Altijd tegen de draairichting inzagen.
Er zijn 227 resultaten gevonden
- vr 01 jun 2012, 21:51
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: 160mm zaagblad voor MDF, OSB, MPX
- Reacties: 81
- Weergaves: 7114
Re: 160mm zaagblad voor MDF, OSB, MPX
Ik zou dat laatste zeker niet doen. Als je zaagblad het hout te pakken krijgt, trekt ie het zo uit je handen.
Altijd tegen de draairichting inzagen.
Altijd tegen de draairichting inzagen.
- do 09 feb 2012, 17:35
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: flinke massief houten plaat
- Reacties: 44
- Weergaves: 2521
Re: flinke massief houten plaat
Zoek op marktplaats naar eiken tafel met voldoende groot blad. Aanbod genoeg en vaak prachtig eiken (onder een dikke laag was weliswaar).
Even met de elektrische schaaf erover en klaar!
Even met de elektrische schaaf erover en klaar!
- zo 15 jan 2012, 20:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reference monitor SE in zuilvorm
- Reacties: 28
- Weergaves: 4885
Re: Reference monitor SE in zuilvorm
Hoi Tommy,
Ik heb ze uiteindelijk afgebouwd en een twee jaar naar geluisterd. Daarna heb ik ze via dit forum verkocht.
Gr,
Christian
Ik heb ze uiteindelijk afgebouwd en een twee jaar naar geluisterd. Daarna heb ik ze via dit forum verkocht.
Gr,
Christian
- ma 09 jan 2012, 16:05
- Forum: DIY-gereedschap
- Onderwerp: [frezen] Stofafzuiging DIY?
- Reacties: 128
- Weergaves: 23079
Re: [frezen] Stofafzuiging DIY?
Isolatieslang? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Heb je een plaatje?
Heb je een plaatje?
- za 07 jan 2012, 19:19
- Forum: DIY-gereedschap
- Onderwerp: [frezen] Stofafzuiging DIY?
- Reacties: 128
- Weergaves: 23079
Re: [frezen] Stofafzuiging DIY?
Ik heb vandaag dat ding van Thien gemaakt (uit het linkje van Peter http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm ). Werkt perfect, in ieder geval met zagen en schaven, zeker 99% blijft in de mayo-emmer. Schuurstof is volgens mij bijna niet te voorkomen in de stofzuiger omdat dat teveel zweeft. Ook bij geb...
- wo 20 apr 2011, 15:16
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: KT88
- Reacties: 55
- Weergaves: 2650
Re: KT
Inderdaad slecht nieuws. Ik ben een tijdje geleden bij Sander geweest en volgens mij kampte zijn echtgenote destijds ook met gezondheidsproblemen.
Sterkte gewenst.
Sterkte gewenst.
- di 19 apr 2011, 23:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32542
Re: Build topic LM4780 versterker
Bedoel je daarmee de 10k parallel aan R7 en R8 en de loper aan de bron? Sluit je de bron daarmee niet kort als je het volume nar nul draait? 
- di 19 apr 2011, 21:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32542
Re: Build topic LM4780 versterker
Hoi,knuisje schreef:De gebruikte potmeter is van het 10K log type.cobaltjeh schreef:We zouden ook een topic onder versterkers kunnen aanmaken speciaal voor deze printen, anders lopen we het verkoop topic ook maar te 'bevuilen'.
Waar heb je de potmeter geplaatst in het schema? Op de plaats van R5 en R6?
Gr,
Christian
- ma 31 jan 2011, 8:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290g
Ik heb alle onderdelen alweer verkocht.
Ik houd me nu voornamelijk bezig met het nabouwen van gitaren in Lego.
Ik houd me nu voornamelijk bezig met het nabouwen van gitaren in Lego.
- vr 08 okt 2010, 8:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: oBlivious, een klasse B versterker met allure
- Reacties: 98
- Weergaves: 4825
Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Zeg jongens, stoppen nou. Laat die man even rustig aan die versterker werken, nu de inspiratie er weer is.

- do 02 sep 2010, 13:35
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: walnoothout
- Reacties: 19
- Weergaves: 2789
Re: walnoothout
Is het nog geen garantie als het niet 100 jaar in de sloot heeft gelegen. Waar een eenvoudige vraag al niet toe kan leiden hè. Na 100 jaar zal er weinig meer overblijven om krom te trekken. Eigenlijk moet je dus adviseren: 1. Hak een dikke notenboom om. 2. Leg die in de sloot. 3. Haal de resten er ...
- wo 01 sep 2010, 20:45
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: walnoothout
- Reacties: 19
- Weergaves: 2789
Re: walnoothout
Hoi Xander, Ik zou het als volgt aanpakken: Haal twee blokjes op en zet die een maandje vrij in de woonkamer om even lekker te drogen. Mogelijk dat het hout dan nog een beetje werkt, maar dat is prima. Na een maandje neem je ze in de fietstas naar een timmerfabriek of aannemer in jouw buurt en laat ...
