Er zijn 54 resultaten gevonden

door Jacco
di 25 sep 2012, 11:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissielijn in orgel
Reacties: 66
Weergaves: 2535

Re: Transmissielijn in orgel

Leuk te zien dit orgel. Wat foto's van een ander zelfbouw orgel op basis van Hauptwerk In dit orgel zijn 2x Phillips AD12202/P8 gebruikt voor het laag en 2x Visaton BG20 voor het mid/hoog. De kast is geen TL en geen OB eigenlijk een beetje er tussen in. Dit was meer zoveel mogelijk gebruik maken van...
door Jacco
di 17 jan 2012, 9:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Seas Micro Monitor - Elysium
Reacties: 439
Weergaves: 12477

Re: Seas Micro Monitor - Elysium

Gefeliciteerd!
door Jacco
zo 29 mei 2011, 19:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
Reacties: 491
Weergaves: 20621

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Correct me if I'm wrong, ik heb namelijk niet gevolgd hoe het filter is ontworpen en kijk alleen naar de laatste tekening, maar zit er geen fout in de tekening? Het ziet ernaar uit dat het een parallel filter is. Waarom zit het tweeter filter dan niet rechtstreeks op de ingang aan gesloten? Is het n...
door Jacco
wo 16 mar 2011, 14:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
Reacties: 491
Weergaves: 20621

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

De zwart met witte kleur is inderdaad perfect en pas naar mijns inziens beter bij het interieur. :rock:
door Jacco
di 01 mar 2011, 13:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Omgekeerde WAF - "Epilogue"
Reacties: 491
Weergaves: 20621

Re: Omgekeerde WAF - Bouwfase "Epilogue"

Dit ziet er zeer strak en professioneel uit. :goedzo:
door Jacco
wo 25 aug 2010, 17:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: fostex fe127e
Reacties: 17
Weergaves: 677

Re: fostex fe127e

De kast is inderdaad niet optimaal voor de FE127E.
Ik zou zelf kiezen voor een nieuwe ander kast.

De Fonken zou dan zeker niet over het hoofd moeten worden gezien.
Succes en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
door Jacco
di 24 aug 2010, 12:13
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: fostex fe127e
Reacties: 17
Weergaves: 677

Re: fostex fe127e

Nog even terug komend op het correctie netwerkje.

Bij het originele BD design hoorde een specifiek correctie netwerkje zonder dit netwerkje werd de bas inderdaad als "dun" ondervonden.

gr,

Jacco
door Jacco
wo 09 sep 2009, 13:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies nieuw project zelfbouw high end monitor systheem.
Reacties: 78
Weergaves: 4813

Off topic: Theduboracle, Sinds je eerste post vraag ik me al iets af: Wat is er in hemelsnaam te zien op de foto die je als avatar gebruikt, onder je naam? Het lijkt op een enorme luidspreker, maar dat is moeilijk te zien. Heb je er ook een grote versie van, ben wel benieuwd :D Is de reincarnatie va...
door Jacco
za 29 aug 2009, 11:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Aansluiten eindversterker en kabels naar boxen 8 stuks
Reacties: 13
Weergaves: 1816

Ik zou is gaan kijken naar zogeheten ABUS systemen deze zijn speciaal voor deze toepassingen gemaakt en werken bijzonder goed. Met een ABUS systeem heb je op een centrale plaats je sources staan zoals CD-speler etc (vaak kun je wel tot 4 verschillende sources aansluiten). Naast je sources heb je dan...
door Jacco
ma 10 nov 2008, 21:58
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Ronde multiplex kasten
Reacties: 1
Weergaves: 706

Ik heb ze al vaker gebruikt goede kwaliteit.

Ik kan ze ook leveren in NL.
door Jacco
do 16 okt 2008, 20:58
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Klipsch
Reacties: 27
Weergaves: 5048

Waanzinnig 8)
door Jacco
vr 05 sep 2008, 9:58
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32443

ziet er goed uit zo.

