Er zijn 107 resultaten gevonden
- zo 31 mei 2026, 14:57
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5341
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik heb weer inspirerende ontwerpen gezien. Vooral de dml-set van Martin vraagt erom om zelf ook zoiets te gaan proberen. De Keski is een hele mooie, prettig klinkende speaker. Misschien nog wat scherp in het hoog. De ribbons van Wrinex klonken erg goed, verdienen een betere basspeaker. De absolute w...
- za 16 mei 2026, 17:21
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5341
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ik kom deze dag ook langs, en neem minimaal 2 andere forumleden mee. Renej en Gerard.
- vr 30 jan 2026, 10:03
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36017
- do 29 jan 2026, 15:26
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36017
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb https://www.music-assistant.io/ als docker op mijn thuisserver gezet. Is wat puzzelen in de configuratie, je kiest een bron bv Deezer, en een player, in mijn geval picoreplayer. Naast mijn eigen muziekcollectie, die geïntegreerd wordt aangeboden, zodat Lyrion niet meer nodig is. Ik denk dat d...
- do 29 jan 2026, 10:04
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: het grote squeezebox vragen topic
- Reacties: 1031
- Weergaves: 36017
Re: het grote squeezebox vragen topic
Volgens mij heeft Deezer hun systeem aangepast en doet de plugin in Lyrion het niet meer. Enige wat nog werkt is via Bluetooth afspelen vanaf de picoreplayer (v 11 is net uit en daar werkt bluetooth eindelijk goed)
- ma 15 dec 2025, 16:15
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Visaton W 200 S woofer 8 ohm
- Reacties: 0
- Weergaves: 144
Visaton W 200 S woofer 8 ohm
Te koop 2x Visaton W200-S. Gebruikt in een testspeaker, niet meer nodig nu. In prima staat. Zie specs. https://loudspeakerdatabase.com/VISATON/W200S-8
Vraag prijs: 40 euro voor het paar. Afhalen in Amsterdam.
Vraag prijs: 40 euro voor het paar. Afhalen in Amsterdam.
- vr 06 jun 2025, 10:25
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Dynamic Drivers Nieuw en zo goed als nieuw.. ik wil graag wat opruimen
- Reacties: 10
- Weergaves: 639
Re: Dynamic Drivers Nieuw en zo goed als nieuw.. ik wil graag wat opruimen
Ik kan wel 3x de SB20PFCR30-8 gebruiken. Stuur je een pm
- ma 26 mei 2025, 11:46
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
- Reacties: 400
- Weergaves: 10741
Re: 17e Luisterdag Breda zaterdag 31 mei 2025
Ik kom zaterdag ook en neem nog 2 leden mee, Rene en Gerard.
- di 29 apr 2025, 16:44
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Duclaasie stelt zich voor
- Reacties: 6
- Weergaves: 342
Re: Duclaasie stelt zich voor
Mooie spullen. En in welke region woon je? Welkom overigens.
- zo 26 jan 2025, 18:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Betaalbare 2,5 weg staander.
- Reacties: 45
- Weergaves: 1887
Re: Betaalbare 2,5 weg staander.
Hoe is dit project afgelopen? Concept lijkt goed te passen voor nog te bouwen speakers.
- di 12 sep 2023, 11:54
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: nieuw album verkrijgbaar als cd, vinyl, mp3, flac.... wat klinkt het best?
- Reacties: 29
- Weergaves: 1144
Re: nieuw album verkrijgbaar als cd, vinyl, mp3, flac.... wat klinkt het best?
Gaat hier wel over een nieuwe release, zogenaamd remastered, terwijl de dynamiek slechter is dan de originele lp. Hoe het met recente opnamen gaat is wel interessant. Vergelijk tussen een nieuwe uitgave op cd, streaming of lp. En dan objectief de verschillen vaststellen 
- di 12 sep 2023, 11:23
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: nieuw album verkrijgbaar als cd, vinyl, mp3, flac.... wat klinkt het best?
