Er zijn 107 resultaten gevonden

door FredM
zo 31 mei 2026, 14:57
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5341

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Ik heb weer inspirerende ontwerpen gezien. Vooral de dml-set van Martin vraagt erom om zelf ook zoiets te gaan proberen. De Keski is een hele mooie, prettig klinkende speaker. Misschien nog wat scherp in het hoog. De ribbons van Wrinex klonken erg goed, verdienen een betere basspeaker. De absolute w...
door FredM
za 16 mei 2026, 17:21
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5341

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Ik kom deze dag ook langs, en neem minimaal 2 andere forumleden mee. Renej en Gerard.
door FredM
vr 30 jan 2026, 10:03
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
Reacties: 1031
Weergaves: 36017

Re: het grote squeezebox vragen topic

snoef3 schreef: do 29 jan 2026, 22:31
Dank @FredM: dit kende ik niet. Werkt dit ook met de squeezebox devices?
Music assistent neemt de app zoals die op een tablet of gsm staat gewoon over?
En ensemble is de app?
3x JA
door FredM
do 29 jan 2026, 15:26
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
Reacties: 1031
Weergaves: 36017

Re: het grote squeezebox vragen topic

Ik heb https://www.music-assistant.io/ als docker op mijn thuisserver gezet. Is wat puzzelen in de configuratie, je kiest een bron bv Deezer, en een player, in mijn geval picoreplayer. Naast mijn eigen muziekcollectie, die geïntegreerd wordt aangeboden, zodat Lyrion niet meer nodig is. Ik denk dat d...
door FredM
do 29 jan 2026, 10:04
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
Reacties: 1031
Weergaves: 36017

Re: het grote squeezebox vragen topic

Volgens mij heeft Deezer hun systeem aangepast en doet de plugin in Lyrion het niet meer. Enige wat nog werkt is via Bluetooth afspelen vanaf de picoreplayer (v 11 is net uit en daar werkt bluetooth eindelijk goed)
door FredM
ma 15 dec 2025, 16:15
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Visaton W 200 S woofer 8 ohm
Reacties: 0
Weergaves: 144

Visaton W 200 S woofer 8 ohm

Te koop 2x Visaton W200-S. Gebruikt in een testspeaker, niet meer nodig nu. In prima staat. Zie specs. https://loudspeakerdatabase.com/VISATON/W200S-8

Vraag prijs: 40 euro voor het paar. Afhalen in Amsterdam.
door FredM
vr 06 jun 2025, 10:25
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Dynamic Drivers Nieuw en zo goed als nieuw.. ik wil graag wat opruimen
Reacties: 10
Weergaves: 639

Re: Dynamic Drivers Nieuw en zo goed als nieuw.. ik wil graag wat opruimen

Ik kan wel 3x de SB20PFCR30-8 gebruiken. Stuur je een pm
door FredM
ma 26 mei 2025, 11:46
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Reacties: 400
Weergaves: 10741

Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025

Ik kom zaterdag ook en neem nog 2 leden mee, Rene en Gerard.
door FredM
di 29 apr 2025, 16:44
Forum: Stel je eens voor
Onderwerp: Duclaasie stelt zich voor
Reacties: 6
Weergaves: 342

Re: Duclaasie stelt zich voor

Mooie spullen. En in welke region woon je? Welkom overigens.
door FredM
zo 26 jan 2025, 18:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Betaalbare 2,5 weg staander.
Reacties: 45
Weergaves: 1887

Re: Betaalbare 2,5 weg staander.

Hoe is dit project afgelopen? Concept lijkt goed te passen voor nog te bouwen speakers.
door FredM
di 12 sep 2023, 11:54
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: nieuw album verkrijgbaar als cd, vinyl, mp3, flac.... wat klinkt het best?
Reacties: 29
Weergaves: 1144

Re: nieuw album verkrijgbaar als cd, vinyl, mp3, flac.... wat klinkt het best?

