Er zijn 24 resultaten gevonden

door arjenh
zo 07 feb 2010, 14:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Reacties: 99
Weergaves: 7275

Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren

Zo'n soort project ben ik ook aan het overwegen als aanvulling voor mijn Hatt MkIII's. Ik zat te denken aan slanke kasten met elk twee woofers aan de zijkant, dus vier in totaal. Eentje zo hoog mogelijk en de andere zo laag mogelijk bij de grod om zo veel mogelijk problemen met mijn luisterruimte te...
door arjenh
do 20 aug 2009, 20:17
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Hatt MkIII met Stand
Reacties: 2
Weergaves: 809

Hatt MkIII met Stand

Het alom geprezen en geliefde ontwerp Hatt MkIII is ook door mij gebouwd. Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen. Tony, bedankt voor het ontwerp en de support tijdens het bouwen! Omdat ik niet zo goed ben in verven heb ik voor massief hout gekozen. De kasten en de boven- en onderkant van de voet z...
door arjenh
vr 14 aug 2009, 7:22
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Spoel niet helemaal opgewikkeld
Reacties: 9
Weergaves: 603

Ik was wat te voorzichtig. De spoel is wel helemaal opgewikkeld, maar de draad was uit het gleufje gesprongen. Ondanks dat de draden vrij stijf zijn kun je ze met wat kracht gewoon terug drukken :) .
door arjenh
di 11 aug 2009, 20:20
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Spoel niet helemaal opgewikkeld
Reacties: 9
Weergaves: 603

Spoel niet helemaal opgewikkeld

Deze spoel (0,83 mH; 0,16 Ohm) lijkt niet helemaal opgewikkeld te zijn. Zal ik hem verder wikkelen, of gewoon zo gebruiken?

Die vraag heb ik ook aan Iris gesteld, ik laat wel even weten als ze antwoordt.
door arjenh
zo 19 jul 2009, 13:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
Reacties: 107
Weergaves: 15237

Wow! Zien er mooi uit!
door arjenh
zo 24 mei 2009, 23:34
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Ervaringen Luisterdag ZBA V
Reacties: 87
Weergaves: 9069

Van mij ook nog een paar fotootjes...

edit: Fotos met gezichten verwijderd. Bij verdere verwijderingswensen graag melden per PM. Excuus voor de ongevraagde plaatsing in dat geval.
door arjenh
za 23 mei 2009, 22:48
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Ervaringen Luisterdag ZBA V
Reacties: 87
Weergaves: 9069

Ook ik vond het supergezellig! Volgend jaar ben ik weer van de partij!
Organisatie bedankt!
door arjenh
ma 18 mei 2009, 19:30
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
Reacties: 132
Weergaves: 15459

Super! Bedankt!
Heb de dag vrij gehouden en heb er al zin in! :)
door arjenh
do 30 apr 2009, 17:51
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
Reacties: 132
Weergaves: 15459

Hoopvol op de wachtlijst:

Naam (nickname) ArjenH
Naam (dagelijkse naam, optie) Arjen
Dagdelen; alle (ochtend/middag/avond)
Mee-eten; ja

Zou heel leuk zijn als ik er nog bij pas! Ik wacht rustig af wat er gebeurt op pagina 1 ...
door arjenh
do 05 feb 2009, 20:41
Forum: Bronnen
Onderwerp: zelfbouw TDA1543 dac
Reacties: 61
Weergaves: 8710

:D
door arjenh
wo 04 feb 2009, 18:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Tussendoortje: Zbox-clone
Reacties: 40
Weergaves: 4193

Even een vraagje.

Wordt dit schema achter een normale CD-speler gebruikt (zo lees ik het artikeltje van Decware)?

Kan het ook de buffer achter een (DIY) DAC vervangen?
door arjenh
ma 05 jan 2009, 20:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker
Reacties: 80
Weergaves: 7399

Ja, dit is heel leuk. Ik heb ze ook eens gemaakt met een eierkoffertje. Dit was een koffertje waar eitjes in bewaard kunnen worden. Vond het drogen lang duren, en mijn studentenkamer kreeg er een chemisch luchtje van.

