Project Eton 11.2

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Boemeltje
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 05 sep 2011, 9:08

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Boemeltje »

Mooi geworden! Heb je nou massief fineer gebruikt? Zo ja: zit echt super strak om de radius heen, kunstig!

Heb je expres de nerf bovenop haaks op de zijkant gezet?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hannesie »

Dat laatste vroeg ik mij ook af.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Ja is opzettelijk geweest.
Kijk het even aan en als het toch niet bevalt plak ik er gewoon nog een strook overheen.

Dat strak om die ronding heen heeft nogal wat voeten in aarde gehad hoor. Flink strijken en stukje bij beetje aandrukken en dan nog is het hier en daar niet helemaal super geworden. Maar goed als je het niet weet zie je het niet en zet ze uiteindelijk in een matte finish.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Henkjan »

Dat heb je mooi om die rand heen gekregen
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Project Eton 11.2

Bericht door VintageHarry »

Vind het wel origineel bedacht om de nerf bovenop eens anders te laten lopen dan gebruikelijk! :goedzo:
DKM
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 27 mar 2011, 16:27
Locatie: Rhoon

Re: Project Eton 11.2

Bericht door DKM »

hrscharft schreef:
1 kant van 1 luidspreker klaar.
Nu weet ik ook weer waarom ik de vorige keer besloten had nooit weer voor palissander te kiezen. Jeez wat een rotmateriaal is dat om mee te fineren.
Het breekt scheurt enz enz.
Palisander droogt idd snel uit en is dus snel broos tov ander houtsoorten. Maar jij zoek ook de uitdaging op met die hoek zo.
Toch mooi gelukt, knap werk! Denk dat de foto nog geen recht doet aan de kleuren. Het oogt wat flets voor palisander
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Vanavond voor het eerst in stereo staan spelen met het passieve filter zoals in het originele ontwerp.
Klinkt toch wel fijn hoor :)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Gaaf!
Ga je op deze manier verder denk je?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Ja ben eigenlijk best wel tevreden met hoe het klinkt.
Nog een keer een pijp er in steken aan de achterkant voordat ik de definitieve achterpanelen ga maken.

komen aan de achterkant nog een paar zwarte delen op maar voordat ik die maak wil ik eerst bepalen of ik voor br ga of niet.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Op zich klinken de Etons erg droog,dus echt heel veel problemen met BR verwacht ik niet.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Walt »

Ik had de Etons 11-581 in circa 60 liter reflex kasten, klonk erg goed dat laag. Ik zou het dan wel lekker diep afstemmen. Maar pas op voor de match met je ruimte. Soms is een speaker met juist minder laag de betere keuze. Dus testen is wel een aanrader.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

mijn kasten zijn groter.
Ik dacht iets van 87 liter.

In het origineel ontwerp zijn ze ook als BR uitgevoerd maar twijffel nog. Het klinkt nu wel lekker vlug en punchy. Aan de andere kant heb ik af en toe nog het idee dat ik toch nog een beetje mis, of dat het misschien juist iets TE vlug en punchy is. Net alsof de bassen iets te snel uitdoven.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Gewoon proberen!
Dan weet je alles.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”