Er zijn 54 resultaten gevonden
- di 25 sep 2012, 11:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Transmissielijn in orgel
- Reacties: 66
- Weergaves: 2535
Re: Transmissielijn in orgel
Leuk te zien dit orgel. Wat foto's van een ander zelfbouw orgel op basis van Hauptwerk In dit orgel zijn 2x Phillips AD12202/P8 gebruikt voor het laag en 2x Visaton BG20 voor het mid/hoog. De kast is geen TL en geen OB eigenlijk een beetje er tussen in. Dit was meer zoveel mogelijk gebruik maken van...
- di 17 jan 2012, 9:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Seas Micro Monitor - Elysium
- Reacties: 439
- Weergaves: 12477
Re: Seas Micro Monitor - Elysium
Gefeliciteerd!
- zo 29 mei 2011, 19:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
- Reacties: 491
- Weergaves: 20621
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Correct me if I'm wrong, ik heb namelijk niet gevolgd hoe het filter is ontworpen en kijk alleen naar de laatste tekening, maar zit er geen fout in de tekening? Het ziet ernaar uit dat het een parallel filter is. Waarom zit het tweeter filter dan niet rechtstreeks op de ingang aan gesloten? Is het n...
- wo 16 mar 2011, 14:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
- Reacties: 491
- Weergaves: 20621
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
De zwart met witte kleur is inderdaad perfect en pas naar mijns inziens beter bij het interieur. 
- di 01 mar 2011, 13:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
- Reacties: 491
- Weergaves: 20621
Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"
Dit ziet er zeer strak en professioneel uit. 
- wo 25 aug 2010, 17:01
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: fostex fe127e
- Reacties: 17
- Weergaves: 677
Re: fostex fe127e
De kast is inderdaad niet optimaal voor de FE127E.
Ik zou zelf kiezen voor een nieuwe ander kast.
De Fonken zou dan zeker niet over het hoofd moeten worden gezien.
Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Ik zou zelf kiezen voor een nieuwe ander kast.
De Fonken zou dan zeker niet over het hoofd moeten worden gezien.
Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
- di 24 aug 2010, 12:13
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: fostex fe127e
- Reacties: 17
- Weergaves: 677
Re: fostex fe127e
Nog even terug komend op het correctie netwerkje.
Bij het originele BD design hoorde een specifiek correctie netwerkje zonder dit netwerkje werd de bas inderdaad als "dun" ondervonden.
gr,
Jacco
Bij het originele BD design hoorde een specifiek correctie netwerkje zonder dit netwerkje werd de bas inderdaad als "dun" ondervonden.
gr,
Jacco
- wo 09 sep 2009, 13:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies nieuw project zelfbouw high end monitor systheem.
- Reacties: 78
- Weergaves: 4813
Off topic: Theduboracle, Sinds je eerste post vraag ik me al iets af: Wat is er in hemelsnaam te zien op de foto die je als avatar gebruikt, onder je naam? Het lijkt op een enorme luidspreker, maar dat is moeilijk te zien. Heb je er ook een grote versie van, ben wel benieuwd :D Is de reincarnatie va...
- za 29 aug 2009, 11:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aansluiten eindversterker en kabels naar boxen 8 stuks
- Reacties: 13
- Weergaves: 1816
Ik zou is gaan kijken naar zogeheten ABUS systemen deze zijn speciaal voor deze toepassingen gemaakt en werken bijzonder goed. Met een ABUS systeem heb je op een centrale plaats je sources staan zoals CD-speler etc (vaak kun je wel tot 4 verschillende sources aansluiten). Naast je sources heb je dan...
- ma 10 nov 2008, 21:58
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Ronde multiplex kasten
- Reacties: 1
- Weergaves: 706
- do 16 okt 2008, 20:58
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Klipsch
- Reacties: 27
- Weergaves: 5048
- vr 05 sep 2008, 9:58
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
- Reacties: 191
- Weergaves: 32443
- vr 05 sep 2008, 9:22
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
- Reacties: 191
- Weergaves: 32443
- vr 05 sep 2008, 9:01
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
- Reacties: 191
- Weergaves: 32443
- wo 26 mar 2008, 22:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tannoy Sandringham SE
- Reacties: 51
- Weergaves: 5685
- wo 26 mar 2008, 21:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Tannoy Sandringham SE
- Reacties: 51
- Weergaves: 5685
- di 05 feb 2008, 20:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DD8 MkII
- Reacties: 156
- Weergaves: 22552
Skay plakken
Is niet moeilijk hoor kwestie van de juiste lijm, kijken in welke richting de skay het meeste rek heeft (dit is maar in 1 richting) en dan op de juiste plek beginnen met plakken. Skay kan je wat verwarmen om het nog iets rekbaarder te krijgen maar niet te heet maken want dan trek je het profiel erui...
- vr 13 jul 2007, 23:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
Ik zal nog een derde optie toevoegen: http://www.hornlautsprecher.de/ bekijk deze site hebben een heel eigen ontwikkeling van een horn en ik weet dat de bedenker ook een keer een ontwerp heeft gemaakt voor een JX92S. Ik heb zo'n idee dat je trouwens beter een eigen topic kan starten over de JX92S in...
- do 12 jul 2007, 22:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
Jouw ontwerp is ook niet te vergelijken met de Frugral horn. De Jordan driver kan zowieso al meer laag produceren dan de Fostex FE126E. Als je dan ook nog is bedenkt dat de Jordan zich prima thuis kan voelen in een goede Basreflex dan is het niet meer dan normaal dat bij jouw ontwerp een steviger la...
- di 10 jul 2007, 20:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
- ma 09 jul 2007, 19:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
- ma 09 jul 2007, 13:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
- ma 09 jul 2007, 12:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
- Reacties: 73
- Weergaves: 12732
ik zou de JX92S niet in de frugral horn toepassen. De horn is totaal niet berekend voor deze driver en ik verwacht ook niet dat je er een betere bas weergave door zal krijgen dan je nu hebt met de platte luidsprekers die je hebt gebouwt. Als je een betere basweergave wilt hebben van de JX92S dan zou...
- ma 04 jun 2007, 12:57
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Optimo van Tony Gee
- Reacties: 57
- Weergaves: 13150
- wo 21 mar 2007, 22:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten speaker
- Reacties: 32
- Weergaves: 4324
ik heb een aantal jaar geleden ook zo'n kast onderhanden genomen, kast opnieuw gebouwd van MDF, verstevigd, betere filter onderdelen, demping materiaal maar het totale effect was niet overweldigend de speaker klonk wel beter maar niet neutraal, waarheids getrouw. Het beste resultaat is denk ik allee...
