Er zijn 24 resultaten gevonden
- zo 07 feb 2010, 14:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
- Reacties: 99
- Weergaves: 7275
Re: Subwoofers voor Reference 3a monitoren
Zo'n soort project ben ik ook aan het overwegen als aanvulling voor mijn Hatt MkIII's. Ik zat te denken aan slanke kasten met elk twee woofers aan de zijkant, dus vier in totaal. Eentje zo hoog mogelijk en de andere zo laag mogelijk bij de grod om zo veel mogelijk problemen met mijn luisterruimte te...
- do 20 aug 2009, 20:17
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Hatt MkIII met Stand
- Reacties: 2
- Weergaves: 809
Hatt MkIII met Stand
Het alom geprezen en geliefde ontwerp Hatt MkIII is ook door mij gebouwd. Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen. Tony, bedankt voor het ontwerp en de support tijdens het bouwen! Omdat ik niet zo goed ben in verven heb ik voor massief hout gekozen. De kasten en de boven- en onderkant van de voet z...
- vr 14 aug 2009, 7:22
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Spoel niet helemaal opgewikkeld
- Reacties: 9
- Weergaves: 603
- di 11 aug 2009, 20:20
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Spoel niet helemaal opgewikkeld
- Reacties: 9
- Weergaves: 603
Spoel niet helemaal opgewikkeld
Deze spoel (0,83 mH; 0,16 Ohm) lijkt niet helemaal opgewikkeld te zijn. Zal ik hem verder wikkelen, of gewoon zo gebruiken?
Die vraag heb ik ook aan Iris gesteld, ik laat wel even weten als ze antwoordt.
Die vraag heb ik ook aan Iris gesteld, ik laat wel even weten als ze antwoordt.
- zo 19 jul 2009, 13:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
- Reacties: 107
- Weergaves: 15237
- zo 24 mei 2009, 23:34
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Ervaringen Luisterdag ZBA V
- Reacties: 87
- Weergaves: 9069
- za 23 mei 2009, 22:48
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Ervaringen Luisterdag ZBA V
- Reacties: 87
- Weergaves: 9069
- ma 18 mei 2009, 19:30
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
- Reacties: 132
- Weergaves: 15459
- do 30 apr 2009, 17:51
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag V Breda 2009, voor wachtlijst (oud topic!)
- Reacties: 132
- Weergaves: 15459
- do 05 feb 2009, 20:41
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: zelfbouw TDA1543 dac
- Reacties: 61
- Weergaves: 8710
- wo 04 feb 2009, 18:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Tussendoortje: Zbox-clone
- Reacties: 40
- Weergaves: 4193
- ma 05 jan 2009, 20:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Siliconeblokjes als onderzetters voor je luidspreker
- Reacties: 80
- Weergaves: 7399
- di 08 jul 2008, 19:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
- Reacties: 107
- Weergaves: 15237
- za 05 jul 2008, 12:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool
- Reacties: 107
- Weergaves: 15237
- za 07 jun 2008, 11:44
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Sietse TL, side loaded, de Rambo's
- Reacties: 135
- Weergaves: 23262
- wo 26 mar 2008, 18:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: gezocht: extreem high-end audiofiel...
- Reacties: 11
- Weergaves: 1285
- ma 25 feb 2008, 21:17
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: HATT Mk-III
- Reacties: 25
- Weergaves: 6818
- zo 27 jan 2008, 4:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: AL130/Neo3 Monitor
- Reacties: 119
- Weergaves: 12878
- zo 13 jan 2008, 13:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van kleine actieve subwoofer met eigenbouw versterker
- Reacties: 49
- Weergaves: 7617
- za 12 jan 2008, 15:25
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Geregistreerde gebruikers: weergave in verschillende kleuren
- Reacties: 22
- Weergaves: 3370
- di 09 okt 2007, 22:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
- Reacties: 12
- Weergaves: 1754
- zo 07 okt 2007, 19:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
- Reacties: 12
- Weergaves: 1754
Vandaag de tyrofoam platen in mijn Sticks vervangen door pritex noppenschuim. Dit werkt veel beter dan de tyrofoam platen! Het wolpropje dat ik eerst achter de driver had is nu niet meer nodig. Het geluid klinkt nu een stuk opgeruimder, minder 'versmeerd'. Het noppenschuim heeft, zoals dove en lepai...
- wo 03 okt 2007, 19:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
- Reacties: 12
- Weergaves: 1754
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al noppenschuim in huis, dus dat zal ik zeker nog proberen. Hoop dat het helpt! Misschien is het een idee om het een beetje van de wand af te positioneren om ook 'langere golven' te dempen? De 'korte golfjes' worden dan ook nog gedempt. Of misschien nog radicaler...
- wo 03 okt 2007, 12:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Levendigheid vs. Kleuring
- Reacties: 12
- Weergaves: 1754
Levendigheid vs. Kleuring
De volgende uitdaging heb ik bij al mijn luidsprekerprojecten met kasten gehad. Ik het er nog geen oplossing voor. [10] Als ik mijn luidspreker aansluit klinken ze prima, maar na een uurtje ga ik me irriteren aan bepaalde frequenties die "klingelen". Meestal in het laag van vrouwenstemmen ...
