Er zijn 247 resultaten gevonden
- wo 21 jan 2015, 20:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Goed nieuws dat er schot in de zaak zit. Waarschijnlijk een goede beslissing om het eea te laten doen ivm voortgang van het project. Wil je later ook nog met het filter gaan "spelen" of wil je het laten zoals Tony het bedoeld heeft? Ik hoop dat je nu wat meer tijd en zin hebt om je enorme ...
- wo 19 mar 2014, 20:53
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: van schuur naar zelfbouw werkplaats
- Reacties: 145
- Weergaves: 7394
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
ik ben nu aan het verbouwen, en gebruik een plaat (mobiele werk tafel) van 122x244 en 18mm dik waaronder 3 stuks balken zijn geschroefd voor het doorbuigen van 5x7 en 244 lang. Plaat ligt op de inklapbare schragen. Probleem is dat het gereedschap bovenop vaak in de weg ligt als je grotere werkstukke...
- za 15 feb 2014, 13:12
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Die tv kast klinkt als een mooi domino project.
Ik heb de galactica's in levende lijve gezien.
Wat zijn die enorm prachtig (en groot!)
Het afwerkings niveau ligt zeer hoog.
Ga ze maar gauw afmaken
Ik heb de galactica's in levende lijve gezien.
Wat zijn die enorm prachtig (en groot!)
Het afwerkings niveau ligt zeer hoog.
Ga ze maar gauw afmaken
- zo 12 jan 2014, 22:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18 of 21" subwoofer
- Reacties: 47
- Weergaves: 2656
Re: 18 of 21" subwoofer
toevallig dat ik vandaag kijk op het forum Ik zag net je topic voor bij schieten en gelezen. ruim een jaar geleden 2x PD 2150 gekocht inc behuizing van 120 liter gesloten meen ik. Zijn de sub's die Tony G heeft gebouwd voor een klant. Na aankoop was onverwachts mijn bod geaccepteerd op een huis. Ik ...
- do 19 sep 2013, 22:10
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: van schuur naar zelfbouw werkplaats
- Reacties: 145
- Weergaves: 7394
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel. In mijn ogen de beste oplossing. Hoeveel vermogen installeer je? de installateur stelt 2kW voor is dat niet erg weinig? Als je in de winter van vorst vrij naam werk...
- di 17 sep 2013, 16:16
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: van schuur naar zelfbouw werkplaats
- Reacties: 145
- Weergaves: 7394
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
In mijn ogen de beste oplossing.Henkjan schreef:Verwarming zal wel een gevelkachel worden, hoeft er alleen een gasleiding naar de schuur toe, kan door de zelfde sleuf als de E kabel.
Hoeveel vermogen installeer je?
- vr 30 aug 2013, 21:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Hier de credit crisis versie:
4X M4 bout met een paar moeren
4X M4 bout met een paar moeren
- za 17 aug 2013, 18:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dit zijn niet erg gevoelige componenten volgens mij. Maar als je ze wilt beschermen voor de hitte pak ik massieve draad die net uit de component vast zit beet met een combinatie tangetje of brede punt tang. Op deze manier gaat de warmte niet in het component. En als je temperatuur hoger zet, smelt d...
- ma 22 jul 2013, 17:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
iedereen super nieuwsgierig hoe het eind resultaat is geworden.
volgens mij heeft M.A. de units er in geschroefd en zicht 10 dagen opgesloten met zijn grote pracht staaltje vakmanschap en toewijding van 1,7m hoog icm met een hele berg CD's.
nu nog wachten wanneer hij tijd heeft om te posten
volgens mij heeft M.A. de units er in geschroefd en zicht 10 dagen opgesloten met zijn grote pracht staaltje vakmanschap en toewijding van 1,7m hoog icm met een hele berg CD's.
nu nog wachten wanneer hij tijd heeft om te posten
- ma 22 jul 2013, 17:07
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: van schuur naar zelfbouw werkplaats
- Reacties: 145
- Weergaves: 7394
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
bedenk je wel dat voor die vloerverwarming wel een extra elektrische pomp moet draaien, ook al is het maar 1 groep. 1 watt continue = 2 euro per jaar. 40 watt pomp is dus 80 euro. bovendien is als houtbewerker / hout worm een houten vloer (underlayment) ook erg fijn. laat je een beitel of een bovenf...
- zo 21 jul 2013, 20:46
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: van schuur naar zelfbouw werkplaats
- Reacties: 145
- Weergaves: 7394
Re: van schuur naar zelfbouw werkplaats
Vloerverwarming is niet praktisch, duurt te lang eer het warm is. Normaal wil je de schuur ruim vorst vrij houden, graad of 8 ofzo. Als je wilt gaan werken duurt het veel te lang met vloer verwarming. Ik heb een direct gestookte kachel op propaan, moet je wel ventileren ivm de verbrandingsgassen. ko...
- wo 19 jun 2013, 0:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ziet er super uit.
Foto vanaf onder geschoten heeft wel wat weg van het empire state building.
Ik vind de galactica's met zijn grote woofers die net in het baffle past, persoonlijk esthetisch een stuk mooier dan de 4x11" van de foto
Foto vanaf onder geschoten heeft wel wat weg van het empire state building.
Ik vind de galactica's met zijn grote woofers die net in het baffle past, persoonlijk esthetisch een stuk mooier dan de 4x11" van de foto
- zo 16 jun 2013, 12:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
de stereo 3weg dsp van hypex kost 770 ex btw.
ook een hoop geld, en dan nog 6 eindversterkers.
