, 18:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
- Reacties: 456
- Weergaves: 28431
- di 08 aug 2017, 18:31
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Microfoon compensatie Arta
- Reacties: 5
- Weergaves: 672
Re: Microfoon compensatie Arta
Narrowband 0graden lijkt me, tenzij je je mix er scheef voor hebt staan 
- ma 07 aug 2017, 17:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: MidKast vs GeenKast
- Reacties: 56
- Weergaves: 1408
Re: MidKast vs GeenKast
Jullie zijn anders ook enorm op je teentjes getrapt als iemand aan je kastje komt 
- ma 07 aug 2017, 13:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: RD 40 Allegra
- Reacties: 58
- Weergaves: 3012
Re: RD 40 Allegra
Keurig! Verdient wel een mooiere foto 
En wordt het echt niet beter van iets verder uit elkaar?
Tevreden met geluid?
En wordt het echt niet beter van iets verder uit elkaar?
Tevreden met geluid?
- ma 07 aug 2017, 13:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18Sound ND1030 + XT120 met 8MB500
- Reacties: 65
- Weergaves: 3063
- za 05 aug 2017, 22:16
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: 3 weg filter
- Reacties: 129
- Weergaves: 8363
Re: 3 weg filter
En tevreden zo?