Gaat hier wel over een nieuwe release, zogenaamd remastered, terwijl de dynamiek slechter is dan de originele lp. Hoe het met recente opnamen gaat is wel interessant. Vergelijk tussen een nieuwe uitgave op cd, streaming of lp. En dan objectief de verschillen vaststellen ;)
door FredM
vr 21 jul 2023, 20:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Re: Oude mission woofer stuk

Hier een foto van het klemmetje, van een strip, met een micro-sd kaartje voor de verhouding. Ook een foto van de verbinding op de woofer vastgezet met wat contactlijm.
door FredM
do 20 jul 2023, 16:25
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Re: Oude mission woofer stuk

Ik denk weerkaatsing van licht. Spoel was verder helemaal goed.
door FredM
di 18 jul 2023, 17:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Re: Oude mission woofer stuk

Zo zag ie er gedemonteerd uit.
door FredM
ma 17 jul 2023, 11:09
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Re: Oude mission woofer stuk

Jazeker, met aceton alle lijm opgelost, volledig gedemonteerd. Nieuw litzedraad met hulp van een heel klein stalen klemmetje aan spoeldraad vastgezet (uit mijn raspberry pi onderdelen-box) en gefixeerd met soldeer. Daarna de spider en de woofer in elkaar gelijmd en hij speelt weer als een zonnetje.
door FredM
vr 26 mei 2023, 16:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Zelf reparaties uitvoeren
Reacties: 21
Weergaves: 747

Re: Zelf reparaties uitvoeren

Ik zou iets veiliger optie kiezen: https://speakerrepairshop.nl/nl/lijm/g-10
door FredM
ma 15 mei 2023, 11:06
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Wat vinden we van 't forum?
Reacties: 996
Weergaves: 59664

Re: Wat vinden we van 't forum?

Ik vind onderdeel 'Vergelijkbare onderwerpen' een goede toevoeging. Kom je nog eens bij oude en soms interessante discusies.
door FredM
vr 03 mar 2023, 11:15
Forum: Persberichten
Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
Reacties: 1479
Weergaves: 63642

Re: Hypex Fusion Plate amps

ds23man schreef: di 04 jun 2019, 11:14
Rustig aan jongens, ik begin binnenkort met het maken van een manual.
Heb ik iets gemist? Of was het vier jaar?
door FredM
zo 15 jan 2023, 11:41
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Re: Oude mission woofer stuk

Dank voor de tips. Solderen gaat inderdaad niet, wordt een smurry van grijze korreltjes. Ik ga eerst maar eens op zoek naar die lijm. Opensnijden is nog een optie maar meer om te oefenen als andere oplossingen niet werken.
door FredM
za 14 jan 2023, 11:30
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Oude mission woofer stuk
Reacties: 20
Weergaves: 838

Oude mission woofer stuk

Ik heb van mijn zwager wat oude meuk gekregen met de vraag of dat nog te repareren is. Als eerste een Mission 780 Freedom. Mooie speaker maar wel stuk. argonaut1f.jpg Rubber is nog prima. missionwoofer.jpg Probleem is dus losgeraakte litzedraad. litze1.jpg litze2.jpg Enige wat ik kan bedenken is hel...
door FredM
zo 18 sep 2022, 13:18
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Project RPMS = Raspberry Pi Music Server (LMS)
Reacties: 22
Weergaves: 2359

Re: Project RPMS = Raspberry Pi Music Server (LMS)

Als ik het goed begrijp heb je dus 2 rpi's nodig, 1 als server en 1 als speler. Is voor mij toch wel een probleem, ik heb al zoveel apparaten.
door FredM
do 30 jun 2022, 14:37
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Reacties: 46
Weergaves: 2749

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Daar kan dan nog wel een tip bij: zorg voor goede coaxkabel. Na deze vervangen te hebben, reageerde de slave stuk beter op de master! Ook de coax vanaf je digitale bron kan leiden tot een slave die niet reageert bij opstarten.
door FredM
di 09 feb 2021, 18:28
Forum: Meten....
Onderwerp: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW
Reacties: 12
Weergaves: 463

Re: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW

Voorbeeld van mijn calibratie, een focusrite in dit geval. Tussen 20hz en 20khz behoorlijk vlak. Dus of een calibratiefile echt veel toevoegt is de vraag. Was voor mij meer een check of alles goed was aangesloten.