Beste forumleden,
Ik ben redelijk nieuw op het forum en wil voor het eerst zelf een speaker gaan bouwen voor mijn cinema opstelling. Dit omdat ik nog een aantal mooie nieuwe drivers op de schap heb liggen.
De driver die ik wil gaan gebruiken is een McIntosh ms440. Een 4" midrange. In de handleiding stonden een aantal specificaties vermeld zoals op de foto te zien is.
Echter toen ik de werkelijke speaker uit de doos ging meten op de computer kwamen er behoorlijk andere waardes uit.
Hoe kan dit, en welke waardes zijn nu verstandig om aan te houden?
Hoeveel liter inhoud zou de speaker moeten worden volgens jullie en moet die dan gepoort of gesealed? Volgens de specificaties uit de handleiding
Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
Ok, iets meer informatie. Wat heb je precies gemeten en wat klopte er niet?
En wat zijn verder je bouw plannen? En een midrange suggereert een 3weg ontwerp. Heb je wel eens eerder een filter ontworpen / heb je de meet techniek in huis?
En wat zijn verder je bouw plannen? En een midrange suggereert een 3weg ontwerp. Heb je wel eens eerder een filter ontworpen / heb je de meet techniek in huis?
Re: Eerste speakerbouw McIntosh (verschillende waardes??)
Welke parameters heb je opgemeten dan ?jorg schreef:Echter toen ik de werkelijke speaker uit de doos ging meten op de computer kwamen er behoorlijk andere waardes uit.