De bouw van een 5.2 systeem met als basis de scanspeak reference monitor SE als front luidsprekers (3 stuks, dus ook de center wordt refmon SE)
en 2x SDX15 in gesloten behuizing van 100 liter. http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=9265
over de achter luidsprekers ben ik nog niet uit
De set zal regelmatig gebruikt worden voor film kijken, maar ook voor stereo. (en muziek voor tijdens het stofzuigen en koken enz
Hier de units voor de front luidsprekers Ze komen in deze vorm van behuizing
Ik verwacht hier niet al te veel problemen mee kwa geluid.
Het MDF krijg ik volgende week binnen, alles uit 25mm MDF en het front uit 50mm Dit zijn al reeds afgebouwde subwoofers, maar nog niet afgewerkt
Nu zoek ik nog achterluidsprekers voor een zacht budget, max €200 p/s exclusief hout en afwerking
Ze hoeven niet ontzettend laag te gaan, want mijn surround receiver kan ik de cross-over op 80hz instellen.
Wel luister ik graag films op een stevig volume, en wil niet dat ze snel uit hun adem raken.
De plaatsing zal tegen de muur zijn.
Vanwege de (WAF) zoek ik een vrij ondiepe luidspreker, en vindt het persoonlijk zelf ook mooi en praktisch.
Mijn voorkeur gaat uit naar een monitor.
MAAR het zou eventueel ook zeer smalle en ondiepe vloerstaander mogen worden.
Een mooi vloerstaand ontwerp vind ik dat van Montana: Surround speakers ala B&O
Er zijn ook genoeg breedbander ontwerpen te vinden in een kleine behuzing, hoe zouden deze matchen met de Scanspeak monitors?