En daar heb ik geen zin in Hans. Nou heb ik gelezen dat je ook de pi kunt laten booten vanaf usb.
Dat lijkt me makkelijker wisselen dan de sd kaart.
Er zijn 1365 resultaten gevonden
- vr 09 feb 2018, 23:03
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28785
- vr 09 feb 2018, 21:59
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28785
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Op de laatste versie van max2play zit kodi bij in Hans. Maar daar krijg ik netflix niet mee aan de praat.
En met raspbian wel. Eigenlijk zoek ik naar een dualboot voor max2play en raspbian.
Heb overal gekeken maar kan dit niet vinden. En idd een 2de pi is een beetje overkill.
En met raspbian wel. Eigenlijk zoek ik naar een dualboot voor max2play en raspbian.
Heb overal gekeken maar kan dit niet vinden. En idd een 2de pi is een beetje overkill.
- vr 09 feb 2018, 21:13
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28785
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ok. Even een update van mij. IK heb de pi en de hifi berry binnen. Heb max2play erop staan en de squeezbox op mijn tablet. Dit werkt prima. Maar nu wil ik ook netflix kijken en dat wil op max2play niet. Dan moet je raspbian hebben. Dan moet je iedere keer sd kaart wisselen. Heb ik geen zin in. Toen ...
- ma 05 feb 2018, 16:42
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28785
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
OK. Ik me op glad ijs begeven. Mijn media player heeft de geest begeven en een nieuwe kost hier tussen de 300 en 400 dollar. Dat wil ik er absoluut niet aan uitgeven. Nu lees ik dit draadje even door en schept voor mij veel mogelijk heden. Nu ben ik van plan om een pi te kopen met een hifi berry. De...
- di 26 dec 2017, 21:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: El84 PP amp
- Reacties: 45
- Weergaves: 2074
Re: El84 PP amp
De gloeispanning zit tussen de 6,4 en 6,5 volt. Moet kunnen dacht ik. Ik ga opzoek naar die Russische buizen. Kijken hoe dat bevalt. Netspanning hier is absoluut niet stabiel. Schommelt tussen 110 en 125 volt. Drama. Verder stop ik met kapen van deze topic. Succes met de bouw TS. Blijf het volgen.
- di 26 dec 2017, 18:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: El84 PP amp
- Reacties: 45
- Weergaves: 2074
Re: El84 PP amp
Ja Aat. Witte kerst en enorm koud. Op dit moment -14. En een gevoelstemperatuur van -24. Ik volg het forum nog regelmatig hoor maar doe zelf bijna niks met de hobby. Mijn Hf10 heeft last van toch wat een te hoge spanning.
- di 26 dec 2017, 16:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: El84 PP amp
- Reacties: 45
- Weergaves: 2074
Re: El84 PP amp
Leuk project. Vraagje kan ik de 6P14P zomaar op mijn HF10 zetten? Ik heb al een keer eerder aangegeven dat de spanningen hier in Canada hoog zijn. Mijn B+ is 340 volt. Kon geen kwaad werd gezegd. Maar nu een paar maanden later gaan mijn EL84 buisjes een beetje zwart worden. Dus toch wel een beetje t...
- za 04 mar 2017, 20:54
- Forum: Projecten van het jaar
- Onderwerp: Versterker van het jaar 2016 - stemmen maar
- Reacties: 4
- Weergaves: 1687
Re: Versterker van het jaar 2016 - stemmen maar
Ik begrijp Theo zijn motieven, maar er is ook wel een ontwikkeling, en die is dan niet te negeren voor wat betreft de resultaten. Klopt, het zelf ontwikkelen van een schakelende voeding voor in een buizenversterker zoals Piet1950 heeft gedaan mag best wel revolutionair revolutionair genoemd worden....
- vr 03 mar 2017, 23:44
- Forum: Projecten van het jaar
- Onderwerp: Versterker van het jaar 2016 - stemmen maar
- Reacties: 4
- Weergaves: 1687
Re: Versterker van het jaar 2016 - stemmen maar
Die van Robert is voor mij de winnaar
- di 25 okt 2016, 14:20
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Hoi Robert. Ja ik heb heel veel meegenomen maar niet alles hoor. Ben nog bezig mijn draai te vinden hier. Maar ben blij dat ik mijn HF10 op 120 volt heb aangesloten want gisteren had ik bijna 120 volt op het stopcontact staan. Wel veel verschil zeg. En het klinkt heel apart als ik de audio ingang aa...
- zo 23 okt 2016, 19:35
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Ok Peter. Dan laat ik het zo.
De HF10 staat al een poosje te spelen en geen problemen tot nu toe.
Op naar de volgende versterker. Mijn 6CA7 is nu aan de beurt.
Op die trafo staan ook 2 110 volt wikkelingen op.
De HF10 staat al een poosje te spelen en geen problemen tot nu toe.
Op naar de volgende versterker. Mijn 6CA7 is nu aan de beurt.
Op die trafo staan ook 2 110 volt wikkelingen op.
- zo 23 okt 2016, 18:38
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Nou ik heb de spanning gemeten op de buisvoet Anne.
