Er zijn 79 resultaten gevonden

door pulsie
zo 13 jan 2019, 16:54
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: de zoveelste Open Baffle
Reacties: 513
Weergaves: 27775

Re: de zoveelste Open Baffle

Gisteren ben ik bij Leon op luister bezoek geweest. Aanleiding was een vraag van mij op het forum over de kwaliteit van een zelfbouw kit voor een open baffle van oadio. Leon gaf aan geen goede ervaringen te hebben met de daarin gebruikte woofers en nodigde me uit eens bij hem te komen luisteren. Ik ...
door pulsie
vr 04 jan 2019, 8:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Reacties: 12
Weergaves: 711

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Dat is inderdaad een goed aanbod Leon. Ik had je topics al eens door gelezen en je aanpak spreekt me wel aan. Ik stuur je wel een PB voor het maken van een afspraak.

Groet,
Pulse
door pulsie
do 03 jan 2019, 22:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Reacties: 12
Weergaves: 711

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Bedankt voor jullie reacties de 10 inch lijken zo te zien op de 12 inch woofers. Voor de grotere en duurdere versies worden 15 inch woofers gebruikt die er heel anders uitzien. Helaas gaat mijn budget tot 500 euro voor drivers en filter. Enig idee of er voor een dergelijk bedrag een OB gebouwd kan w...
door pulsie
do 03 jan 2019, 16:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Reacties: 12
Weergaves: 711

Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de

Ik heb al langere tijd het idee om open baffle luidsprekers te bouwen, deze komen in een ruimte van ongeveer 20m2 te staan. Na zelf wat geexperimenteert te hebben met wat subwoofers en breedbanders. liep ik tegen de site van oadio.de aan. Ze bieden meerdere pakketten aan voor open baffle luidspreker...
door pulsie
zo 04 feb 2018, 11:13
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel
Reacties: 3
Weergaves: 559

Re: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Bedankt voor jullie reacties, aangezien ik het rendement hard nodig zal hebben voor het gebruik in een OB ga ik voor het aansluiten in serie.
door pulsie
za 03 feb 2018, 20:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel
Reacties: 3
Weergaves: 559

Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Goedenavond, Ik wil 2 woofers met een dubbele spreekspoel gebruiken voor gebruiken in een open baffle project waarbij 1 woofer per baffle wordt gebruikt. De woofers hebben een impedantie van 2x4 ohm. Is het mogelijk om bij de woofers 1 aansluiting te gebruiken? Of de aansluitingen parallel of seriee...
door pulsie
vr 01 apr 2016, 21:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissionline 2 Weg
Reacties: 76
Weergaves: 3438

Re: Transmissionline 2 Weg

Chris_T schreef:
Met bijv. Speakerworkshop kan je de gemeten respons importeren en als target gebruiken.
In Boxsim is dat volgens mij ook mogelijk door de curve aan een dummy driver te koppelen.
Dank je Chris, klinkt interessant, ik ga me hier eens verder in verdiepen.

Groet,

Erik
door pulsie
vr 01 apr 2016, 17:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissionline 2 Weg
Reacties: 76
Weergaves: 3438

Re: Transmissionline 2 Weg

Uiteindelijk moet het passief gefilterd gaan worden maar een miniDSP met 4 kanaals versterker is wel een mooi hulpmiddel om een goede Xover frequentie en filter hellingen te bepalen, wijzigingen kunnen zo mooi 'on the fly' beluisterd worden. Ik ben wel benieuwd hoe je de DSP instellingen kunt omzet...
door pulsie
do 12 nov 2015, 17:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Reacties: 5
Weergaves: 368

Re: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem

rho schreef:
Het filter is ontworpen Door Udo Wohlgemuth. Ik denk dat die wel weet waar hij mee bezig is.
Is dat deze?
https://www.intertechnik.de/Shop/Luidsp ... 2675,50407
door pulsie
do 05 nov 2015, 21:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Long-term: high-end monitor plus actief laag
Reacties: 29
Weergaves: 1137

Re: Long-term: high-end monitor plus actief laag

In combinatie met welke drivers heb je deze gebruikt? Met een Tangband W4-655C in de inimini . De keuze van de drivers is vanwege het wedstrijdaspect budget gedreven. Ik heb eerst de kleinste Dayton geprobeerd, die kwam niet laag genoeg om prettig aan te sluiten op de Tangband. De tweede keus was g...
door pulsie
ma 02 nov 2015, 21:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Long-term: high-end monitor plus actief laag
Reacties: 29
Weergaves: 1137

Re: Long-term: high-end monitor plus actief laag

Er zijn meer merken dan Mundorf die AMT tweeters maken... Jazeker,zoals deze http://www.audiophonics.fr/fr/hifi-dayton-audio/dayton-audio-amtpro-4-tweeter-air-motion-transformer-4-ohm-p-10422.html Ik gebruik tot grote tevredenheid het kleine broertje hiervan. Die kost slechts €49. Maar hier heb je ...
door pulsie
ma 26 okt 2015, 14:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8
Reacties: 414
Weergaves: 44565

Re: Leuk & simpel hoorn reflex monitortje met FRS8

Mooi zijn die lipo accu's inderdaad, wel prijzig.. Ik heb wel li-ion gezien met 4000-5000 mAh met en spanning van 3.7 volt.. 4 van die dingen aan elkaar levert 14.8 volt, ideaal! Maar dan de vraag, hoe laadt je die dingen veilig op? Kan ik er gewoon 16 volt DC op gooien? Daar heb je een speciale la...
door pulsie
wo 09 sep 2015, 22:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 weg versie van Needle bouwen
Reacties: 3
Weergaves: 334