Is het trouwens een 3 of 4 weg systeem? (woofers parallel)
ook een hoop geld, en dan nog 6 eindversterkers.
Is het trouwens een 3 of 4 weg systeem? (woofers parallel)
- zo 16 jun 2013, 11:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Walt schreef:Goedkoper maar waarschijnlijk wel iets minder goed.
Groetjes Walter
zou je dat gaan merken dan, zeker als er geen direct vergelijk is?
- zo 16 jun 2013, 10:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik ga voor het bestaande filter. Omdat er echter nogal wat jaartjes tussen de Oer-Galactica's en mijn mkII's zitten heeft Tony zijn laatste inzichten verwerkt voor wat betreft de keuzen van type condensatoren etc. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?p=1540092#p1540092 C1 is trouwens de Duel...
- ma 27 mei 2013, 21:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Wat worden zijn ze mooi.
Fineer ziet er prachtig uit.
Het luidspreker project loopt bijna tegen het einde.
Hoe zit het met de versterking?
Ik post zelden wat, maar kijk enkele keren per week naar de vorderingen.
Fineer ziet er prachtig uit.
Het luidspreker project loopt bijna tegen het einde.
Hoe zit het met de versterking?
Ik post zelden wat, maar kijk enkele keren per week naar de vorderingen.
- za 09 feb 2013, 13:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Weer lekker bezig zo te zien.
Heb je al een idee wanneer ze af zijn?
Heb je al een idee wanneer ze af zijn?
- do 24 jan 2013, 22:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x SDX15
- Reacties: 100
- Weergaves: 5776
Re: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x S
Zijn ze al aan eens eventjes uitgeprobeerd bij je thuis ? Staan momenteel opgeslagen in de schuur. Ik heb ze al wel geprobeerd in de schuur met een functie generator. Om 120kg naar de 1ste verdieping te sjouwen en vervolgens weer terug vindt ik zelf zo maar overdreven. Nog een jaar geduld dus. Heb ...
- di 22 jan 2013, 16:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x SDX15
- Reacties: 100
- Weergaves: 5776
Re: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x S
bas focal m180 schreef:Zijn ze al aan eens eventjes uitgeprobeerd bij je thuis ?
Staan momenteel opgeslagen in de schuur.
Ik heb ze al wel geprobeerd in de schuur met een functie generator.
Om 120kg naar de 1ste verdieping te sjouwen en vervolgens weer terug vindt ik zelf zo maar overdreven.
Nog een jaar geduld dus.
- zo 18 nov 2012, 19:19
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Verlaagd plafond
- Reacties: 96
- Weergaves: 6339
Re: Verlaagd plafond
pas wel op voor een teveel gedempte kamer. Dat is naar mijn smaak erg on natuurlijk en komt de muziek niet ten goede. Even ter info voor de lezers Een bekende van mij heeft zijn gehele woonkamer plafond vol gelegd met Rockfon Sonar G. (akoestische plafondplaat zonder raster) Het resultaat is zoals ...
- zo 14 okt 2012, 12:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 2307
- Weergaves: 102572
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik heb zwarte 8.8 inbus boutjes bij fabory gehaald die een lage kop hebben. Misschien iets voor de kleine units? Faboryoverigens wel erg duur. Hoe ging het fresen? Ik zag dat je de hulp planken vast schroeft. Ligt de mdf freeszool dan helemaal vlak op de 2 planken? Ik bedoel: als van en tafel 1 poot...
- za 01 sep 2012, 23:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x SDX15
- Reacties: 100
- Weergaves: 5776
Re: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x S
Door leuke omstandigheden ligt het project alweer stil. Vorige week zaterdag heb ik 2x een PD2150 gekocht met kast die door Tony G zijn gebouwd. Beter bekend als de "serious Sub". Met de 120kg per sub had gelijk last van mijn rug :lol: Waarom het project stil ligt: Ik heb afgelopen vrijdag...
- zo 26 aug 2012, 8:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18 of 21" subwoofer
- Reacties: 47
- Weergaves: 2656
Re: 18 of 21" subwoofer
ik heb een paartje pd2150 aangeschaft.
Momenteel heb ik het erg druk, pas als mijn andere luidsprekers af zijn kan ik iets zeggen over beide 21 duimers.
Momenteel heb ik het erg druk, pas als mijn andere luidsprekers af zijn kan ik iets zeggen over beide 21 duimers.
- vr 24 aug 2012, 20:47
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 251554
Re: het "te koop gezien" topic....
Volgens mij Serious Sub (2x Precision Devices PD2150) van Tony Gee http://link.marktplaats.nl/588482514 Voor dat geld had ik toch verwacht dat de driver ingefreesd zou zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik zag toevallig de advertentie staan op marktplaats, en dacht precies het zelfde. Ik had ze per...
- zo 12 aug 2012, 23:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x SDX15
- Reacties: 100
- Weergaves: 5776
Re: Bouw van een 5.2 systeem met Scanspeak Refmon SE en 2x S
Omdat de houdbaarheid van de huidige subwoofers twijfelachtig is, besluit ik niet om de facetten er aan te zetten maar er los naast te zetten. De subs worden afgerond met een 15,9mm radius afrond frees. Ik heb ook al wat voor de speaker stands bedacht. Zie foto: Wat vinden jullie er van? foto55.JPG ...
