Er zijn 79 resultaten gevonden

door Lars Oosterveen
ma 09 apr 2012, 17:53
Forum: Bronnen
Onderwerp: Direct drive vs belt drive en andere vinyl vragen
Reacties: 106
Weergaves: 12727

Re: Direct drive vs belt drive en andere vinyl vragen

Kijk eens op http://www.carclean.nl, daar zit ongetwijfeld wat tussen.
Duidelijke omschrjvingen staan erbij.

Ik denk iets voor kunststof cabrio ruiten ofzo.
door Lars Oosterveen
di 27 mar 2012, 12:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Project] Devastating precision
Reacties: 213
Weergaves: 6414

Re: [Project] Devastating precision

japperrrr schreef:
Ik heb de luidsprekers nu een maand of drie in gebruik
Een maand of 3 of bedoel je een week of 3?
3 maand geleden zaten ze nog niet in elkaar :lol:

Neem je ze misschien een keer mee naar een luisterdag? Ik ben wel benieuwd nu.
door Lars Oosterveen
di 13 mar 2012, 12:56
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Reacties: 462
Weergaves: 25277

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout/ Solderstation

Er zitten totaal 3 verschillende bij ja.
Hij is ook lekker licht (de bout dan), echt een gaaf apparaatje.

Ik gebruik hem alleen niet heel vaak, af en toe eens een schakelaartje solderen in een GSM.
En af en toe een speakertje of trilmotortje op de printplaat solderen
door Lars Oosterveen
di 13 mar 2012, 11:30
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Reacties: 462
Weergaves: 25277

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout/ Solderstation

Op het werk staat sinds een paar dagen een JBC.
Wat een snel apparaat is dat zeg, van 220C naar 350C is 2-3 seconden.... :shock:
bestandsbron: http://tooltronic.com/wp-content/uploads/2008/05/jbc-ad2940-1.jpg
bestandsbron: http://tooltronic.com/wp-content/uploads/2008/05/jbc-ad2940-1.jpg
door Lars Oosterveen
do 08 mar 2012, 21:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Project: Mivoc SB25JM
Reacties: 64
Weergaves: 2313

Re: Project: Mivoc SB25JM

Nee, dat gaat nog wel even duren.
Vorige week de sleutel van mijn appartement gehad, dat gaat nu wel even voor zegmaar.
door Lars Oosterveen
zo 26 feb 2012, 0:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: flinke massief houten plaat
Reacties: 44
Weergaves: 2521

Re: flinke massief houten plaat

Maar nu ben ik dan wel benieuwd naar een foto!
door Lars Oosterveen
vr 24 feb 2012, 17:28
Forum: DIY events door sponsoren
Onderwerp: Battle of the TL's
Reacties: 95
Weergaves: 7110

Re: Battle of the TL's

En er mogen alleen TL's komen die dag?
door Lars Oosterveen
vr 24 feb 2012, 13:08
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: flinke massief houten plaat
Reacties: 44
Weergaves: 2521

Re: flinke massief houten plaat

Of zo`n houtzaagmolen zoeken, daar hebben ze ook lekker ruwe planken, ambachtelijk gezaagd.
door Lars Oosterveen
do 23 feb 2012, 11:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Elysium Subs
Reacties: 240
Weergaves: 6609

Re: Elysium Subs

Omgekeerd gezien wel inderdaad.
door Lars Oosterveen
do 23 feb 2012, 11:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Elysium Subs
Reacties: 240
Weergaves: 6609

Re: Elysium Subs

Kun je niet zo`n sub maken zoals Joland heeft staan?
Kussen er op en de wanden bekleden en je hebt een (grote) poef.
door Lars Oosterveen
do 23 feb 2012, 8:50
Forum: Kabels
Onderwerp: Stekkers bevestigen
Reacties: 19
Weergaves: 1693

Re: Stekkers bevestigen

Hier ook een adresje (voornamelijk autogerelateerd) met dergelijk gereedschap.
door Lars Oosterveen
wo 22 feb 2012, 20:39
Forum: Kabels
Onderwerp: Stekkers bevestigen
Reacties: 19
Weergaves: 1693

