Er zijn 1518 resultaten gevonden
- zo 17 sep 2017, 13:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Versterker met SAP16/17
- Reacties: 22
- Weergaves: 630
Re: Versterker met SAP16/17
Je berekeningen komen overeen met de simulatie, heb het zelf ook nog nagerekend en ik denk dat een weerstand opnemen in de collector ook nog een optie is. Een diode zie ik niet zo zitten vanwege het feit dat de parasitaire capaciteit niet lineair is (varicap effect) en parallel aan een 10p condensa...
- zo 13 aug 2017, 22:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28738
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Volgende op disable zetten.
mvg Rudy
mvg Rudy
- zo 13 aug 2017, 17:05
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Reacties: 245
- Weergaves: 28738
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
- Ik kan onder Remote libraries Twonky vinden, mijn dlna/upnp server op het NAS met daarop mijn lossless muziekverzameling. Het lukt me de FLAC bestanden af te spelen. Een groot deel van mijn verzameling is in WAV en dat wordt niet afgespeeld. Ik heb gezocht naar de oorzaak, maar zie dat LMS niet o...
- vr 21 jul 2017, 14:51
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Spotify stopt met Squeezebox
- Reacties: 21
- Weergaves: 1363
Re: Spotify stopt met Squeezebox
En via triode plugin ?
- wo 12 jul 2017, 23:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
- Reacties: 532
- Weergaves: 12454
Re: pass pearl 2 probleem
Zolang je maar weet dat het echte zijn en dat je weet welke het zijn kan je dat altijd aanpassen met die 4 weerstanden. Het enige is als je te grootte weerstanden moet gaan gebruiken dat je ruisvloer omhoog gaat. Maar je kan dan tenminste verder.
mvg Rudy
mvg Rudy
- wo 12 jul 2017, 15:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: pass pearl 2 - de kast in met dat ding!
- Reacties: 532
- Weergaves: 12454
Re: pass pearl 2 probleem
Effe koffietje drinken jongens, het is een 2SK370 die je nodig hebt
- ma 15 mei 2017, 17:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Metal Dipole (naked)
- Reacties: 102
- Weergaves: 5355
Re: Metal Dipole (naked)
"Ravenna audio over IP protocol"
Vergeet dan ook niet direkt minstens 2 toestellen te kopen die in dezelfde luisterruimte staan of het zal nooit iets uitmaken ...
Vergeet dan ook niet direkt minstens 2 toestellen te kopen die in dezelfde luisterruimte staan of het zal nooit iets uitmaken ...
- zo 14 mei 2017, 0:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hard, voor weinig.
- Reacties: 179
- Weergaves: 7899
Re: Hard, voor weinig.
Op zich zijn dat prima dingen, alleen die LME49810/811/830 zijn niet meer in productie en ondertussen slecht verkrijgbaar. En naar vervangen toe een ramp in de toekomst.
mvg Rudy
mvg Rudy
- za 22 apr 2017, 23:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Relaixed2 en NCore
- Reacties: 23
- Weergaves: 1048
Re: Relaixed2 en NCore
Heeft niets met de hardware te maken, gewoon het feit dat je moet rekening houden in de software dat de tijd voor een opkomende relais kleiner is dan afvallend, en dit geeft geen "gekraak", gewoon maximaal volume over een tijd van 1ms bij overgangen, wat als gekraak van 1kHz word waargenom...
- do 23 mar 2017, 17:45
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
- Reacties: 9
- Weergaves: 967
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Voor de driver van de Hifiberry Digi+ te gebruiken is moeten je aan 2 voorwaarden voldoen, de WM8804 gebruiken en een kristal van 27Mhz hebben, maar je zal zelf de driver moeten selecteren want deze word niet automatisch herkent omdat de eeprom niet aanwezig is (dit was vroeger altijd zo).
mvg Rudy
mvg Rudy
- ma 06 mar 2017, 18:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitschakelplof / aansluitvraag.
- Reacties: 43
- Weergaves: 2060
Re: Uitschakelplof / aansluitvraag.
Zelfs die kleintjes 1n4148 voldoen, welk type maakt niet zo veel uit, maar ze mogen er inderdaad best wel staan.
mvg Rudy
mvg Rudy
- ma 06 mar 2017, 13:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitschakelplof / aansluitvraag.
- Reacties: 43
- Weergaves: 2060
Re: Uitschakelplof / aansluitvraag.
Je zou dit eens kunnen doen, zal eerder gaatjesprint worden dan, maar het principe werkt.
Delay ~2,5s bij opstart, relais valt af bij <23V en delay reset zichzelf hierna.
mvg Rudy
Delay ~2,5s bij opstart, relais valt af bij <23V en delay reset zichzelf hierna.
mvg Rudy
- zo 05 mar 2017, 17:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Uitschakelplof / aansluitvraag.