310 volt op pen 9 van de EL84.
Mijn HF10 staat nu te spelen en hou het even in de gaten.
310 volt op pen 9 van de EL84.
Mijn HF10 staat nu te spelen en hou het even in de gaten.
- zo 23 okt 2016, 16:49
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Het Forum volg ik bijna elke dag. Het volgende is nu aan de hand. Op het net staat 115 volt. Heb een paar keer gemeten maar blijft 115. Ik heb de trafo op 120 volt aangesloten. Heb nu een gloeispanning van 6.1 a 6.2 volt. NIet echt perfect. Op de eindbuizen staat nu 310 volt. En ze mogen max 300 heb...
- za 22 okt 2016, 22:04
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Bedankt Sander.
Nee om de politiek hoef je niet te gaan verhuizen. Net zo'n puinhoop als Nederland.
En de ambtenaren werken hier net zo snel als in Nederland. Lekker traag.
Nee om de politiek hoef je niet te gaan verhuizen. Net zo'n puinhoop als Nederland.
En de ambtenaren werken hier net zo snel als in Nederland. Lekker traag.
- za 22 okt 2016, 21:50
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Re: Aansluiting Hammond trafo
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Dus gewoon parallel aansluiten moet dus goed zijn. Ik ga dat proberen. Tja omdat ik op het laatst geen werk meer had en niet meer aan het werk kon komen en mijn vrouw geboren canadees is hebben we besloten om te gaan emigreren. Ik heb nog geen baan maar mijn...
- za 22 okt 2016, 21:11
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Aansluiting Hammond trafo
- Reacties: 20
- Weergaves: 728
Aansluiting Hammond trafo
Hallo Allemaal. Na een lange een bericht van mij. Ik woon sinds 2 maanden in Canada. Pracht land. Maar zit met het volgende. De spanning hier is 110 Volt. Nu moet ik mijn HF10 en mijn andere versterkers erop aanpassen. Op de tekening van de Hammond trafo staat dat er 2 wikkelingen van 110 op staan. ...
- ma 08 aug 2016, 12:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
- Reacties: 175
- Weergaves: 7172
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Mooie kleurencombinatie Robert.
Ziet er netjes uit.
Ziet er netjes uit.
- do 21 jul 2016, 14:05
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Zeer blij dat weer online zijn
- Reacties: 64
- Weergaves: 7483
Re: Zeer blij dat weer online zijn
Ook al ben ik niet meer actief bezig heb ik het forum wel gemist.
Mag het graag lezen. Hulde voor de beheerders van de site.
Mag het graag lezen. Hulde voor de beheerders van de site.
- di 24 feb 2015, 17:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
- Reacties: 123
- Weergaves: 2682
Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
Hier ligt alles stil Robert.
Vanwege privé en familieomstandigheden en persoonlijke problemen
kom ik nergens meer aan toe. Ik volg het forum nog wel een beetje maar voor
de rest doe ik voorlopig niks meer.
Vanwege privé en familieomstandigheden en persoonlijke problemen
kom ik nergens meer aan toe. Ik volg het forum nog wel een beetje maar voor
de rest doe ik voorlopig niks meer.
- ma 12 mei 2014, 17:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
- Reacties: 123
- Weergaves: 2682
Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
Een stukje VD-draad.
In het midden van de strip zit het centraal aarde punt.
In het midden van de strip zit het centraal aarde punt.
- ma 12 mei 2014, 15:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
- Reacties: 123
- Weergaves: 2682
Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83
En we zijn weer een klein stukje verder.
Kom nog een paar onderdelen te kort.
Zo gauw ik weer in Assen kom zal ik nog wat ophalen.
Kom nog een paar onderdelen te kort.
Zo gauw ik weer in Assen kom zal ik nog wat ophalen.
- zo 11 mei 2014, 17:28
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Vinyl is nieuw hier.
- Reacties: 11
- Weergaves: 705
Re: Vinyl is nieuw hier.
Wat een supergaaf spul heb je zeg. Prachtig om te zien.
Welkom.
Welkom.
- za 10 mei 2014, 7:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: brom hf10
- Reacties: 91
- Weergaves: 1298
Re: brom hf10
Gefeliciteerd Sander.
Nu maar genieten. Dat doe ik nog steeds van mijn HF10.
Ik heb die van mij even opgepoetst. Staat er weer als nieuw bij.
Nu maar genieten. Dat doe ik nog steeds van mijn HF10.
Ik heb die van mij even opgepoetst. Staat er weer als nieuw bij.
- ma 05 mei 2014, 7:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: brom hf10
- Reacties: 91
- Weergaves: 1298
Re: brom hf10
+1 Als er iemand is hier die bereid is om mee te denken, dingen uitzoeken. berekeningen en vooral dingen uit leggen door een tekeningetje, dan is het Anne wel. :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: =D> =D> =D> =D> Fouten maken we allemaal, daar zijn we mensen voor, en voor iemand die dik in de 70 is,...
- za 03 mei 2014, 15:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: brom hf10
- Reacties: 91
- Weergaves: 1298
Re: brom hf10
Er zijn ook bouwers bij die houden van hardwire bouwen ipv op een print.
