Er zijn 227 resultaten gevonden

door Christian
vr 01 jun 2012, 21:51
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: 160mm zaagblad voor MDF, OSB, MPX
Reacties: 81
Weergaves: 7114

Re: 160mm zaagblad voor MDF, OSB, MPX

Ik zou dat laatste zeker niet doen. Als je zaagblad het hout te pakken krijgt, trekt ie het zo uit je handen. :roll:
Altijd tegen de draairichting inzagen.
door Christian
do 09 feb 2012, 17:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: flinke massief houten plaat
Reacties: 44
Weergaves: 2521

Re: flinke massief houten plaat

Zoek op marktplaats naar eiken tafel met voldoende groot blad. Aanbod genoeg en vaak prachtig eiken (onder een dikke laag was weliswaar).

Even met de elektrische schaaf erover en klaar!
door Christian
zo 15 jan 2012, 20:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reference monitor SE in zuilvorm
Reacties: 28
Weergaves: 4885

Re: Reference monitor SE in zuilvorm

Hoi Tommy,

Ik heb ze uiteindelijk afgebouwd en een twee jaar naar geluisterd. Daarna heb ik ze via dit forum verkocht.

Gr,

Christian
door Christian
ma 09 jan 2012, 16:05
Forum: DIY-gereedschap
Onderwerp: [frezen] Stofafzuiging DIY?
Reacties: 128
Weergaves: 23079

Re: [frezen] Stofafzuiging DIY?

Isolatieslang? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Heb je een plaatje?
door Christian
za 07 jan 2012, 19:19
Forum: DIY-gereedschap
Onderwerp: [frezen] Stofafzuiging DIY?
Reacties: 128
Weergaves: 23079

Re: [frezen] Stofafzuiging DIY?

Ik heb vandaag dat ding van Thien gemaakt (uit het linkje van Peter http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm ). Werkt perfect, in ieder geval met zagen en schaven, zeker 99% blijft in de mayo-emmer. Schuurstof is volgens mij bijna niet te voorkomen in de stofzuiger omdat dat teveel zweeft. Ook bij geb...
door Christian
wo 20 apr 2011, 15:16
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: KT88
Reacties: 55
Weergaves: 2650

Re: KT

Inderdaad slecht nieuws. Ik ben een tijdje geleden bij Sander geweest en volgens mij kampte zijn echtgenote destijds ook met gezondheidsproblemen.

Sterkte gewenst.
door Christian
di 19 apr 2011, 23:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32542

Re: Build topic LM4780 versterker

Bedoel je daarmee de 10k parallel aan R7 en R8 en de loper aan de bron? Sluit je de bron daarmee niet kort als je het volume nar nul draait? :?:
door Christian
di 19 apr 2011, 21:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
Reacties: 771
Weergaves: 32542

Re: Build topic LM4780 versterker

knuisje schreef:
cobaltjeh schreef:
We zouden ook een topic onder versterkers kunnen aanmaken speciaal voor deze printen, anders lopen we het verkoop topic ook maar te 'bevuilen'. :D
De gebruikte potmeter is van het 10K log type.
Hoi,

Waar heb je de potmeter geplaatst in het schema? Op de plaats van R5 en R6?

Gr,

Christian
door Christian
ma 31 jan 2011, 8:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290g

Ik heb alle onderdelen alweer verkocht.

Ik houd me nu voornamelijk bezig met het nabouwen van gitaren in Lego. :lol:
door Christian
vr 08 okt 2010, 8:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: oBlivious, een klasse B versterker met allure
Reacties: 98
Weergaves: 4825

Re: oBlivious, een klasse B versterker met allure

Zeg jongens, stoppen nou. Laat die man even rustig aan die versterker werken, nu de inspiratie er weer is.

:lol:
door Christian
do 02 sep 2010, 13:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: walnoothout
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Re: walnoothout

Is het nog geen garantie als het niet 100 jaar in de sloot heeft gelegen. Waar een eenvoudige vraag al niet toe kan leiden hè. Na 100 jaar zal er weinig meer overblijven om krom te trekken. Eigenlijk moet je dus adviseren: 1. Hak een dikke notenboom om. 2. Leg die in de sloot. 3. Haal de resten er ...
door Christian
wo 01 sep 2010, 20:45
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: walnoothout
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Re: walnoothout

Hoi Xander, Ik zou het als volgt aanpakken: Haal twee blokjes op en zet die een maandje vrij in de woonkamer om even lekker te drogen. Mogelijk dat het hout dan nog een beetje werkt, maar dat is prima. Na een maandje neem je ze in de fietstas naar een timmerfabriek of aannemer in jouw buurt en laat ...
door Christian
zo 29 aug 2010, 22:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Nog een ExtremA
Reacties: 80
Weergaves: 5571

Re: Nog een ExtremA

Nou jij laat er ook geen gras over groeien. :)

Veel plezier met bouwen en ik volg jouw topic zeker.