Re: Stekkers bevestigen

zoiets ja.
Maar met een punttang gaat het ook wel, je soldeert ze er na toch wel neem ik aan..?
door Lars Oosterveen
wo 22 feb 2012, 15:11
Forum: Meten....
Onderwerp: meten-inspelen-meten
Reacties: 12
Weergaves: 590

Re: meten-inspelen-meten

Maar bij een luidspreker/driver die nieuw uit de doos komt kan ik het me voorstellen. Dit is een mechanisch component, dan kan er wel iets van soepeler worden > dus iets anders klinken te verklaren zijn toch? Kijk, als het nou over het inspelen van versterkers, filters en kabels gaat, zeg ik FAKE, m...
door Lars Oosterveen
wo 22 feb 2012, 14:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [Project] Devastating precision
Reacties: 213
Weergaves: 6414

Re: [Project] Devastating precision

Mr. Polska +1

Maar wat een apparaten zeg... Groot!

Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
door Lars Oosterveen
wo 22 feb 2012, 10:13
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Magico de clown
Reacties: 10
Weergaves: 521

Re: Magico de clown

Die zag ik al ja, zo krom als een hoepel...

Zie nu ook de juiste link, tnx!
door Lars Oosterveen
wo 22 feb 2012, 9:14
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Magico de clown
Reacties: 10
Weergaves: 521

Re: Magico de clown

Jammer dat de site onleesbaar is, want volgens mij staan er wel meer van dit soorft fotoreportages.
Afgezien van het feit dat het nooit te betalen is voor mij, ziet het er wel bruut uit.
door Lars Oosterveen
di 21 feb 2012, 13:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paasproject 2010 maar dan anders
Reacties: 45
Weergaves: 1704

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Ziet er erg goed uit inderdaad.
Maar heb je nog meer foto`s van het bouwproces?
door Lars Oosterveen
za 18 feb 2012, 12:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Next Project: Torretta Alpair 7
Reacties: 31
Weergaves: 2812

Re: Next Project: Torretta Alpair 7

Dan ben ik benieuwd naar de bouw van deze speakers.

Deze ga ik volgen.
door Lars Oosterveen
do 16 feb 2012, 10:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paasproject 2010 maar dan anders
Reacties: 45
Weergaves: 1704

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Heb je de lijmkant van de tegel ook op moeten ruwen? Of is deze, zoals een gewone vloertegel, al ruw?
door Lars Oosterveen
wo 15 feb 2012, 16:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Scan Speak Maxima S.E.
Reacties: 224
Weergaves: 17985

Re: Scan Speak Maxima S.E.

ALDEBIJL schreef:
als ik nu op mijn tafel sla hoor je het draadeinde na trillen.
insmeren met siliconenkit als je het draadeinde er in doen, dan trilt het niet meer denk ik zo.
door Lars Oosterveen
di 14 feb 2012, 11:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Paasproject 2010 maar dan anders
Reacties: 45
Weergaves: 1704

Re: Paasproject 2010 maar dan anders

Dit ziet er al goed uit, mooi hout ook!

Ben benieuwd naar de vorderingen, deze ga ik dus volgen.
door Lars Oosterveen
zo 12 feb 2012, 19:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Dit ziet er echt heel goed uit, front is echt super!
Mooi ook hoe dat display tussen de draaiknoppen zit.
door Lars Oosterveen
zo 12 feb 2012, 18:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervanger van de klassieke Smoorspoel.
Reacties: 136
Weergaves: 7038

Re: Vervanger van de klassieke Smoorspoel.

Barry2001 schreef:
Kijk, dat is geschikt van je Lars! :mrgreen:
Ik ben niet van de buizenversterkertechniek, beter een kenner die het doet.
door Lars Oosterveen
zo 12 feb 2012, 18:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vervanger van de klassieke Smoorspoel.
Reacties: 136
Weergaves: 7038

Re: Vervanger van de klassieke Smoorspoel.

Voor €30,- kan iemand het wel proberen en het delen op het forum.
door Lars Oosterveen
do 09 feb 2012, 23:20
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: NAS Server
Reacties: 44
Weergaves: 1582

Re: NAS Server

Dit is een interessant topic!
Misschien kan ik technisch niets toevoegen, maar ik ga het wel volgen.