Heeft een van jullie al eens het akoustische effect gemeten?
door arjenh
di 08 jul 2008, 19:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
Reacties: 107
Weergaves: 15237

Schitterend ontwerp!

Is de beugel voor de tweet sterk genoeg?
door arjenh
za 05 jul 2008, 12:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
Reacties: 107
Weergaves: 15237

Allereerst: Schitterend ontwerp, leuke nieuwe :idea: variatie!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de MIDDELste, lekker strak. De slanke taille is wat wulpser, maar op lange termijn is de rechte mooier denk ik.
door arjenh
za 07 jun 2008, 11:44
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Sietse TL, side loaded, de Rambo's
Reacties: 135
Weergaves: 23262

Bij vertaling in het Duits kan ik eventueel ondersteunen als je wil. Heb je nog wat gehoord van K+T?
door arjenh
wo 26 mar 2008, 18:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: gezocht: extreem high-end audiofiel...
Reacties: 11
Weergaves: 1285

ik las op een koreaanse audio website...
Wow, respect 8) !

In de oven is nog niet eens zo´n slecht idee als je niet zeker bent dat je zand droog is!
door arjenh
ma 25 feb 2008, 21:17
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: HATT Mk-III
Reacties: 25
Weergaves: 6818

En? Spelen ze al?
door arjenh
zo 27 jan 2008, 4:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: AL130/Neo3 Monitor
Reacties: 119
Weergaves: 12878

Netjes!
Ziet er al mooi uit.
Veel plezier met bouwen verder!
door arjenh
zo 13 jan 2008, 13:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van kleine actieve subwoofer met eigenbouw versterker
Reacties: 49
Weergaves: 7617

Je kan ook een zwarte of donkerbruine pijp kopen.
door arjenh
za 12 jan 2008, 15:25
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Geregistreerde gebruikers: weergave in verschillende kleuren
Reacties: 22
Weergaves: 3370

Tangerend:
Bij gebruik van de zoekfunctie wordt de zoekterm ook wit weergegeven in de gevonden pagina. Op zich is het een goed idee, maar met de kleur wit verdwijnt het woord meer dan dat het opvalt.

Arjen
door arjenh
di 09 okt 2007, 22:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
Reacties: 12
Weergaves: 1754

Hmmm, jammer dat het in eerste instantie een beetje tegenviel. Ik zal het vervolg in de gaten houden!
door arjenh
zo 07 okt 2007, 19:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
Reacties: 12
Weergaves: 1754

Vandaag de tyrofoam platen in mijn Sticks vervangen door pritex noppenschuim. Dit werkt veel beter dan de tyrofoam platen! Het wolpropje dat ik eerst achter de driver had is nu niet meer nodig. Het geluid klinkt nu een stuk opgeruimder, minder 'versmeerd'. Het noppenschuim heeft, zoals dove en lepai...
door arjenh
wo 03 okt 2007, 19:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
Reacties: 12
Weergaves: 1754

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al noppenschuim in huis, dus dat zal ik zeker nog proberen. Hoop dat het helpt! Misschien is het een idee om het een beetje van de wand af te positioneren om ook 'langere golven' te dempen? De 'korte golfjes' worden dan ook nog gedempt. Of misschien nog radicaler...
door arjenh
wo 03 okt 2007, 12:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
Reacties: 12
Weergaves: 1754

Levendigheid vs. Kleuring

De volgende uitdaging heb ik bij al mijn luidsprekerprojecten met kasten gehad. Ik het er nog geen oplossing voor. [10] Als ik mijn luidspreker aansluit klinken ze prima, maar na een uurtje ga ik me irriteren aan bepaalde frequenties die "klingelen". Meestal in het laag van vrouwenstemmen ...