Nu lekker slapen, morgen even een schroefmachine zoeken(Hubo is t/m dinsdag gesloten ivm carnaval), en dan de subs er eens in schroeven.
[Project] Devastating precision
Moderator: Beheerdersteam
Re: [Project] Devastating precision
En ja hoor, ik heb ze keurig ontweken
Nu lekker slapen, morgen even een schroefmachine zoeken(Hubo is t/m dinsdag gesloten ivm carnaval), en dan de subs er eens in schroeven.
Nu lekker slapen, morgen even een schroefmachine zoeken(Hubo is t/m dinsdag gesloten ivm carnaval), en dan de subs er eens in schroeven.
Re: [Project] Devastating precision
Wat een megaproject! Ben benieuwd hoe ze klinken! Toen ik Devastating las moest ik ineens denken aan "Devastator" uit de Transformers
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B9uyk_jJ6Ns[/youtube]
- Lars Oosterveen
- Berichten: 89
- Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
- Locatie: de Wijk
- Contacteer:
Re: [Project] Devastating precision
Mr. Polska +1
Maar wat een apparaten zeg... Groot!
Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
Maar wat een apparaten zeg... Groot!
Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
Re: [Project] Devastating precision
Heb er inmiddels twee in elkaar gezet, maar ik wacht nog op een vierde versterker van Martijn. Vrijdag komt hij deze kant op.Lars Oosterveen schreef:Mr. Polska +1
Maar wat een apparaten zeg... Groot!
Hoe vindt je het zelf klinken? En valt het je mee/tegen?
Maar je hebt er nog maar 1 in elkaar nu?
Momenteel zijn er twee subwoofers, één midwoofer en één tweeter aangesloten. Straks met die vierde versterker krijg ik een verdubbeling in vermogen wat dus vergelijkbaar is met het verschil tussen één of twee subwoofers. Kortom: kan niet wachten
Inderdaad glaswol en bas-reflex. In het begin zal dat wat stof geven maar na een tijdje neemt dat wel af.blueznl schreef:Glaswol en basreflex? Of zie ik dat verkeerd?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [Project] Devastating precision
Ik weet niet of dat stof geeft, maar de eerste stoffige omgeving rondom een reflexpoort moet ik nog tegenkomen.japperrrr schreef:Inderdaad glaswol en bas-reflex. In het begin zal dat wat stof geven maar na een tijdje neemt dat wel af.
Re: [Project] Devastating precision
Vandaag is Martijn hier geweest en hebben we alles mooi afgestemd. Beiden zijn we erg onder de indruk van de precision dan wel te devastation!
Meetresultaten volgen nog, hier vast een filmpje om van te smullen:
http://youtu.be/l4N66SqutX8
De eerst volgende meeting waarbij ik aanwezig kan zijn neem ik ze zeker mee!!
Meetresultaten volgen nog, hier vast een filmpje om van te smullen:
http://youtu.be/l4N66SqutX8
De eerst volgende meeting waarbij ik aanwezig kan zijn neem ik ze zeker mee!!
Re: [Project] Devastating precision
Oei, 117 dB, dat is best hard 
(jullie hadden toch wel oordoppen in he, jongens?)
(jullie hadden toch wel oordoppen in he, jongens?)
Re: [Project] Devastating precision
Ik stond met vingers in mijn oren. Aan mij zijn dit soort extreme geluidsniveaus niet besteed, maar ik moet wel zeggen dat het erg indrukwekkend was. Jasper gaf onlangs aan dat de twee 18" woofers in BR misschien iets te magertjes was voor in zijn kamertje, maar ik vond dit echt meer dan genoegbertor schreef:Oei, 117 dB, dat is best hard
(jullie hadden toch wel oordoppen in he, jongens?)
We hadden maar beperkt tijd, dus er moest gehaast worden. Desalniettemin vind ik dat het resultaat erg goed geworden is! Het crossoverpunt tussen laag en mid ligt rond 150 hz, die tussen mid en tweeter rond 1200 hz. De response en het afstraalgedrag zijn erg netjes geworden en over de klank was ik zeer te spreken, al heb ik maar heel kort kunnen luisteren.
Jasper heeft wat plaatjes van metingen. Daar mag hij zelf een verhaal bij proberen te maken
Re: [Project] Devastating precision
Hier nog een filmpje en een foto van de opstelling, daarna volgt het verslag.
http://youtu.be/oR3kNtzyNaU
http://youtu.be/oR3kNtzyNaU
Re: [Project] Devastating precision
Ik heb vorige week een paar duizend FLAC's gedownload met de grootste hits van de 70s tot en met nu! Klinkt werkelijk geweldigrho schreef:Heb je er ook al muziek mee beluisterd?
Ook nummers van Yes en dergelijke doen het érg goed. Wel valt me nu op dat het meerendeel van de nummers uit de 70s en 80s wat over-done is wat betreft de nabewerking.
Re: [Project] Devastating precision
In de 80's kan ik me dat zeker voorstellen. In de 70's zal dat wel iets minder zijn. Hoewel met die psychedelische rock natuurlijk ook wel het geval zal zijn.
Heb je de intro van DSOTM al eens geprobeerd?
Heb je de intro van DSOTM al eens geprobeerd?
Re: [Project] Devastating precision
@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord ja
Die vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.
Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord ja
Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè
Re: [Project] Devastating precision
Nee, die staat op "The wall".japperrrr schreef:@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord jaDie vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.
Probeer eens wat klassiek. Iets met een symfonisch orkest.japperrrr schreef:Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè
Re: [Project] Devastating precision
Heb er vanmiddag al heeeel veel klassiek op losgelaten, oa:rho schreef:Nee, die staat op "The wall".japperrrr schreef:@rho
Als Another Brick In The Wall daarop staat is het antwoord jaDie vond ik kwalitatief wel echt uitblinken.
Probeer eens wat klassiek. Iets met een symfonisch orkest.japperrrr schreef:Ik sta echt nog steeds versteld van de ENORME POWER in dit systeem. Ben bezig met mijn verslag en heb uiteraard muziek aanstaan. Komt Gwen Stefani - What You Waiting For voorbij met in het begin wat zacht gezang en wat juichend publiek. Meteen die volumeknop wat verder opengedraaid omdat ik dacht dat heel het liedje zo zacht zou zijn. Nou, niet dus! Dat was dus bijna een hartaanval hè
- Bach
- Chopin
- Tschaikowsky
- Vivaldi
- Mozart
- Straus
- Grieg
Klinkt echt fantastisch. Vooral de power blijft ook hier weer dominant en is zeer indrukwekkend. Het gemak waarmee dit systeem de muziek werkelijk laat knallen is ongekend
Re: [Project] Devastating precision
Zo heerlijk om bij Hier van Blof zelfs te kunnen horen dat een basgitaar toch ook echt snaren heeft! 
Re: [Project] Devastating precision
De focus ligt nu steeds op hoe hard het kan, maar ik denk dat de kwaliteit van de klank daardoor wat onderbelicht blijft. Deze speaker klinkt gewoon erg goed!
Re: [Project] Devastating precision
Denk dat ik de komende tijd weer erg veel naar Blof zal gaan luisteren. Die opnames zijn wel lekker zeg!Martijn M schreef:De focus ligt nu steeds op hoe hard het kan, maar ik denk dat de kwaliteit van de klank daardoor wat onderbelicht blijft. Deze speaker klinkt gewoon erg goed!
Wel erg jammer dat mijn favoriete album van John Mayer voor geen meter klinkt..
Re: [Project] Devastating precision
Komt dat niet omdat er bij John Mayer veel nadruk ligt op het gitaar spel en dat misschien je vierkante mid kasten veel staande golven in zich hebben die net rot uitkomen bij dat specifieke geluid van John Mayer.
Bij Blof heb je minder dat dat gebied benadrukt wordt.
Misschien kun je kijken of je nog wat aan dat kastje kan veranderen.
In het 'Midkast Vorm Vergelijk' draadje van Edo staan een boel interessante dingen over dit onderwerp.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5671
Gegroet,
Luuk.
Bij Blof heb je minder dat dat gebied benadrukt wordt.
Misschien kun je kijken of je nog wat aan dat kastje kan veranderen.
In het 'Midkast Vorm Vergelijk' draadje van Edo staan een boel interessante dingen over dit onderwerp.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5671
Gegroet,
Luuk.
Re: [Project] Devastating precision
De midkasten kunnen eigenlijk geen staande golven in zich hebben, omdat ze helemaal zijn volgepropt(echt gepropt) met glaswol. Bij John Mayer vind ik de stem niet mooi opgenomen, het gitaarspel juist wel.Luukvdk schreef:Komt dat niet omdat er bij John Mayer veel nadruk ligt op het gitaar spel en dat misschien je vierkante mid kasten veel staande golven in zich hebben die net rot uitkomen bij dat specifieke geluid van John Mayer.
Bij Blof heb je minder dat dat gebied benadrukt wordt.
Misschien kun je kijken of je nog wat aan dat kastje kan veranderen.
In het 'Midkast Vorm Vergelijk' draadje van Edo staan een boel interessante dingen over dit onderwerp.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=5671
Gegroet,
Luuk.
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: [Project] Devastating precision
Maar dempingsmaterialen houden staande golven niet tegen hoor. Misschien wel dat ze alles (een beetje) tegenhouden, maar geen staande golven en de daaruitvolgende resonanties specifiek.
Overigens denk ik niet dat dit 'probleem' wordt veroorzaakt door de kastvorm, maar gewoon door de opnamen van dat album. Die kasten een vorm meegeven die staande golven beperkt is echt puntjes op de i werk. Zal kleine invloed hebben en zeker niet de totale klank van een album beinvloeden (tenzij je een extreme sterke had, maar die zou je op de meting dan zeker ook gezien hebben).
Ik zou het zeker snappen dat je dit niet doet (gezien de moeite die het kost), maar het 'probleem' is niet getackled met glaswol
.
Overigens denk ik niet dat dit 'probleem' wordt veroorzaakt door de kastvorm, maar gewoon door de opnamen van dat album. Die kasten een vorm meegeven die staande golven beperkt is echt puntjes op de i werk. Zal kleine invloed hebben en zeker niet de totale klank van een album beinvloeden (tenzij je een extreme sterke had, maar die zou je op de meting dan zeker ook gezien hebben).
Ik zou het zeker snappen dat je dit niet doet (gezien de moeite die het kost), maar het 'probleem' is niet getackled met glaswol

