Er zijn 402 resultaten gevonden
- vr 20 apr 2018, 19:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Project Eton 11.2
- Reacties: 287
- Weergaves: 9450
Re: Project Eton 11.2
1 kant van 1 luidspreker klaar. Nu weet ik ook weer waarom ik de vorige keer besloten had nooit weer voor palissander te kiezen. Jeez wat een rotmateriaal is dat om mee te fineren. Het breekt scheurt enz enz. Palisander droogt idd snel uit en is dus snel broos tov ander houtsoorten. Maar jij zoek o...
- zo 15 jan 2017, 19:27
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
- Reacties: 317
- Weergaves: 32634
Re: Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)
straks gaat iedereen zijn philips breedbanders besnijden..
- zo 15 jan 2017, 12:27
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [Vintage project #2] Isobarix
- Reacties: 382
- Weergaves: 16990
- ma 12 dec 2016, 12:36
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
- Reacties: 317
- Weergaves: 32634
- ma 28 nov 2016, 19:30
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [Vintage project #2] Isobarix
- Reacties: 382
- Weergaves: 16990
Re: [Vintage project #2] Isobarix
BTW geen update? Zeker te koud in het schuurtje?
- ma 28 nov 2016, 19:24
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [Vintage project #2] Isobarix
- Reacties: 382
- Weergaves: 16990
Re: [Vintage project #2] Isobarix
"From the heart" peeling http://en.sg-veneers.com/fileadmin/_processed_/csm_Furniertechnik_veneer_technique_quarter-cathedral_from-the-heart_aus-dem-Herzen-schaelen_cf037d549b.jpg Eccentric half-round and stay-log peeling http://en.sg-veneers.com/fileadmin/_processed_/csm_Furniertechnik_ve...
- di 22 nov 2016, 16:52
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [Vintage project #2] Isobarix
- Reacties: 382
- Weergaves: 16990
Re: [Vintage project #2] Isobarix
https://www.google.nl/search?q=fineer+schilmachine&biw=1649&bih=1106&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjno8DpvrzQAhVDPxQKHRx6CW0Q_AUIBigB Ja hèhè. Ik bedoel welke richting. Al die oogjes in de structuur, beetje bizar wel. Dit is een strookje van ca 10cm breed: Isobarix_15...
- do 10 nov 2016, 11:53
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: [Vintage project #2] Isobarix
- Reacties: 382
- Weergaves: 16990
Re: [Vintage project #2] Isobarix
Gratis reclame
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Je bent de eerste die dit fineer van mij gaat toepassen!
Maar waar zijn de foto's van de verlijmde stukken?
Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Je bent de eerste die dit fineer van mij gaat toepassen!
Maar waar zijn de foto's van de verlijmde stukken?
- za 07 mei 2016, 23:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
- Reacties: 2255
- Weergaves: 59121
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Laatste loodjes Ray 
- vr 25 dec 2015, 10:29
- Forum: DIY events door sponsoren
- Onderwerp: Ontwerpwedstrijd door www.hout-fineer.nl
- Reacties: 12
- Weergaves: 6544
Re: Ontwerpwedstrijd door www.hout-fineer.nl
Een idee om dan maar de 40 euro te doneren aan het forum?
Bij deze overgemaakt
Bij deze overgemaakt
- vr 18 dec 2015, 8:57
- Forum: DIY events door sponsoren
- Onderwerp: Ontwerpwedstrijd door www.hout-fineer.nl
- Reacties: 12
- Weergaves: 6544
Re: Ontwerpwedstrijd door www.hout-fineer.nl
We naderen het einde van het jaar.
Een wedstrijd is het niet geworden.
Ik denk dat ik pappaleo mag feliciteren..
Een wedstrijd is het niet geworden.
Ik denk dat ik pappaleo mag feliciteren..
- di 03 nov 2015, 22:31
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: www.hout-fineer.nl - Fineer in diverse soorten en maten
- Reacties: 22
- Weergaves: 3020
Re: www.hout-fineer.nl - Fineer in diverse soorten en maten
Ow een forumlid. Wat ga je maken (lees welke topic)
Dank voor het compliment.
Idd een heel mooi voorbeeld van Amerikaans noten..
Dank voor het compliment.
Idd een heel mooi voorbeeld van Amerikaans noten..
- za 31 okt 2015, 21:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
- Reacties: 2255
- Weergaves: 59121
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Tjeemig
Ik heb kennelijk ook wat gemist
Zonde zeg..
Ik heb kennelijk ook wat gemist
Zonde zeg..
- za 16 mei 2015, 18:48
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Dat is jammer maar in jouw werktempo gaat het vast wel lukken 
- za 16 mei 2015, 18:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open Baffle project: 2x EA15A en Tang Band w8 1808 of Lowther PM2C
- Reacties: 244
- Weergaves: 13195
- zo 10 mei 2015, 11:22
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Beetje duur..
Bison 2K Expert hout konstruktie lijm. 2 componenten op polyurethaan basis
Bison 2K Expert hout konstruktie lijm. 2 componenten op polyurethaan basis
- zo 10 mei 2015, 11:14
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Geen idee ik heb de vraag meteen doorgegeven..pappaleo schreef:Met gewone houtlijm? Of is er nog iets bijzonders gebruikt?
Ziet er goed uit
- za 09 mei 2015, 10:38
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Ik had laatst een koper die ging lamineren met vacuumtechniek met behulp van een stofzuiger.
En ik moet zeggen dat is hem nog goed gelukt ook.
Misschien ook een idee..
En ik moet zeggen dat is hem nog goed gelukt ook.
Misschien ook een idee..
- vr 08 mei 2015, 20:22
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Ik ben bijna in staat om het ook te gaan proberen, maar ik heb geen behuizingen.. Beetje zonde ook zo. Bovendien staat het hier een beetje vol met fineer. Vrouwlief staat nog geen nieuwe projecten toe. Ik zou eigenlijk Rob en Bas nog moeten uitnodigen. Dat is het eerste wat op mijn lijstje staat.Al ...
- vr 08 mei 2015, 20:00
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Andere speaker geen last? Je maakt er wel een raadseltje van 
- vr 08 mei 2015, 19:01
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Het fineer is groot zat, geen naden deze keer.
Dus tix moet dan deze keer geen probleem zijn.
Dus tix moet dan deze keer geen probleem zijn.
- vr 08 mei 2015, 18:36
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
..of toch snel verlijmd waarbij het fineer nog nat/uitgezet is en met het 'drogen' nog probeert te krimpen.
- vr 08 mei 2015, 18:31
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Tjonge zit ook niet mee..
Komt het door een te groot verschil in vochtigheid tussen fineer en behuizing?
Komt het door een te groot verschil in vochtigheid tussen fineer en behuizing?
- do 07 mei 2015, 21:36
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 09 een TBSpeaker.
- Reacties: 327
- Weergaves: 10858
Re: Project 09 een TBSpeaker.
Essen? Esdoorn bedoel je?dre schreef:Nee,2 verschillende soorten fineer:amerikaans noten en essen.
Wel een mooi contrast zo...
- wo 06 mei 2015, 11:34
- Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- Onderwerp: Project 02: Mission Impossible
- Reacties: 1163
- Weergaves: 43056
Re: Project 02: Mission Impossible
Als Murphy maar niet voor grotere uitdagingen zorgt..
No worries, de strook staat hier op je te wachten.
Ziet er wel goed uit hoor, ga je het lakken?
No worries, de strook staat hier op je te wachten.
Ziet er wel goed uit hoor, ga je het lakken?
