Wel opletten waar je je kopje koffie of flesje bier neerzet, voor je het weet is ie verdwenen...hannesie schreef:Toch wel leuke bijzet tafeltjes.![]()
[longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Edition
Moderator: Beheerdersteam
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
bijzettafels?

komt wel goedHenkjan schreef:niets wat jij met je inzet niet oplost![]()
(tegen anderen zou ik zeggen: dat is toch veel minder netjes, maar bij jou... zie boven)
dre schreef:beter zelfs.MechanicalAnimal schreef:niks mis met "hardwired" toch, guys?
Ik heb de VSF-Cu, die kost net ff iets meer dan de helft van de CAST-Cu....en die gaat over de €650 heenPeertje schreef:Is dit het alternatief voor de condensator van €500 ?
die discussie heeft een jaartje terug ook al plaatsgevonden Gerhard, ik wist echt helegaar niet van het bestaan van DSPetcetera af, ik had toen echter al het hele spul binnen.ds23man schreef:Heb je de filtercomponenten al in huis?????
Zo niet, dan zou ik je toch dringend aanraden om actief te gaan filteren met een goede dsp ( Hypex).
Met een passief filter bereik je niet wat je met een dsp kan. Kan uit ervaring spreken, heb net mijn Ultrazooom provisorisch draaiend.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Lang leve de Leenbakkert voor zijn schoonloopmatten 
Dubbelzijdige tapijttape
jammer.......het was al redelijk donder...dat schiet niet op met foto's. Morgen de topkasten er bij licht maar even opzetten.
Dubbelzijdige tapijttape
jammer.......het was al redelijk donder...dat schiet niet op met foto's. Morgen de topkasten er bij licht maar even opzetten.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Blijf me verbazen over dat grote flinke gapend gat dat bijna net zo breed is als de hele baffle zelf . 
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Het is ondertussen al wel licht hoor. Waar blijven die pics?MechanicalAnimal schreef:jammer.......het was al redelijk donder...dat schiet niet op met foto's. Morgen de topkasten er bij licht maar even opzetten.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
En dan wordt je toch nieuwsgierig naar wat er in de QR staat
Het wordt trouwens echt schitterend, zo lang zo geduldig met zo'n precisie werken.
Repect
Ergens hoop ik dat je niet al te snel klaar bent, anders vallen we straks in zo'n gat
.
Repect
Ergens hoop ik dat je niet al te snel klaar bent, anders vallen we straks in zo'n gat
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
even 't geheugen opfrissen...............onderstaande foto's zijn van de "Galactica's" die Tony enige tijd geleden heeft gemaakt voor één van zijn klanten. Deze luidspreker heb ik in levende lijve mogen aanschouwen en beluisteren. Deze luidspreker deed mij besluiten om ook met fineer aan de slag te gaan in plaats van de 2componenten Hotspray.
De foto is genomen zoals de luidspreker bij de timmerman in de werkplaats stond.
Ik heb net de topkasten naar beneden gehaald en ze op de laagkasten gezet en ook even wat foto's geschoten.
Door het raam en het invallende licht zijn ze niet allemaal even goed gelukt helaas, het fineerpatroon gooit roet in het eten met scherpstellen ofzo, maar het idee is er
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Mooi hoor, maar toch nog even een vraag. Als ik kijk naar de kast van Tony Gee, worden daar andere units in gebruikt? Dit vanwege de ronde uitsparingen.
- Bijlagen
-
- Tony Gee.jpg (18.58 KiB) 491 keer bekeken
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
gewoonweg om jaloers op te worden
dat van die ronde drivers was mij ook opgevallen
dat van die ronde drivers was mij ook opgevallen
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
klopt hoor.....dat hele concept is trouwens anders. Die laagkast heeft namelijk 4 (vier!) 12 inch woofers (of was het nou 11 inch?) per luidspreker. Aan de achterzijde zitten er namelijk ook nog 2 verstopt. Het betreft hier een zogeheten impuls-gecorrigeerde opstellingZweitse schreef:Mooi hoor, maar toch nog even een vraag. Als ik kijk naar de kast van Tony Gee, worden daar andere units in gebruikt? Dit vanwege de ronde uitsparingen.
Die luidspreker is trouwens een stukje smaller maar een behroolijk stuk dieper, ook de facetten staan onder een iets andere hoek, namelijk meer naar achter gericht, lijkt nog iets smaller.
De door mij gemaakte luidspreker "Galactica" is vrijwel gelijk aan de originele set Galactica's van forummember Toto (Ruud). Zie hiervoor mijn openingspost.
Ruud en ik hebben exact dezelfde driver-bezetting. Er is alleen een constructief verschil in onze bouwwijze, zowel qua materiaal als bevestiging en afwerking.
Ook het filter is enigzins gewijzigd, de waarden van de componenten zijn hetzelfde gebleven alleen doordat er wat jaren tussen zitten heb ik bijvoorbeeld condensatoren die eerder nog niet voorhanden waren.
Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op di 18 jun 2013, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Thanks voor al jullie reacties guys 
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ik heb vandaag ook even contact gehad met een uiterst behulpzame productadviseur van de firma Osmo
Die kerel heeft even mijn verhaal aangehoord dat ik het fineer op mijn luidsprekers wou behandelen met Osmo Hardwax maar twijfelde of ik zou moeten gaan voor een matte of zijdematte versie van de hardwax.
Doordat ik fineer heb van Amerikaans Notenhout (en geen te belopen vloer hoef te behandelen) adviseerde hij mij om niet een Hardwax te pakken maar blanke was. Dit is een iets dunnere olie die dan ook makkelijker is aan te brengen en ook nog eens dieper in het hout kan intrekken wat belangrijk is omdat notenhout een erg harde houtsoort is. De Hardwas smeer je meer op het hout dan dat het erg echt intrekt in dit geval. Desgewenst kan een 2de laag blanke was worden aangebracht aangezien het fineer nu nog onbehandeld is.
Tevens liet hij weten dat de matte afwerking waarschijnlijk toch wat dof zou overkomen en dat juist de zijdematte afwerking van de blanke was de kleur naar boven brengt en het patroon mooi zou laten spreken.