En moet indd geen kwaad kunnen om die kleine condensator op de spoel te monteren
door Jacco
vr 05 sep 2008, 9:22
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32443

Nee niet helemaal
zo zou het beter zijn:
door Jacco
vr 05 sep 2008, 9:01
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Neeper Acoustics Kloon ~ Stiletto
Reacties: 191
Weergaves: 32443

Volgens mij zit er een "bedradingsfout" in je laagdoorlaat filter.
Als ik het goed zie heb je je correctie netwerk nu in serie getekend ipv parallel aan de drivers zoals in je schema staat.
door Jacco
wo 26 mar 2008, 22:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tannoy Sandringham SE
Reacties: 51
Weergaves: 5685

Ik had verder niet gekeken wist alleen dat er veel tannoy info te vinden was, helaas.
door Jacco
wo 26 mar 2008, 21:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tannoy Sandringham SE
Reacties: 51
Weergaves: 5685

Probeer het is via deze site:

http://www.hilberink.nl/

veel Tannoy info
door Jacco
di 05 feb 2008, 20:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DD8 MkII
Reacties: 156
Weergaves: 22552

Skay plakken

Is niet moeilijk hoor kwestie van de juiste lijm, kijken in welke richting de skay het meeste rek heeft (dit is maar in 1 richting) en dan op de juiste plek beginnen met plakken. Skay kan je wat verwarmen om het nog iets rekbaarder te krijgen maar niet te heet maken want dan trek je het profiel erui...
door Jacco
vr 13 jul 2007, 23:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

Ik zal nog een derde optie toevoegen: http://www.hornlautsprecher.de/ bekijk deze site hebben een heel eigen ontwikkeling van een horn en ik weet dat de bedenker ook een keer een ontwerp heeft gemaakt voor een JX92S. Ik heb zo'n idee dat je trouwens beter een eigen topic kan starten over de JX92S in...
door Jacco
do 12 jul 2007, 22:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

Jouw ontwerp is ook niet te vergelijken met de Frugral horn. De Jordan driver kan zowieso al meer laag produceren dan de Fostex FE126E. Als je dan ook nog is bedenkt dat de Jordan zich prima thuis kan voelen in een goede Basreflex dan is het niet meer dan normaal dat bij jouw ontwerp een steviger la...
door Jacco
di 10 jul 2007, 20:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

dat ziet er veel belovend uit! :D =D>
door Jacco
ma 09 jul 2007, 19:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

het is zeker geen gesloten kast met een doolhofje binnenin :D

Wat is kenmerkend aan een hoorn: de klank. En in het geval van de frugral horn de basweergave die normaal gesproken niet/nauwelijks aanwezig bij de gebruikte Fostex speaker in een andere behuizing vorm.
door Jacco
ma 09 jul 2007, 13:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

er zijn meerdere horn designs voor de Jordan maar die zijn alle gelijk behoorlijk groot.

niet te vergelijken met het formaat van de frugralhorn, wat na de klank toch een van de sterke punten is van de frugral.
door Jacco
ma 09 jul 2007, 12:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Frugelhorn met Fostex fe126e (update 9)
Reacties: 73
Weergaves: 12732

ik zou de JX92S niet in de frugral horn toepassen. De horn is totaal niet berekend voor deze driver en ik verwacht ook niet dat je er een betere bas weergave door zal krijgen dan je nu hebt met de platte luidsprekers die je hebt gebouwt. Als je een betere basweergave wilt hebben van de JX92S dan zou...
door Jacco
ma 04 jun 2007, 12:57
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Optimo van Tony Gee
Reacties: 57
Weergaves: 13150

Ik gebruik al jaren alleen nog maar Neutrik.

Ook makkelijk als je voor anderen een set gebouwd hebt en je wilt zeker zijn dat met het aansluiten niets fout kan gaan als de speakers een keer verhuisd of van z'n plaats moeten.
door Jacco
wo 21 mar 2007, 22:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gesloten speaker
Reacties: 32
Weergaves: 4324

ik heb een aantal jaar geleden ook zo'n kast onderhanden genomen, kast opnieuw gebouwd van MDF, verstevigd, betere filter onderdelen, demping materiaal maar het totale effect was niet overweldigend de speaker klonk wel beter maar niet neutraal, waarheids getrouw. Het beste resultaat is denk ik allee...