Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 82
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57

Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Bericht door pulsie »

Goedenavond,

Ik wil 2 woofers met een dubbele spreekspoel gebruiken voor gebruiken in een open baffle project waarbij 1 woofer per baffle wordt gebruikt. De woofers hebben een impedantie van 2x4 ohm.

Is het mogelijk om bij de woofers 1 aansluiting te gebruiken? Of de aansluitingen parallel of serieel aansluiten. Bij Parallel zou ik een impedantie van 2 ohm overhouden, dus dat lijkt me geen optie.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,

Erik
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Bericht door Henkjan »

alleen 1 spoel aansluiten kan wel hoor, de parameters veranderen dan wel wat. maar je zou het ook gewoon kunnen testen wat het beste klinkt, 2 in serie of maar 1 aansluiten. slopen doe je m er niet mee in elk geval
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Bericht door Pjotr »

Met 1 spoel aansluiten halveert wel het rendement. Zou ze in dit geval in serie zetten
pulsie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 82
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57

Re: Aansluiten subwoofer met dubbele spreekspoel

Bericht door pulsie »

Bedankt voor jullie reacties, aangezien ik het rendement hard nodig zal hebben voor het gebruik in een OB ga ik voor het aansluiten in serie.
Plaats reactie