Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Moderator: Beheerdersteam
Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Iemand ervaring met de verschillen tussen de Hifiberry Digi+ de op veler fora genoemde Chinese Kloon: Pifi digi+ soundcard?
Geluidmatig gelijk? Layout van de print is wel verschillend.
En wat betreft de aansturing door software? Hifiberry heeft z'n eigen software, maar de Pifi geluidskaart volgens mij niet.
Allebei zijn het opprikkaartjes voor de Raspberry, bij Hifiberry kan je een installatieprogramma downloaden waarbij je op kan geven voor welke type kaartje Hifiberry en welk type Raspberry je software wil gebruiken. Pifi kaart daarmee ook te gebruiken?
Geluidmatig gelijk? Layout van de print is wel verschillend.
En wat betreft de aansturing door software? Hifiberry heeft z'n eigen software, maar de Pifi geluidskaart volgens mij niet.
Allebei zijn het opprikkaartjes voor de Raspberry, bij Hifiberry kan je een installatieprogramma downloaden waarbij je op kan geven voor welke type kaartje Hifiberry en welk type Raspberry je software wil gebruiken. Pifi kaart daarmee ook te gebruiken?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Sjonge jonge, dat de chinezen daar handel in zien. 
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Voor de driver van de Hifiberry Digi+ te gebruiken is moeten je aan 2 voorwaarden voldoen, de WM8804 gebruiken en een kristal van 27Mhz hebben, maar je zal zelf de driver moeten selecteren want deze word niet automatisch herkent omdat de eeprom niet aanwezig is (dit was vroeger altijd zo).
mvg Rudy
mvg Rudy
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Wat ik begreep van de periode dat ik aardig bezig was met de RPI, de componenten zijn behoorlijk tot erg goed, die gebruikt worden op de Ad on boards van HifiBerry, normaliter zou die het signaal via I²S naar het desbetreffende chip moeten sturen die er dan een S/PDIF van moet maken.
Welke kwaliteit de Chinees gebruikt............???????
Maar ik lees veel dingen van mensen die het niet aan de praat krijgen, maar dat kunnen ook mensen zijn met wat minder inzicht in de problematiek die daar in zit.
Ik heb dan de software van de piCorePlayer gebruikt om de boel aan de praat te krijgen, maar als je geen server hebt draaien kan mogelijk ook Max2Play distro helpen of Volumio.
Welke kwaliteit de Chinees gebruikt............???????
Maar ik lees veel dingen van mensen die het niet aan de praat krijgen, maar dat kunnen ook mensen zijn met wat minder inzicht in de problematiek die daar in zit.
Ik heb dan de software van de piCorePlayer gebruikt om de boel aan de praat te krijgen, maar als je geen server hebt draaien kan mogelijk ook Max2Play distro helpen of Volumio.
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
@Rudy,Hannesie: Ok, bedankt voor de antwoorden.
@ds23man: de Chinezen kopiëren graag alles ; )
@ds23man: de Chinezen kopiëren graag alles ; )
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Ik zou voor de originele gaan, voor Roon is er een kant en klare image voor de hifiberry.
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Maar is de Pifi+ niet beter galvanisch gescheiden, zie foto van de I2S digi interface (zwarte blokje met "Pulse")?
[img]https://s10.postimg.org/x0mmq9d0p/pulse_trafo.jpg[/img]
[Host werd niet gevonden. Controleer of het opgegeven adres juist is.]
[Host werd niet gevonden. Controleer of het opgegeven adres juist is.]
Laatst gewijzigd door Vhond op za 25 mar 2017, 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
En dan kan het zijn dat je DAC er ook 1 heeft.
Bij mij wel dan, zo een scheidingstrafo.
Bij mij wel dan, zo een scheidingstrafo.
Re: Hifiberry Digi+ versus Pifi Digi+ Soundcard
Tuurlijk zou een DAC het ook moeten opvangen, maar het zegt wel iets dat Hifiberry dat niet doet en Pifi wel...