- Reacties: 43
- Weergaves: 2060
Re: Uitschakelplof / aansluitvraag.
Je kan ook gewoon de 555 laten resetten wanneer de spanning onder de 23V zakt.
mvg Rudy
mvg Rudy
- za 25 feb 2017, 18:01
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: trafo Faema compact-A vervangen
- Reacties: 31
- Weergaves: 1730
Re: trafo Faema compact-A vervangen
Natuurlijk gaat dat wel !!
- do 09 feb 2017, 20:47
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Zelfbouw-USB DAC
- Reacties: 13
- Weergaves: 1181
Re: Zelfbouw-USB DAC
Hoi, In alle situaties welke ik tegenkom die geadviseerd worden door TI worden de analoge voedingsspinnen (17,30,32) ook voorzien van condensators, dit misschien om de interne stabilisator tevreden te stellen. Eventueel te proberen. Ziezo pin per pin nameten of alles wel klopt, soldeerfoutjes zijn s...
- do 09 feb 2017, 20:34
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Zelfbouw-USB DAC
- Reacties: 13
- Weergaves: 1181
- do 09 feb 2017, 20:19
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Zelfbouw-USB DAC
- Reacties: 13
- Weergaves: 1181
Re: Zelfbouw-USB DAC
In dac's is een geheel massavlak de betere oplossing, en eigenlijk de enigste oplossing.
mvg Rudy
mvg Rudy
- do 09 feb 2017, 20:06
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Zelfbouw-USB DAC
- Reacties: 13
- Weergaves: 1181
Re: Zelfbouw-USB DAC
Bij nader inzien, er is wel wat meer mis. -> Host pin, deze moet bij bij USB powered aan de gnd, en bij self powered aan de Vbus en niet de Vccp -> VDD en Vccp mag bij usb powered niet aan elkaar hangen en moeten dus apart blijven. Een betere opstelling is vb: Host aan de gnd, capaciteit aan de Vccp...
- do 09 feb 2017, 15:38
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Zelfbouw-USB DAC
- Reacties: 13
- Weergaves: 1181
Re: Zelfbouw-USB DAC
Mocht je het probleem nog niet gevonden hebben, het is geen goed idee om je DAC te voeding vanuit de PCM2707, die pin van de VCC heeft niet als bedoeling gebruikt te worden voor andere IC's maar als ontkoppeling van de interne regulator. Deze mag enkel zeer licht belast worden, en de dac is misschie...
- do 22 dec 2016, 21:51
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Woord klok
- Reacties: 239
- Weergaves: 17054
Re: Woord klok
Charly komt niet enkel met voordelen, de sploftware ... 
- do 22 dec 2016, 16:36
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Woord klok
- Reacties: 239
- Weergaves: 17054
Re: Woord klok
Bij Itead kan je voor grotere borden beter de "small batch pcb" gebruiken, is vaak goedkoper!
mvg Rudy
mvg Rudy
- vr 14 okt 2016, 15:54
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Drukknoppen ontdenderen?
- Reacties: 19
- Weergaves: 1191
Re: Drukknoppen ontdenderen?
Voor die knoppen kan je bij distrilec terecht.
Al enkele malen gebruikt, telkens met net resultaat.
Kwa dender, een RRC zoals beschreven in de meeste datasheets van encorders werkt prima, dat in combinatie met port change interrupts maakt al de rest wat simpeler.
mvg Rudy
Al enkele malen gebruikt, telkens met net resultaat.
Kwa dender, een RRC zoals beschreven in de meeste datasheets van encorders werkt prima, dat in combinatie met port change interrupts maakt al de rest wat simpeler.
mvg Rudy
- zo 13 dec 2015, 19:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hoe maak ik een goede pcb layout topic
- Reacties: 80
- Weergaves: 1455
Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic
Misschien dan beter eerst het schema werkend maken!!waarschijnlijk alleen als ik een paar van de PCB's kan slijten
- za 12 dec 2015, 17:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hoe maak ik een goede pcb layout topic
- Reacties: 80
- Weergaves: 1455
Re: Hoe maak ik een goede pcb layout topic
Is het de bedoeling dat je dit ook effektief gaat maken, of is het gewoon een layout oefening.
mvg Rudy
mvg Rudy
- di 01 dec 2015, 20:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: TDA7293 Parallel New SET Amp Het Bastogne Project
- Reacties: 308
- Weergaves: 9006
Re: TDA7293 Parallel New SET Amp
Ik weet niet of het al gezegd is maar C4 zit verkeerd om.
mvg Rudy
mvg Rudy