- zo 29 aug 2010, 22:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nog een ExtremA
- Reacties: 80
- Weergaves: 5571
Re: Nog een ExtremA
Nou jij laat er ook geen gras over groeien.
Veel plezier met bouwen en ik volg jouw topic zeker.
Groeten
Christian
Veel plezier met bouwen en ik volg jouw topic zeker.
Groeten
Christian
- za 28 aug 2010, 17:12
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: walnoothout
- Reacties: 19
- Weergaves: 2789
Re: walnoothout
Hoi,
Ik heb al vaker walnoothout gehaald bij Talenshout in Staphorst. Zeker voor kleine partijen (qua prijs) interessant. Is niet erg in de buurt van Nieuwegein helaas.
Ik heb al vaker walnoothout gehaald bij Talenshout in Staphorst. Zeker voor kleine partijen (qua prijs) interessant. Is niet erg in de buurt van Nieuwegein helaas.
- do 22 jul 2010, 23:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 101690
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Hoi MA, Ik heb het maken van schuine kanten op een andere manier aangepakt en ik denk dat dat voor jouw situatie ook goed werkt. Je bent heel druk om alles nu meteen precies op maat te maken (met redelijk beperkte middelen) en dat kost bakken met tijd. Mijn aanpak ik om eerst de eerst de grove delen...
- za 03 jul 2010, 12:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Contemporary C
- Reacties: 12
- Weergaves: 2204
Re: Contemporary C
offtopic: Noem mij een zeikerd, maar voor 5500,- verwacht ik toch wel een onberispelijke afwerking en niet van dit soort hoekjes: hoekje.png niks geen zeikerd, groot gelijk. ik zie hier hobby-isten die 10x strakker frezen dan dat. Als dat een showroommodel is en geen prototype weet ik veel dan is d...
- wo 23 jun 2010, 22:54
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
- Reacties: 92
- Weergaves: 35175
Re: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
Ik had ook niet de illusie dat ik de enige zou zijn; maar ja, met al die krullenjongens op het forum wilde ik wat hobby-ervaring inbengen.Pjotr schreef:Hé dat truukje ken ik ook![]()
.
- wo 23 jun 2010, 22:23
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
- Reacties: 92
- Weergaves: 35175
Re: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
Ik gebruik voor MDF ook altijd de standaard witte Bison houtlijm. Voor houtverbindingen in gebruiksvoorwerpen als stoelen of tafels gebruik ik wel PU lijm. is volgens mij sterker. Het nadeel hiervan is dat het erg lastig schoon te maken is en in het hout kruipt waar je het niet wil hebben. Ik heb hi...
- ma 21 jun 2010, 21:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Zo, daar ben ik weer. Heb ik iets gemist? :lol: Ik wil inderdaad een sub voor muziek, de grootte maakt in principe niet zo heel veel uit, als het maar geen monster van 100+ liter wordt. Zo'n 25 - 40 liter is wat mij betreft optimaal. Maar goed, nu we toch lekker off-topic gaan, doe ik vrolijk mee: w...
- zo 20 jun 2010, 23:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Ik zal er morgen nog eens wat simulatie aan wagen. WinISD wi nogal eens crashen op mijn win7 bakkie.
@Bart, Closed box bij 25l? en dan met een standaard Hypex of met een extra LT?
@Bart, Closed box bij 25l? en dan met een standaard Hypex of met een extra LT?
- zo 20 jun 2010, 22:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Hoi Isabelle, Bij deze de simulatie. winisd40l verzwaard.png In de kist van 40l heb ik de PR met 250g verzwaard om zo een afstemming rond de 18 a 19 Hz te verkrijgen. Dat ziet er nog steeds een beetje belabberd uit lijkt me. Is dit wel een geschikte combinatie, of zie ik het een beetje te somber in?
- zo 20 jun 2010, 21:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Hoi Peter,
als ik 60l simuleer krijg ik dit beeld:
Lijkt dit er meer op?
als ik 60l simuleer krijg ik dit beeld:
Lijkt dit er meer op?
- zo 20 jun 2010, 20:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Bedankt voor jullie reactie. Als ik de driver met de PR van 290g simuleer in winisd in een kastje van 35l krijg ik de volgende respons. winisd.jpg Dat ziet er volgens mij niet echt netjes uit toch? Doe ik iets fout in de simulatie? Deze valt na de 100 Hz toch veel te snel af? Bij anderen zie ik alti...
- zo 20 jun 2010, 18:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
- Reacties: 90
- Weergaves: 3565
Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Hallo allemaal, Ik ben van plan om een sub te gaan bouwen, in eerste instantie om te proberen; ik kan voor een zacht prijsje op MP een Peerless XLS12 (830500) met een PR van 290gr kopen. Ik wil deze sub alleen gaan gebruiken voor hifi dus een mooie strakke bas is belangrijker dan een afgronddiepe ba...
- vr 18 jun 2010, 8:42
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Hoe berken mutiplex afwerken
- Reacties: 22
- Weergaves: 19104
Re: Hoe berken mutiplex afwerken
Ik wil wel een potje voor je halen hoor. 