- Reacties: 29
- Weergaves: 1144
- vr 21 jul 2023, 20:40
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Re: Oude mission woofer stuk
Hier een foto van het klemmetje, van een strip, met een micro-sd kaartje voor de verhouding. Ook een foto van de verbinding op de woofer vastgezet met wat contactlijm.
- do 20 jul 2023, 16:25
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Re: Oude mission woofer stuk
Ik denk weerkaatsing van licht. Spoel was verder helemaal goed.
- di 18 jul 2023, 17:58
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Re: Oude mission woofer stuk
Zo zag ie er gedemonteerd uit.
- ma 17 jul 2023, 11:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Re: Oude mission woofer stuk
Jazeker, met aceton alle lijm opgelost, volledig gedemonteerd. Nieuw litzedraad met hulp van een heel klein stalen klemmetje aan spoeldraad vastgezet (uit mijn raspberry pi onderdelen-box) en gefixeerd met soldeer. Daarna de spider en de woofer in elkaar gelijmd en hij speelt weer als een zonnetje.
- vr 26 mei 2023, 16:58
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Zelf reparaties uitvoeren
- Reacties: 21
- Weergaves: 747
Re: Zelf reparaties uitvoeren
Ik zou iets veiliger optie kiezen: https://speakerrepairshop.nl/nl/lijm/g-10
- ma 15 mei 2023, 11:06
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Wat vinden we van 't forum?
- Reacties: 996
- Weergaves: 59664
Re: Wat vinden we van 't forum?
Ik vind onderdeel 'Vergelijkbare onderwerpen' een goede toevoeging. Kom je nog eens bij oude en soms interessante discusies.
- vr 03 mar 2023, 11:15
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 63642
- zo 15 jan 2023, 11:41
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Re: Oude mission woofer stuk
Dank voor de tips. Solderen gaat inderdaad niet, wordt een smurry van grijze korreltjes. Ik ga eerst maar eens op zoek naar die lijm. Opensnijden is nog een optie maar meer om te oefenen als andere oplossingen niet werken.
- za 14 jan 2023, 11:30
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Oude mission woofer stuk
- Reacties: 20
- Weergaves: 838
Oude mission woofer stuk
Ik heb van mijn zwager wat oude meuk gekregen met de vraag of dat nog te repareren is. Als eerste een Mission 780 Freedom. Mooie speaker maar wel stuk. argonaut1f.jpg Rubber is nog prima. missionwoofer.jpg Probleem is dus losgeraakte litzedraad. litze1.jpg litze2.jpg Enige wat ik kan bedenken is hel...
- zo 18 sep 2022, 13:18
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Project RPMS = Raspberry Pi Music Server (LMS)
- Reacties: 22
- Weergaves: 2359
Re: Project RPMS = Raspberry Pi Music Server (LMS)
Als ik het goed begrijp heb je dus 2 rpi's nodig, 1 als server en 1 als speler. Is voor mij toch wel een probleem, ik heb al zoveel apparaten.
- do 30 jun 2022, 14:37
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
- Reacties: 46
- Weergaves: 2749
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Daar kan dan nog wel een tip bij: zorg voor goede coaxkabel. Na deze vervangen te hebben, reageerde de slave stuk beter op de master! Ook de coax vanaf je digitale bron kan leiden tot een slave die niet reageert bij opstarten.
- di 09 feb 2021, 18:28
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW
- Reacties: 12
- Weergaves: 463
Re: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW
Voorbeeld van mijn calibratie, een focusrite in dit geval. Tussen 20hz en 20khz behoorlijk vlak. Dus of een calibratiefile echt veel toevoegt is de vraag. Was voor mij meer een check of alles goed was aangesloten.
- di 09 feb 2021, 18:16
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW
- Reacties: 12
- Weergaves: 463
Re: Calibratie ECM8000 met Tascam US-200 voor REW
Je hebt dus een xlr naar rca nodig. https://www.bax-shop.nl/xlr-rca/devine- ... tails.html