Groeten

Christian
door Christian
za 28 aug 2010, 17:12
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: walnoothout
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Re: walnoothout

Hoi,

Ik heb al vaker walnoothout gehaald bij Talenshout in Staphorst. Zeker voor kleine partijen (qua prijs) interessant. Is niet erg in de buurt van Nieuwegein helaas.
door Christian
do 22 jul 2010, 23:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Reacties: 2307
Weergaves: 101690

Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition

Hoi MA, Ik heb het maken van schuine kanten op een andere manier aangepakt en ik denk dat dat voor jouw situatie ook goed werkt. Je bent heel druk om alles nu meteen precies op maat te maken (met redelijk beperkte middelen) en dat kost bakken met tijd. Mijn aanpak ik om eerst de eerst de grove delen...
door Christian
za 03 jul 2010, 12:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Contemporary C
Reacties: 12
Weergaves: 2204

Re: Contemporary C

offtopic: Noem mij een zeikerd, maar voor 5500,- verwacht ik toch wel een onberispelijke afwerking en niet van dit soort hoekjes: hoekje.png niks geen zeikerd, groot gelijk. ik zie hier hobby-isten die 10x strakker frezen dan dat. Als dat een showroommodel is en geen prototype weet ik veel dan is d...
door Christian
wo 23 jun 2010, 22:54
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
Reacties: 92
Weergaves: 35175

Re: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?

Pjotr schreef:
Hé dat truukje ken ik ook :mrgreen:
.
Ik had ook niet de illusie dat ik de enige zou zijn; maar ja, met al die krullenjongens op het forum wilde ik wat hobby-ervaring inbengen. :D
door Christian
wo 23 jun 2010, 22:23
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?
Reacties: 92
Weergaves: 35175

Re: welke goede houtlijm gebruiken voor MDF?

Ik gebruik voor MDF ook altijd de standaard witte Bison houtlijm. Voor houtverbindingen in gebruiksvoorwerpen als stoelen of tafels gebruik ik wel PU lijm. is volgens mij sterker. Het nadeel hiervan is dat het erg lastig schoon te maken is en in het hout kruipt waar je het niet wil hebben. Ik heb hi...
door Christian
ma 21 jun 2010, 21:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Zo, daar ben ik weer. Heb ik iets gemist? :lol: Ik wil inderdaad een sub voor muziek, de grootte maakt in principe niet zo heel veel uit, als het maar geen monster van 100+ liter wordt. Zo'n 25 - 40 liter is wat mij betreft optimaal. Maar goed, nu we toch lekker off-topic gaan, doe ik vrolijk mee: w...
door Christian
zo 20 jun 2010, 23:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Ik zal er morgen nog eens wat simulatie aan wagen. WinISD wi nogal eens crashen op mijn win7 bakkie.

@Bart, Closed box bij 25l? en dan met een standaard Hypex of met een extra LT?
door Christian
zo 20 jun 2010, 22:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Hoi Isabelle, Bij deze de simulatie. winisd40l verzwaard.png In de kist van 40l heb ik de PR met 250g verzwaard om zo een afstemming rond de 18 a 19 Hz te verkrijgen. Dat ziet er nog steeds een beetje belabberd uit lijkt me. Is dit wel een geschikte combinatie, of zie ik het een beetje te somber in?
door Christian
zo 20 jun 2010, 21:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Hoi Peter,

als ik 60l simuleer krijg ik dit beeld:
winisd60l.png
Lijkt dit er meer op?
door Christian
zo 20 jun 2010, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Re: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Bedankt voor jullie reactie. Als ik de driver met de PR van 290g simuleer in winisd in een kastje van 35l krijg ik de volgende respons. winisd.jpg Dat ziet er volgens mij niet echt netjes uit toch? Doe ik iets fout in de simulatie? Deze valt na de 100 Hz toch veel te snel af? Bij anderen zie ik alti...
door Christian
zo 20 jun 2010, 18:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr
Reacties: 90
Weergaves: 3565

Hoe aanpakken: Peerless XLS12 met passieve radiator 290gr

Hallo allemaal, Ik ben van plan om een sub te gaan bouwen, in eerste instantie om te proberen; ik kan voor een zacht prijsje op MP een Peerless XLS12 (830500) met een PR van 290gr kopen. Ik wil deze sub alleen gaan gebruiken voor hifi dus een mooie strakke bas is belangrijker dan een afgronddiepe ba...
door Christian
vr 18 jun 2010, 8:42
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Hoe berken mutiplex afwerken
Reacties: 22
Weergaves: 19104

Re: Hoe berken mutiplex afwerken

Ik wil wel een potje voor je halen hoor. :)