Die kerel heeft even mijn verhaal aangehoord dat ik het fineer op mijn luidsprekers wou behandelen met Osmo Hardwax maar twijfelde of ik zou moeten gaan voor een matte of zijdematte versie van de hardwax.
Doordat ik fineer heb van Amerikaans Notenhout (en geen te belopen vloer hoef te behandelen) adviseerde hij mij om niet een Hardwax te pakken maar blanke was. Dit is een iets dunnere olie die dan ook makkelijker is aan te brengen en ook nog eens dieper in het hout kan intrekken wat belangrijk is omdat notenhout een erg harde houtsoort is. De Hardwas smeer je meer op het hout dan dat het erg echt intrekt in dit geval. Desgewenst kan een 2de laag blanke was worden aangebracht aangezien het fineer nu nog onbehandeld is.
Tevens liet hij weten dat de matte afwerking waarschijnlijk toch wat dof zou overkomen en dat juist de zijdematte afwerking van de blanke was de kleur naar boven brengt en het patroon mooi zou laten spreken.

Laatst gewijzigd door MechanicalAnimal op di 18 jun 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Eindelijk zien we ze 'gestapeld'.
Heel gaaf!
Ik sluit me aan bij de opmerking van ErikW: Wát een geduld.
Heel gaaf!
Ik sluit me aan bij de opmerking van ErikW: Wát een geduld.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Dank jullie wel jongens!
het blijft erg lastig om dat prachtige fineer mooi op de foto te krijgen, het ziet er echt geweldig uit en ik ben erg blij dat ik fineer heb gekozen.
Deze week maar eens die Osmo blanke was bestellen. Voor de zekerheid behandel ik eerst wel even een teststukje om te zien wat het spul doet.
De werkbank is ook al bijna opgeruimd om plek te maken voor alle filteronderdelen, dat is de volgende klus
het blijft erg lastig om dat prachtige fineer mooi op de foto te krijgen, het ziet er echt geweldig uit en ik ben erg blij dat ik fineer heb gekozen.
Deze week maar eens die Osmo blanke was bestellen. Voor de zekerheid behandel ik eerst wel even een teststukje om te zien wat het spul doet.
De werkbank is ook al bijna opgeruimd om plek te maken voor alle filteronderdelen, dat is de volgende klus
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ja dat worden een indrukwekkend geheel!
Heb je de buren e.e.a. al laten zien
?
OSMO: Ik neem aan dat je eerst een proefstuk maakt op wat fineer dat je nog hebt.
Heb je de buren e.e.a. al laten zien
OSMO: Ik neem aan dat je eerst een proefstuk maakt op wat fineer dat je nog hebt.
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ziet er super uit.
Foto vanaf onder geschoten heeft wel wat weg van het empire state building.
Ik vind de galactica's met zijn grote woofers die net in het baffle past, persoonlijk esthetisch een stuk mooier dan de 4x11" van de foto
Foto vanaf onder geschoten heeft wel wat weg van het empire state building.
Ik vind de galactica's met zijn grote woofers die net in het baffle past, persoonlijk esthetisch een stuk mooier dan de 4x11" van de foto
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
+1Peertje schreef:Ziet er super uit.
Foto vanaf onder geschoten heeft wel wat weg van het empire state building.![]()
Ik vind de galactica's met zijn grote woofers die net in het baffle past, persoonlijk esthetisch een stuk mooier dan de 4x11" van de foto
Die grote gaten maken hem net wat slanker
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Ander concept inderdaad, alleen de kastvorm vertoont overeenkomsten.Zweitse schreef:Mooi hoor, maar toch nog even een vraag. Als ik kijk naar de kast van Tony Gee, worden daar andere units in gebruikt? Dit vanwege de ronde uitsparingen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Ik denk dat je een knik in je trap moet maken. Als je ook maar iets in je handen hebt loop je tegen die mooie speakers aan...
Tsjonge wat een geduld en wat worden ze mooi!
Ik denk dat je een knik in je trap moet maken. Als je ook maar iets in je handen hebt loop je tegen die mooie speakers aan...
Tsjonge wat een geduld en wat worden ze mooi!
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Echt wanzinnig deze speakers
Vol van bewondering hierzo
Vol van bewondering hierzo
Re: [longterm] Galactica's MKII. The MechanicalAnimal Editio
Als de wax op het fineer zit en de drivers gemonteerd zijn gaan ze pas echt geweldig mooi zijn!
Deze foto's laten iig al zien dat het eindresultaat
zal worden. 
Deze foto's laten iig al zien dat het eindresultaat
