No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

TubeHead schreef:
wauw ! mooi ! Vind wit mooier dan het felle groen eerlijk gezegt... (Puur als ik kijk naar de inrichting van je kamer )
Dat vind ik nu ook. Dat felle is wel een tijdje leuk, maar je raakt er ook weer op uitgekeken. Verder zijn deze luidspreker opvallend genoeg in de kamer, daar is geen felle kleur voor nodig! :twisted:
Laatst gewijzigd door GeertM2 op wo 24 jun 2009, 1:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

De foto's spreken voor zich.

Ze spelen nu. Ben vanavond bezig geweest met metingen en de equalizatie. Wat me opvalt is dat door het kleine baffeltje van de fostex deze nu een stuk milder is te equalizen. Hopelijk is het niet ten koste gegaan van het afstraal gedrag, doel was namelijk dat de fostex nergens zou ronstralen maar in het mid mooi bundeld.

Ik heb nog geen oplossing voor rear fireing tweeter.

Ben zelf in ieder geval zeer in mijn nopjes over de looks. Het klink ook al redelijk goed, al denk ik dat het nog wel beter kan qua equalizer/filter.
Bijlagen
DSCF5646.JPG
DSCF5653.JPG
DSCF5639.JPG
DSCF5640.JPG
DSCF5643.JPG
Gebruikersavatar
arjenh
Berichten: 52
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 12:19
Locatie: Düsseldorf

Bericht door arjenh »

Wow! Zien er mooi uit!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Bericht door Shadow »

Vakmanschap! :rock:
(En stof)
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Bericht door m_cruiser »

kent iemand dit type Fostex wat in het setje van GeertM2 zat?
Heb deze nu in gebruik en ik wou de gegevens hier eens van opzoeken...
Staat achteraan niets op :think:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Bericht door mischa72 »

Als ik me niet vergis is dit de Fostex FE167E.

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Bericht door FR_Aad »

Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: No-baffle dipool SLS12-FE204 -> Nu Fostex/Ciare dipool

Bericht door m_cruiser »

FR_Aad schreef:
Deze maten kloppen wel. Spoel is 120mm; diepte klopt ook.
Iemand deze tweak al gedaan van Tony Gee?
LP_57.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”