Ik ben een vloerstaander aan het ontwerpen op basis van een bestaande kit.
Nu vraag ik me af wat algemeen aanzien wordt als een redelijke hoogte om de tweeter te plaatsen in zulk systeem. Omdat er boven de tweeter nog een driver komt wordt de speaker sowieso al redelijk hoog.
Als ik de tweeter op 88cm zet wordt de speaker zo'n 110cm hoog.
Maar ik heb de indruk dat ik eerder naar 90 a 93cm hoogte zou moeten. Ik wil de speaker niet ontzetten hoog willen maken omdat hij redelijk smal is. Esthetisch vind ik dat niet zo geweldig. Maar het moet technisch toch ook wel kloppen uiteraard.
Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Is de tweeter op oorhoogte vanaf je luisterstoel geen aardig uitgangspunt?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Voor D'Appolito zijn er meer regels dan alleen tweeter hoogte, ook de afstanden tussen tweeter een woofers i.c.m. crossover punt.
Zelf zou ik persoonlijk oorhoogte op horizontale luister as kiezen. Mischien ligt dit draaitje is toe? http://www.avsforum.com/forum/155-diy-s ... assic.html
Zelf zou ik persoonlijk oorhoogte op horizontale luister as kiezen. Mischien ligt dit draaitje is toe? http://www.avsforum.com/forum/155-diy-s ... assic.html
Re: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Het filter is ontworpen Door Udo Wohlgemuth. Ik denk dat die wel weet waar hij mee bezig is.
Ik heb inderdaad eens gemeten Hoe hoog mijn oor zit als ik op de bank zit. Dan kom ik rond 93cm uit.
Ik zit er nog redelijk dichtbij ook. Dan wordt het nog iets critischer lijkt me.
Ik heb inderdaad eens gemeten Hoe hoog mijn oor zit als ik op de bank zit. Dan kom ik rond 93cm uit.
Ik zit er nog redelijk dichtbij ook. Dan wordt het nog iets critischer lijkt me.
-
pulsie
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 82
- Lid geworden op: za 03 mar 2007, 20:57
Re: Hoogte tweeter in een D'Appolito systeem
Is dat deze?rho schreef:Het filter is ontworpen Door Udo Wohlgemuth. Ik denk dat die wel weet waar hij mee bezig is.
https://www.intertechnik.de/Shop/Luidsp ... 2675,50407