Re: 2 weg versie van Needle bouwen

Hoi Wouter, de baffle een centimeter of zo breder maken zal geen probleem zijn, de reden waarom ik de tweeter boven de woofer wil is dat ik dan het bestaande filter van de mini monitors kan gebruiken. Als ik deze in een apart kastje bovenop op de bestaande Needle gebruik kan ik deze meteen iets naar...
door pulsie
di 08 sep 2015, 21:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 weg versie van Needle bouwen
Reacties: 3
Weergaves: 334

Re: 2 weg versie van Needle bouwen

Niemand hier een idee of de Nova driver gaat matchen in een Needle?
door pulsie
ma 07 sep 2015, 20:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 weg versie van Needle bouwen
Reacties: 3
Weergaves: 334

2 weg versie van Needle bouwen

Na het bouwen van de mini monitors zie topic http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=22044 wil ik weer wat nieuws bouwen. Het idee is om een 2 weg versie van de Needle te bouwen met dezelfde units die ik heb gebruikt in de mini monitors. De basì/mid zou dan op dezelfde plaats komen als...
door pulsie
za 05 sep 2015, 16:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste stap in DIY Audio met de Meiborg mini speakertje
Reacties: 83
Weergaves: 2113

Re: Eerste stap in DIY Audio met de Meiborg mini speakertje

Das een black&decker toch, die oranje? Mooi, nostalgie! Het futuristische plastieken 'The Jetsons' ding ken ik niet, wazzda?? Dat futuristische ding :lol: is een hole cutter. In de kap zit een lager met een as, hierop monteer je een beitelhouder die variabel te verstellen is. Je kunt hier redel...
door pulsie
vr 04 sep 2015, 16:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Eerste stap in DIY Audio met de Meiborg mini speakertje
Reacties: 83
Weergaves: 2113

Re: Eerste stap in DIY Audio met de Meiborg mini speakertje

Een gatenzaag is wel leuk, maar je hebt eigenlijk nooit de maat die precies past (persoonlijk vind ik het rotdingen). Je moet dan toch met een rattestaart of rasp en schuurpapier aan de slag. In dat geval kun je het gat net zo goed met een decoupeerzaag of schrobzaag uitzagen en met het eerder geno...
door pulsie
do 03 sep 2015, 20:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Het heeft even geduurd maar de testkastjes zijn klaar. Ik heb er de afgelopen 2 weken na geluisterd en het valt me niet tegen. De kastjes klinken lekker open en ruimtelijk, de Dayton tweeter is niet de meest subtielste maar laat aardig wat details horen. Als het laag wat wordt geboost valt het best ...
door pulsie
di 05 mei 2015, 18:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Hier alvast wat foto's van de luidsprekers en filteronderdelen: DSCN0077.JPG Nova bas/mid. DSCN0078.JPG DSCN0079.JPG Dayton tweeter, BR buis en filter onderdelen. Voor de condensatoren is gekozen voor een Audyn MKT en voor de kleinere waarde voor een Clarity Cap PWA, Het valt me wel op dat de spoele...
door pulsie
di 05 mei 2015, 8:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Een beetje zelfbouwer knutselt ook zijn eigen progje in elkaar om de boel te simuleren. Een paar basisformules in Excel en klaar. Dan weet je in ieder geval wat het ding doet. De echte diehards doen het op de achterkant van een bierviltje :lol: Ik hou het voorlopig maar bij een programma dat zich a...
door pulsie
vr 17 apr 2015, 17:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

De bestelling voor de Dayton ND25FA tweeters en filteronderdelen is inmiddels geplaatst bij Rumoh. Zodra het binnen is zal ik wat foto's posten. :yeah:
door pulsie
ma 13 apr 2015, 18:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Misschien kan je er wat mee. Dat kan je wel zeggen ja :yeah: die curve met de versie van 6/18 DB ziet er superstrak uit. Volgens mij heb je al aardig wat ervaring opgedaan met Boxsim en het maken van filters. Van welke scheidingsfrequentie ben je uitgegaan? Wat bedoel je precies met 'het gebruik va...
door pulsie
ma 13 apr 2015, 6:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Hierbij 2 BPJ bestanden
Boxsim_files.zip
(50.72 KiB) 44 keer gedownload
Groet,

Erik
door pulsie
zo 12 apr 2015, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

ief schreef:
Post je boxsim file eens, verre van expert maar mag graag even mee kijken/ leren/ spelen.
Het lijkt erop dat via de upload functie alleen grafische bestanden kunnen worden geupload :?:

Is er op het forum een mogelijkheid om een bpj bestand te uploaden ?
door pulsie
zo 12 apr 2015, 19:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Leer project - Kleine budget monitor
Reacties: 28
Weergaves: 1358

Re: Leer project - Kleine budget monitor

Waarom filter je met 6db???? Ik heb ook 2e orde geprobeerd met dezelfde frequenties maar dat zag er nog slechter uit. Dit is de eerste keer dat ik een filter probeer te ontwerpen dus als er nog andere suggesties zijn? Zijn hier op het forum nog meer Boxsim kenners die wat meer ervaring hebben met h...